Måndag. Det var dags att lämna Sverige. Jag vare taggad att åka till USA för jag har aldrig varit där och har alltid velat åka dit men jag ville inte flytta dit och lämna Sverige. Jag har aldrig flyttat innan. Jag har alltid bott i samma ställe, i samma rum och nu ska jag flytta till andra sidan jorden.
Jag var med Alma igår och sa hejdå. Det var jobbigt att säga hejdå till henne, men vi har bestämt att vi ska hålla kontakten och fortsätta vara bästa vänner.
-Det är dags att åka! skrek pappa från nedervåningen.
Jag tog min handväska och gick långsamt ner för trappan. Jag stannade och kollade bakom mig på mitt rum eller mitt gamla rum. Jag kämpade för att inte börja gråta.
~ Flygplatsen~
P: Planet går om 90 minuter så vi kan väl gå och äta något?
M: Visst.
Vi gick och åt på en cafeteria. Jag tog bara en smörgås för jag var inte hungrig och vi skulle få mat på flyget.
När vi ätit upp och kollat i affärerna så var det ungefär en halv timme till flyget gick. Jag var jätte nervös. Vi gick igenom alla säkerhetskontroller. Sen gick vi på planet och satte oss på våra platser. Jag hade platsen närmst fönstret, mamma satt i mitten och pappa längst ut.
Planet går om 5 minuter. Hördes det i hörtalarna.
Jag blev jätte nervös. Jag har bara flugit en gång innan och då var jag typ 6.
Flyget tog jätte lång tid, jag vet inte hur länge men jag hörde någon prata om att det tog ungefär 11 timmar. Det var inte så läskigt att flyga, det var mest tråkigt. Jag lyssnade mest på Glee's musik men jag blev ledsen av det för att jag och Alma har kollat på Glee tillsammans sen det började 2009. Så jag satte på Ed Sheeran's nya album. Jag hade inte lyssnat på låtarna innan men dom var jätte bra, jag älskar Ed Sheeran.
Jag såg hur bälte knappen började lysa, det betyder att man ska satta på bältet och det var precis vad jag gjorde. Det betydde även att vi ska landa, äntligen. Det skakade till och vi var äntligen framme i L.A.
YOU ARE READING
L.A. Baby
Teen FictionL.A. Baby handlar om Mira som är 17 år och bor i Stockholm men får flytta till L.A. För att hennes pappa får jobb där. Fast flytten blir inte så dålig som hon trodde.