~Nästa dag~
Jag ville inte gå upp, jag ville inte gå min sista skoldag i en svensk skola, jag vill inte säga hejdå till alla. Men jag var tvungen, vi ska flytta och jag ska säga hejdå. Jag gjorde det jag brukar göra förre skolan. Åt frukost, tog på mig, sminkade mig.
Sen körde jag hem till Alma, precis som jag gjorde alla skoldagar sen jag fick moped. Jag gick långsamt fram till hennes ytterdörr, andades ut och knackade.
Efter en liten stund öppnades dörren och där stog Alma med en ledsen min.
M: Redo?
A: Redo.
Det kändes konstigt att gå in genom dörrarna till skolan. Jag var inte glad och taggade som jag brukar vara på fredagar utan jag var ledsen och jag fick kämpa för att inte börja gråta. Jag kände mig tom inuti.
Dagen gick ganska snabbt, det var dags för sista lektion. Engelska. Vi hade prov. Min engelska lärare rättade provet när jag lämnade in det, för att jag skulle få reda på mitt resultat.
-Bra jobbat! sa min lärare och räckte pappret till mig. Jag ville först inte titta på resultatet, men gjorde det ändå. Jag fick 87 poäng av 90. Jag var nöjd.
RING!
Det var klockan som ringde ut från sista lektionen. Alla sprang ut och skrek och var jätte lyckliga. Men det var inte jag. Jag gick långsamt ut från klassrummet och kände en tår rinna ner för min kind, jag torkade snabbt bort det.
Jag gick till mitt skåp och tog ut allt och packade ner det i min väska. När jag tömt mitt skåp kollade jag bara rakt in i det en liten stund sen stängde jag det och gick ut till min moped. Jag hoppade på min moped och körde hem. Jag kände hur tårarna rann ner för mina kinder. Jag kommer sakna Sverige och skolan.
ESTÁS LEYENDO
L.A. Baby
Novela JuvenilL.A. Baby handlar om Mira som är 17 år och bor i Stockholm men får flytta till L.A. För att hennes pappa får jobb där. Fast flytten blir inte så dålig som hon trodde.