Hej mit navn er Lilje, men kald mig bare Lil. Jeg har langt tykt kastanje farvet hår, høje kindben, en lille fin næse og så er begge mine øjne regnbue farvet, ja i hørte rigtigt mine øjne er REGNBUE FARVET. Min mor synes jeg er åh så ih så køn. Men er det ikke det mødre skal sige. Min mor er en succesrig modedesigner og min far ejer et af verdens største og bedste advokat firmaer. Ja, min familie er pænt rig og derfor går jeg på et dyrt og eksklusivt (eller min personlige mening snobbet og høj røvet) akademi kaldet Tartan. Det var ikke fordi timerne er dårlige for de var fantastiske med nogen af verdens bedste lære jeg er glad for at lære og alle mine fag er på 3 niveau (som er det sværeste jeg får kun 12). Jeg er en nørd men ingen har nogen sinde sagt noget om det, de har for travlt med at ignorer mig eller kalde mig en freak. Fordi jeg går i store sorte sweatre med sorte jeans, store sorte støvler og lader mit hår dække mit ansigt (mest mine øjne deres drillerier ville være uudholdelige hvis de viste det), jeg bruger heller ikke makeup jeg har ikke lyst ,og har eller ikke brug for det. Mine øjenvipper er tykke, lange og sorte, mine læber er naturlige røde og min hud har aldrig haft noget der ligner en hudorm ( ikke at jeg har et problem med det ). Men i dag ændrede alt sig jeg ved ikke om det skete da jeg smadrede Amys bil fra den anden side af parkerings pladsen eller da jeg stødte ind i Jason og han ved et uheld så mine øjne, da jeg løb væk kiggede han efter mig som om der var ild i mit hår. Jason er skolens lækreste dreng og lederen af de elementale. Åh det var jeg lige ved at glemme de elementale er skolens 'populære' gruppe de kunne alle sammen kontrollere et af de fem elementer vind, jord, vand, ild og ånd. Deres øjne reflekteret deres element i farve. Alle ville åh så gerne være en af de få der havde skjulte kræfter. Jeg kunne ikke helt se idéen i det.
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Det var den første dag i det nye skole år. Jeg havde lige kastede min skole taske over skulderne og var på vej ud til min bil, da min mors arm stoppede mig. "Skal jeg ikke køre dig i dag, så kan du tag en taxa hjem" spurte hun "okay" sagde jeg lidt forvirret og fulgte efter hende, hen til den store garage. Hun valgte sin ynglings bil, en stor sort jeep med tunede ruder. Jeg hoppede ind på sædet ved siden af min mor, vores buttler James satte sig ind på førersædet og kørte ud på Manhattans gader.Mor vendte sig mod mig åh nej tænkte jeg, jeg skulle have lugtet lunden da hun ville køre mig, mor havde en vane med at fortælle mig ting i bilen som dårligt nyt "Skat din hund er blevet kørt over af en plæneklipper i tag haven skal vi finde resterne når du kommer hjem så vi kan begrave den?"(jeg var seks år gammel da buller død på tragisk hvis) eller komme med dumme forslag og tilbud " vil du ikke på mode camp i sommer ferien så kan du blive min assistent næste sommer ville det ikke være cool" (lige inden sommer ferien begyndte sidste år stilede hun mig det spørgsmål altså kender hun mig over hovedet?). Nu kiggede hun på mig lidt tid pludselig begynde hun at snakke samtidig rejste de små hår i min nakke sig "Skat du ved godt jeg lige har lavet en ungdoms kollektion og at mode showet hvor jeg skal vise mit design er i aften" spurte hun " ja jeg har sagt at jeg kommer" sagde jeg, jeg kunne ikke lig den vej denne her samtale tog. "Jo altså en af mine kvindelige modeller en blevet meget syg, jeg fik beskeden her til morges og kan ikke nå at finde en smuk model inden showet. Så jeg tænkte om du måske ville redde din mors skin og over tage model jobbet. Søde skat." spurte hun. jeg stivnede hvad skulle jeg sige til min mor skulle jeg sige nej og smadre alt hendes hårde arbejde eller skulle jeg sige ja, og gøre noget som jeg var utryg ved. "Ok. Men med en betingelse du må ikke sige at jeg er din datter ok" sagde jeg til sidst. Min mor pustede ud som hvis hun havde holdt været. "Tusind tak. Du har redet mit skind åh tak skat. Når men efter skole i dag sender jeg en bil der vil køre dig til mode showet så du vi kan gøre dig klar ok skat?" sagde hun "Ok mor. Nu er vi der vist der ses mor" sagde jeg og kyssede hende på kinden.
Da mor var kørt gik jeg ind på skolens elev parkerings plads så jeg at Amy skolens mest 'populære' pige, hakke på en af første års eleverne igen. Hvert år hakkede hun på alle de første års elever der ikke gik med 'seneste' mode. Amy var den stærkeste vind elemental på hele skolen, hendes øjne var en smuk blå næsten hvid farve (nu sider du sikkert og tænker "kan hun ikke se det hun er da en elemental " og nej jeg er ikke blind. I historie lærte vi om elemental og det viser sig at et menneske væsen ikke kan kontrollere mere end et element uden at Explorer til en million stukker så stadig en freak) og hendes hår var is blond. Hun er åh så ih så smuk alle drengenes drøm, føj var alt hvad jeg havde til overs at sige til hende. Lige nu brugte hun sin luft til at flyve en drengs taske rundt i luften, sådan en kælling nogen skulle sætte hende på plads. Vreden boblede ned i mig da jeg huskede mit første år på her på akademiet og Amy havde valgt mig som ynglings offer. Hun var endda selv en første års elev ligesom mig, men da hun opdaget at hun ikke kunne røre mig holdt hun op og ignorerede mig i stedet for og det var helt fint med mig.
Pludselig fik jeg øje på hendes bil på den anden side af parkerings pladsen, lige der ville jeg ønske jeg var en elemental så jeg kunne ridse den perfekte røde lak. Lige der ud ad igen ting kom der en kraftig vind og løftede Amys bil op i luften, alle blev helt stille, BUM lød det da Amys bil drønede til jorden. Et skrig der skar gennem bag og ben lød over den meget stille parkerings plads, det var Amy. Jeg så på bilen igen hvad var der lige sket, var det mig der gjorde det og som ved et trylleslag slog en skarp sten søjle op igennem Amys bil så fik bilen et privat regn skyl, der var nu også kommet ild i motorhjelmen på bilen under regn skyllet. Pludselig kom der et skarpt lilla glimt over parkerings pladsen, hele bilen blev til en bunke orange rust. en.. to.. tre... så gik alle i panik og på under 10 sekunder var parkerings pladsen øde.
أنت تقرأ
Øjet af elementerne
خارق للطبيعةHej mit navn er Lilje, men kald mig bare Lil. Jeg har langt tykt kastanje farvet hår, høje kindben, en lille fin næse og så er begge mine øjne regnbue farvet, ja i hørte rigtigt mine øjne er REGNBUE FARVET. Min mor synes jeg er åh så ih så køn. Men...