Takes love

29 2 0
                                    

{{TAKES love}}
..
..
..
..
..
..
{{Part 4}}
..
..
..
..
..
..
"bomi gigit bibir nya.. rahsia nya dh di ketahuan smua sbb naeum" mksd sya bora!? Ya bora. Bora ah.. yeogi.. *isk. Asal aku trlepas panggil pulak* "bisik hati naeun..smua plajar tk hendari dia.. mreka thu naeun rapat dngn bomi boleh di kira kwn sjak kecil lagi"
..
Yah! Asal kau aku bomi.. mula hari ni aku bukan bomi but bora.. arrachi. "Marah bomi apa ridak nya hmpir..ii sja rahsia nya trbongkar" mianhae bomi ah.. lgi pun bomi dn bora sma je tk jauh beza pun "kata naeun" mi dn ra mana sma. Asal kau lembap sgt. Dh la tu.. Ingat bora kajja kita prgi tmpt sesuatu "ajak bomi. Mreka pun brlalu"
..
Yah! Suga. Mian lmbt kluar.. "kata chingu nya iaitu hoya" tk apa.. "balas suga lalu mnatap bora a.k.a bomi dari jauh bukan apa penasaran" waei.. kau minat kat budak baru tu ke.. "tnya hoya pada suga" aniya.. kajja. Sya nk ckp satu benda ni mgkin awk brminat "ujar suga smbil mlangkah di ikuti hoya"
..
..
..
..
{{Cafe ???}}
"Bomi dn naeun pesan sesuatu. Stlah pesanan mreka smpai mreka brdua pun nikmati nya"
Wah! Daebak.. hmm sdap nya.. "ujar naeun" mcm ni. Sya nk awk bantu sya untuk jadi kan sya pbantu president.. banding kn sya dn namja siput itu. Lagi pun sya tk sbar nk kena kn nya.. bgthu kat plajar..ii sma ada mreka pilih sya atau namja siput "kata bomi pnjang lebar." But? Mcm mna. Tk kn kau aku ckp kat mreka. Undi bora undi bora... tk kn bgitu.. "balas naeun kmbali nikmati aiskrim coklat nya." Mmg tk.. kau bgthu je mreka beza antara kmi.. sya tk hukum mreka wlau pun mreka slah. Dorang bebas lakukan apa saja "kata bomi.. angguk naeun fham mksud bomi" dae arraseo.. tapi jngn slah aku bla jadi apa..ii arrachi.. "ujar naeun" dae.. "jawp bomi trus nikmati pesanan nya.. sesuatu jadi prhatian mreka brdua.. suga dn hoya msuk ke dlam cafe itu. Itu prtama kali bomi trpaha dngn gelak tawa suga.. tk prnah..ii suga itu trgelak mhu senyum semanis gula. Mata bomi tk brkelip pun pandang suga. Suga msih tk prasaan yg bomi asyik prhatikan nya" wah! Handsome nya namja sebelah suga itu "puji naeun trpesona ke kacak kan hoya dngn senyuman yg mampu cairkan hati naeun. Tpi bomi tk.. dia ttp mnatap suga apabila suga m'mandang ke arah mreka. Cpt..ii bomi ahli kn pndangan nya" ehmm. *yg kau tgok itu knpa bomi.. salah mata sbb tgok namja siput itu* "kata hati nya.. bomi cuba kmbali tgok suga tpi syg nya mata nya brtentangan dngn mata suga. Jadi gugup bomi" yah gwenchana. asal muka kau merah? Kau deman ke. "Tnya naeun mnatap chingu nya" an~a~yo. "Gagap bomi mjawap"
..
..
Hoya. Yeoja itu asyik tgok kau. "Ujar suga. Hoya mnoleh ke arah bomi dn naeun. Tunduk naeun bila hoya mnatap nya" ah? Dia awk mksud kn. Bisa la yeoja.. oh ya. Apa yg awk nk ckp. Tentang apa? "Lanjut nya" awk nk tk jadi ahli baskitball. Sya dh minta sora seonsaengmi cari kn kita jurulatih. "Kata suga.. hoya brfikir sma ada dia trima atau tk" boleh tpi awk msti jadi ketua pasukan ni. Mcm mna. "Balas hayo" baik. "Jawap suga.. trus hbis kn mnuman nya"
..
..
..
{{Arperment bomi}}
"Bomi mlamun jauh.. tk lupa waja suga. Bulat mata bomi lalu mnampar pipi nya" ah! Apeun.. kyaa asal aku ingat dia.. andwae jauh kn.. "mgusap pipi nya yg dia tmpar. Hp nya brdering trpapar gambar appa nya lalu dia angkat pnggilan itu" yeoboseyo appa.. ' bomi ah eodieya. ' bomi kt newyork ' appa thu kamu kt newyork. Appa tnya kmu kt rumah ke ' dae bomi kt rumah.. ' bagus la.. appa nk matikan talian dlu ' dae appa annyeong.. "talian pun d putuskn bomi mrasa penat lalu dia pun tdur untuk rehat kn mata"
..
..
..
{{rumah keluarga min}}
"Suga mlangkah ke bilik kerja appa krna appa nya mmanggil nya" dae appa waeyo. "Tanya suga" yeogi . Appa nk ckp sesuata "ujar appa nya" wae appa. "Soala suga dduk hadapan tuan min" soal bakal tunang awk.. appa nk thu kmu dh yeojachingu "tanya tuan min pda anak nya" aniyo appa. Yoongi ikut je klau ia trbaik buat yoongi asal kn appa dn omma gembira. "Kata suga.. tuan min snang mdngar nya. Gmbira dapat anak sprti suga tk prnah bantah ckp org tua nya" bbrapa hari lepas. Appa tk sgaja jumpa chingu lama appa. Appa brkenang dngn ank yeoja nya.. tpi omma kmu lagi sukakn joy. "Ungkap tuan min" mna..ii pun tk apa. "Balas suga." Baik lah kamu boleh kluar appa ada kerja lagi "ujar tuan min. Suga pun brlalu kluar. Smasa suga kluar dia trsrempak dngn puan min" yoongi ah sini kejap. Omma nk ckp sesuatu "pnggil puan min" adaapa omma. "Soala suga.. suga tahu msti omma nk ckp tentang bakal tunang" tentang tunang kmu.. omma nk thu kamu suka joy ke.. klau kmu tk suka omma cari yeoja lain.. omma tk nk paksa kmu untuk suka joy.. omma brkenang dngn dia sbb dia baik orang nya yoongi pun thu kn "kata puan min panjang lebar" yoongi tk kisah. Wlau pun yoongi tk sukakn dia asal kn omma dn appa sukakan nya. "Jawp suga mgenggam tangan puan min" arrayo.. dh la kmu prgi rehat esok kmu ke sekolah. "Smbung puan min. suga bngun dari tmpt nya sbelum prgi suga smpt m'beri puan min satu pelukkn" yoongi naik dlu.. "kta nya mminta diri untuk brlalu"
..
..
..
..
..
{{Ke esok nya di sekolah}}
"Bomi lari secepat nya krana tk ada kederaan dia hrus naik bas tpi syg nya bomi lewat bangun hingga la bas tiada" uh? Omo andwae.. jamkha man.. "bomi melihat pagar sekolah di tutup"
Mcm mna ni.. again. Apa harus aku laku kn. Ah! Naeun boleh bantu aku baik aku call dia.. "omel nya mcapai hp nya bomi pun dail nmbor naeun"
..
..
..
"Narun brjalan ke arah kelas nya tetiba hp nya brdering" uh? Bomi.. dae. Boragu.. dae dae arrachi sya k sana slrng "ujar nya slpas talian di matikan naeun segera ke tmpat bomi"
..
..
..
..
..
"Bomi mnanti naeun tpi naeun msih tk muncul" aigoo mna dia ni.. baik aku panjat.. "ujar nya dia campak beg sekolah nya. Suga yg lalu situ pelik melihat beg yg d cmpak dia mrasa hairan siapa kah orang yg mcmpak beg itu" okey hwifting.. "bomi mmanjat pokok yg brhampiri sekolah tk jauh dari pagar sekolah.. bila bomi dpt naik kaki nya trsandung. Dia trjatuh tpi siapa yg sngka dpan nya ada suga bru nk brlalu"

Kyaaa!

"Mreka brtembung lalu jatuh brsama..ii"
Ahh apeun.. eh? Mana dia prgi. "Omel nya mncari suga k mna hilang nya" awk boleh brdiri. "Kata suga tpi bomi mncari suara itu di mana" awak dduk atas sya "lanjut suga.. bomi mnatap tmpt dia jatuh.. mrona merah waja.. apa tidaknya suga brada di bwah nya. Cpat..ii dia brdiri" gwenchanayo.. asal kau panjat knpa tk ikut lalu masuk sekolah.. "kata suga m'betul kn diri nya" ia tr..tu..tup. "gugup nya mjawap.. ni awk puan kn "suga hulur kn kaca mata bora a.k.a bomi.. bulat mata melihat kaca mata nya ada dngn suga. Suga mnatap bora a.k.a bomi sprti dia kenal"

Awak ni.??????.
..
..
..
..
..
Bersambung..........

Takes loveTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang