LAPERM

288 5 3
                                    

Karakteri

Hareketli, nazik, sahibine oldukça bağlı, onunla uyumayı seven, ilgiye, öpülmeye ve de sahibinin omuzunda gezmeye bayılan, dikkatli, sevecen, apartman yaşamına uyum sağlayabilen, güçlü karakterli

Bakım

Fazla bakım gerektirmez; haftada birkaç kez düzenli olarak taranmalı/fırçalanmalı.

Renkleri

Herhangi bir renk veya şekil görülebilir.

Tüy Şekli

Kısmen uzun

Çıkış Yeri

Kuzey Amerika

Vücut Yapısı

Orta

Kuzey Amerika'da bir çiftlikte gri tekir anneden doğan altı adet yavrudan biri tamamen tüysüz olarak dünyaya geldi.1982 yılında doğan ne annesine ne de diğer yavrulara benzemeyen bu yavrunun altı hafa sonra kıvırcık tüyleri çıkmaya başladı. Daha aktif ve daha meraklı olan yavrunun davranışları diğerlerinden farklıydı. 5 yıl boyunca bu çiftlikte üreyen bu kediler sonunda uzmanlar tarafından incelemeye alındılar ve başlı başına bir ırk olduklarına karar verildi. çeşitli dillerde farklı isimler verilen bu kedilere dalgalı anlamına gelen Laperm ismi verildi. Böylece yeni bir ırk daha doğmuş oldu. LaPerm, Dalles La Perm, Alpaca Cat olarakda adlandırılmaktadır.
La Perm TICA (The International Cat Association) ve CFA (Cat Fanciers Association) tarafından kabul edilmiş ve kayıtlara geçirilmiştir.

Sahiplerine son derece düşkün olan bu kediler,sahiplerinin omuzunda gezmekten,onlarla uyumaktan,öpülmekten,okşanmaktan hoşlanırlar.Alınlarını sahiplerinin tenine dokundurmaktan çekinmezler,patileriyle sahiplerinin yüzüne dokunabilirler.Kucak kedisi olarak bilinirler.Çok hareketli ve nazik kedilerdir mırıldanmayı severler.Miyavlaryarak ne istediklerini sahiplerine anlatabilirler.Sevecen ve yumuşak ses tonlarını ilgi istedikleri zaman kullanabilir seslerini yükseltebilirler. Güçlü karakterleri ve zekaları sayesinde apartman yaşamına kolaylıkla uyum sağlarlar.Laperm'lerin vücutlarının her alanı uyumludur ve orta boyutlardadır.Kıvırcık tüyleri vardır,kafalarının dış hatları yuvarlaktır.Burunları düz hatlarıyla orantılıdır.Çeneleri oldukça kuvvetlidir.Kaşlar, burun üzerinde kavisli bir yapı oluşturur.Her zaman dik duran geniş kulakları vardır.Kulaklarına doğru çekik olan bademi andıran gözleri vardır.Tüy renkleri ile göz renkleri uyumlu değildir.Laperm'in sırt kısmından aşağıya doğru gidildikçe kemikler sağlamlaşır. Uzun boyun yapısı vardır.Oldukça kemikli olan ön ayaklar arka ayaklardan daha kısadır. Ayaklar yuvarlak ve kemiklidir. Vücuduyla orantılı kuyruk bant şeklindedir.
Bu kediler yumuşak ve kaygan tüylere sahiptirler.Erkeklerin tüyleri genelde daha kıvırcıktır. laperm yavruları tüysüz doğarlar. İlk dört ay tamamen tüysüzdür. Tüylü doğan yavrularda yeni doğduklarında da bile dalgalı tüyleri olduğu anlaşılır. Daha sonra bu tüyler daha belirgin şekilde kıvrıklaşır. Asla dökülmeyen kıvırcık tüyler Laperm'e olan ilgiyi artırmıştır.

Dolgun ve çok sık olan tüylerinin bakımı zor değildir.Günlük olarak düzenli yapılan fırçalamalar yeterlidir.Yıkadıktan sonra tüyleri düzleşir. Ancak kurutulduğu zaman kıvırcık halini yeniden alır.kıvırcık tüyler birbirlerini tuttuğu için kolay kolay dökülmezler.Bu yüzden uzun aralıklarla az kesim yapılmalı.

Kedi TürleriHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin