- Nu får lov att gå av planet. Sa en väldigt ljus röst i högtalaren.
Alla började stressa för att komma ut så snabbt som möjligt. Vi satt kvar och väntade till ruschen var ute, sen gick vi ut.
Det första jag såg var det starka solen, det var jätte varmt. Vi började gå in för att hämta våra väskor. Mamma och pappa hade en varsin resväska med packningen till oss, resten kommer om några dagar. När vi hade hämtat våra väskor så skulle vi äta, eller mamma och pappa skulle äta. Vi satte oss vid ett bord och dom började äta. Jag var jätte uttråkad så jag bestämde mig för att fylla i några papper som jag har fått från skolan jag ska börja på. Jag kunde inte koncentrera mig för att mamma och pappa pratade hela tiden. Så jag tog alla papper och började gå mot ett annat bord, när någon sprang in i mig och alla papper flög över hela golvet. Jag satte mig ner och började plocka upp papprena när jag ser en kille med brun hår plocka upp några av mina papper. När alla papper var borta från golvet så hade jag en hög men det hade även den brun håriga killen. Han gick fram till mig och sträckte fram papprena.
(Cameron: C)
C: Här.
M: Tack.
C: varsågod. Vad heter du?
M: Mira du?
C: Cameron.
Jag och Cameron började prata sen efter en halvtimme ungefär kom mamma och sa att det var dags att åka. Jag gav mitt nummer till Cameron och han gav mig sitt. Kanske denna flytten inte blir så dålig som jag trodde.
YOU ARE READING
L.A. Baby
Teen FictionL.A. Baby handlar om Mira som är 17 år och bor i Stockholm men får flytta till L.A. För att hennes pappa får jobb där. Fast flytten blir inte så dålig som hon trodde.