Takes love

224 5 0
                                    

{{TAKES love}}
..
..
..
..
..
..
..
{{Part 1}}
..
..
..
..
..
..
..
[School high dream]
"Suga mmbawa bomi ke tengah.ii sekolah."
Lepas lah.. "kata bomi merona..ii minta lepas"
Naik! "Ujar suga.. bomi mnatap bangku yg suga bawa brsama nya" asal pulak aku hrus naik ke atas nya "cela bomi smpat lagi jeling pda suga" hnya sekali. naik!! "Marah suga.. susah sngt ke bomi patu apa yg dia suruh" shireo.. kau hrus ingat. Aku ank kpda p'milik sekolah ni. So kau hrus tk hukum aku. Kalau kau ttap nk hukum. Tk segan..ii aku bgthu appa ku.. "kata bomi.. ancam suga. Nmun suga hnya tersenyum miring sja" aku tk kisah kau ank siapa.. skrg naik klau tak padan la nmpak.. bukan sekadar brdiri kat atas bangku ni kau nk lari 100 pusingan.. smpai esok pun kau tk kn hbis brlari
"Ungkap suga.. sakit hati bomi.. apa tidak nya setiap hari dia kalah oleh suga.. lalu dia pun naik ke ats bangku itu" angkat tangan ke atas. "Bengang bomi.. bukan sekadar naik ats bangku yg suga suruh..suga mminta nya angkat tangan pulak" pabo! Namja siput tk guna.. "tengking bomi.. mnahan malu. Smua plajar prhatikan nya" trun bila msa balik.. "ujar suga.. bagi bomi suga la org prtama yg brani hukum dia. Cikgu pun tk prnah hukum malang guru besar pun tk prnah ambil tahu soal dia hnya suga sja ambil tahu" yah! Suga! Dngr sini kau tk patut hukum aku. aku akn minta appa aku kau akan di buang sekolah tgok sja. "Mrah bomi.. suga langsung tk hendari nya" yah pabo min yoongi!! "Panggil bomi.. cpt suga mnatap bomi dngn pndangan yg tk suka siapa..ii panggil nama.penuh.. sbb itu bomi selalu mnjadi masalah bagi nya." Wae.. ada tk m'muaskn hati kau ke yoon bomi "balas suga.. lalu prgi mninggalkn tempat itu"
..
..
Bomi ah.. gwenchana.. kmi bantu awk "ujar slah sorang chingu bomi ialah naeun"
..
Satu lgi.. kpda siapa..ii yg berani bantu yoon bomi. Dia akn turut d hukum 100 pusingan di padang sekolah "cela suga merka pndang ke tingkah dua.. suga nmpak apa yg sedang naeun lakukan" mian bomi ah.. sya tk dpt bantu "kata naeun terus prgi mninggalkn nya" yah! Suga!! Aku akn balas.. tgok sja.. siput tk guna "geram bomi.. apa tk chingu nya sndiri tk dpt bantu dia.. suga hanya trsengih pndang bomi"
..
..
..
..
[waktu balik]

"Bomi mrasa lenguh seluruh badan" ahh apeun.. isk namja siput tu dh melampau sgt.. tk boleh jadi aku hrus sikirkan nya.. klau tk hbis bdan aku ke lenguh oleh nya "bebel nya.. naeum m'hampiri nya" bomi ah.. kajja. Kita balik sma..ii "ajak naeun" tk mhu la.. snggup awk tinggal aku soranng kena hukum.. mcm klau taehyung nmpk. Di mna nk letak muka ni.. smua nya sbb namja siput itu eih! Sakit hati saja aku di buat nya "omel bomi.. naeun mgeleng saja.. fham sgt chingu nya akn bgithu pda appa nya" dh la klau asyik brbebel lebih baik kita balik "ujar naeun smbil mnaik basikal nya bgitu jugak bomi.. wlaupun ank kaya. dia lagi suka brjalan sndiri dari d hntar oleh drive"
..
..
"Suga brjlan pulang tanpa kederaan"
Itu suga kan? "Tanya naeun nmpk suga brhenti kt stop bas" molla. Aku tk kenal namja brnama suga "kata bomi. Naeun mgeleng melihat bomi.. yg sgt bencikan suga sejak prtama lagi mreka jumpa" annyeong suga ssi.. "tgur naeun. Suga menoleh mnatap dua yeoja yg m'hampiri nya" annyeong.. "balas suga ringkas" awk tunggu bas. "Tnya naeun." Msh lah.. dh jelas..ii kau nmpak pondok stop bas nk tnya lgi "smbung bomi tk suka chingu nya tgur suga" asal pulak kau yg jwap. Aku tnya suga "kata naeun" biasa la.. suka sgt sibuk hal org.. "kata suga. Bengang bomi jadi nya" yah naeun.. ckp kat namja siput tu.. sejak bila aku sibuk jga hal org.. "pelik naeun buat apa dia nk ckp kt suga sedang mreka tk jauh" naeun ssi.. ckp kt yeoja sotong tu. Klau nk ckp tk pyah nk jerit..ii sprti tarzan kt situ "bls suga" yah naeun ckp kt namja siput tu klau aku jerit pun itu suara aku.. ' naeun ssi. Bilang kt yeoja sotong tu nk sngt ke mulut dia kena cop.. "trcengak bomi langsung saja dia diam" waeyo asal kau senyap.. "tnya suga.. naeun trut brpaling" pabo suga.. "tengking bomi brlalu prgi di ikuti naeun" aman dunia ku.. "omel nya"
..
..
[Rumah bomi]
..
..
"Bomi lepaskn penat kat katil nya."

Kyaaaaa tak guna awk suga..
"Puan yoon m'dekati ank nya tu"
Ada yg tk kena ke bomi..
"Tanya puan yoon"
Omma~aa namja siput buli bomi..
"Adu bomi. Puan yoon mgusap rambut ank yeoja nya itu" gwenchana. Bomi tk luka kn.. "smbung puan yoon" ani.. omma. Appa eodie.. bomi nk appa ikut ke sekolah biar namja siput itu kena buang sekolah.. "jelas nya pda puan yoon" appa kmu sibuk kblakangan ni.. esok..ii sja kmu bgthu ya.. bersih kn diri kita mkn sma..ii "kata puan yoon" dae omma..
..
..
..
[Esok nya di sekolah]
..
..
..
"Suga dn baekhyun sdang semak buku kehadiran plajar.. baekhyun adalah president sekolah itu dn suga adalah p'bantunya" suga ssi.. smua hdir ke.. "tnya baekhyun" em!.. sunbaemi.. knpa nma yoon bomi di selalu ada kt buku ke hadiran sdang kn dia tk prnah hadir dlm kelas pun.. "soalan suga. Pelik melihat semua buku kehadiran ada nama bomi" molla? Awk yakin ke bomi tk hadir mna..ii kelas "lanjut baekhyun. Yakin suga tntang bomi" dae.. dia slalu lewat kesekolah.. apa..ii je la.. "kata suga smbil m'mandang luar jendela.. suga nmpak bomi dngn kwn ke blakang banguan sekolah" wae.. "tnya baekhyun" ani.. sunbaemi sya nk k sana dlu.. "ujar suga sblum brlalu dia smpat tunduk hormat kpda baekhyun"
..
..
..
[Belakang sekolah]
..
..
"Bomi naik ke atas bdan chingu nya. Ingin kluar m'lalui pagar nya tk d guna lagi oleh plajar sekolah" bomi ah cpt la naik "ujar chingu nya" dae sya cuba la nie... "bls nya. Akhir nya bomi dpt keluar dari sekolah itu tpi syg nya dia msih tk sdar suga trlebih dlu mnunggu nya kt luar" ke mna' "dngr sja suara suga blakang nya terus mnoleh.. trbuka luas mta bomi.. apa tidak nya suga thu dia ponteng kelas" suga ssi hehehehehehe.. annyeong.. "bomi trsenyum bila nmpk suga. Dia thu dia akn kena hukum" ikut aku.. "kata suga brlalu.. dia pun ikut suga tk mampu nk lari"
..
..
..
[Padang sekolah]
..
..
Skrg lari 20pusingan.. "ujar suga" bo?? Shireo!Siapa yg nk lari sebyk 20pusingan gila ke apa "kata bomi tk ingin patu arahan suga" dae arraso.. klau kau tk nk lari 20pusingan kau nk cuci tandas selama 2minggu.. "cpt..ii bomi lari.. siapa jugak nk cuci tandas. Demi imej nya dia pun lari smpai" yah suga!! Aku akn bgthu appa aku siap kau. "Marah nya.. geleng sja suga dngr bebel bomi"
..
..
..
..
..
Bersambung.....

Takes loveTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang