Takes love

38 4 1
                                    

{{Takes love}}
..
..
..
..
..
{{Part 8}}
..
..
..
..
..
"Suga brjalan keluar dari rumah keluarga yoon"

JAMKHA MAN! MIN YOONGI!! "panggil bomi. Suga mnoleh mntap bomi" wae! "Balas suga" asal kau ckp kt appa aku kau namjachingu aku.. "tnya bomi mnunjuk jari nya ke suga" kau ni tk thu brterima kasih kan. Org dh tlong. Smpt lgi tengking org.. pabo. "Jawap suga. Geram bomi mdngar nya" bo! Yah min yoongi.. kau yg nk sgt tlong aku.. lgi pun aku tk prnah minta pun.. "kata bomi" klau gitu. Aku batal kn sja "ujar suga pelik bomi. Apa mksud suga." Batalkn apa?? "Soala bomi" prtunangan kita. Slepas tu. Kau buat la apa pun aku tk kisah.. dn sya nk ucapan good bye.. "ujar suga. Tk fham." Jamkha man. Apa mksud kau good bye?? "Tnya bomi" ahh? Lupa plak. Tuan yoon nk hntar awk ke kanada sebagai hukuman awk.. aku balik dlu "kata suga. Baru trsdar bomi mksud suga lalu dngn dia mhalang langkah suga"

jamkha man suga ssi.. sya setuju kita brtunang.. tpi dngn syarat. Chingu..ii sya tk boleh thu yg kita brtunang arrachi "kata bomi. Suga mnatap bomi" wae. Knpa awk nk jdi tunang sya. "Soala suga" sbb hnya awk saja yg boleh tlong sya. "Kata bomi" tgok la. Sya fikir dlu.. "balas suga lalu orgi mninggalkn kediaman keluarga yoon"
..
..
..
..
{{Rumah keluarga min}}
"Suga nlepaskn penat ke sofa"
Kmu bru balik. Asal lmbt balik hari ni.
"Tanya puan min. Suga mnegak kn diri nya" yoongi jumpa sseorang. Omma. Suga ada hal nk bgthu
"Kata suga" apadia. "Tanya puan min" soala siapa bakal tunang yoongi. Omma tk kisab kn klau yoongi dh ada calon nya. "Ujar suga" nugu. Joy ke? "Tnya puan min lgi" ani. Yoon bomi. Ank chingu appa. Omma tk kisah kn. "Jawp suga. Puan pun trsenyum riang" omma rsa gmbira. Sbb kamu dh ada pilihan. Tpi omma kesian dngn joy.. joy sngt sukakn yoongi.. tk prnah sekali pun kau suka dia "soala puan min. Suga rsa brsalah pulak kpda joy.. joy mnaruh prasaan kpda nya nmun dia tk prnah peduli nya" prnah sekali tpi ia dlu omma. Dh la omma. Yoongi nk bersih kn diri dlu.. "trus naik ke bilik nya"
..
..
..
..
{{Esok nya kt sekolah}}
Yoongi ah! "Panggil joy. M'dekati suga" joy ssi. Wae. "Soala suga bila joy dtng dekati nya" mwoya? Slah ke sya panggil awk. Kajja. Kita ke sna. Plajaran blum mula lgi. "Ujar joy. Mmeluk lengan suga" mian. Sya ada hal. Lgi pun sya nk jumpa pgetua.. lain sja okay. "Kata suga. Lalu prgi mninggalkn nya. Joy mnatap suga dari jauh" knpa tiap kali sya dekati awk. Kmu brjauh waeyo yoongi "sedih joy brkata"
..
..
..
"Hanya dduk diam. Bomi jadi senyap melihat ke dua org tua suga dtng ke rumah nya"
Yoongi ank kmi . kmi brdua nk cpt kn p'tunangan mreka brdua mcm mna dngn awk bomi ssi "tanya puan min.. bomi m'mandang omma dn appa yg mnanti jawapan nya" ah? Sya okay je. Klau ank ahjumma dn ahjussi setuju.. *bomi bomi. Malang nasib mu* "Kata hati bomi" klau gitu hujung minggu ni mcm mna. Yoongi stuju je. Klau bomi setuju.. kmi mnta diri puan yoon tuan yoon.. "ujar puan min ingin brlalu" dae. Hati..ii. "balas puan"
..
..
..
..
{{seminggu Pda hari p'tunangan bomi dn suga}}
"Suga mnanti bomi trun" ehm! Mian lmbt "kata bomi. Baru trun. Suga mlihat nya dari bawah smpai ke atas brgaun putih panjang ke bawah bahu nya trdedah" prlu ke kau brpakaian bgini. "Soala prtama suga" *bkan dpat pujian malah d kutuk plak* "bisik hati bomi" wae. Slah ke. Sya thu. Sbb aku cantik kn "kata bomi puji diri sndiri. Suga hanya trsenyum miring kpda bomi. Mna..ii namja pun boleh trprsona dngn ke cantikkn bomi. Tpi bagi suga. Bomi biasa..ii saja" kau dengar ke! "Tnya bomi. Suga tetap tk pedulinya" kajja dh nk mula. "Ajak suga mlangkah ke ruangtamu. Bomi pun trut ikut mlangkah"
..
"Stelah selesai sarung kn cincin kt jari bomi bgitu jugak bomi myarung kn cincin ke jari suga. Mreka hnya diam mlihat pasangan mnarik"
Yoongi ah. Knpa tk ajak bomi mnarik. "Tnya puan min. Suga m'mandang bomi yg trut m'mandang nya" ahjumma. Kaki bomi rsa letih sgt. Sbb lama brdiri tadi.. lain kali sja bomi dn yoongi mnarik. "Balas bomi." Arrachi. Omma nk ke sna. Dlu. "Smbung puan min. Bomi dn suga hnya angguk kpla kpda puan min" btul ke kaki kau sakit. "Soala suga. Bomi mmandang suga dngn pandang malas" ani. Sya sgaja ckp mcm tu. "Jawap bomi"
..
*bila la hbis majlis nya sya dh gantuk ni* "bisik hati bomi. Mata dh mula layu ingin trlelap" awk knpa. Dh gantuk ke.. "tnya suga. Bomi hnya angguk kn kplanya. Tetiba. Suga dukung bomi ke bilik nya biar tunang nya tidur smntara dia mlayan tetamu yg dtng"
..
..
Yoongi ah. Bomi eodie. Omma tk nmpk dia. "Soala puan min melihat ank nya bru trun" bomi rsa penat. Dia kt bilik yoongi tidur. "Jawap suga" jeongmal. Aigoo. Klau gitu. Esok saja dia balik.. kamu tk kisah kn dia pinjam bilik mu. "Lanjut puan min" dia tunang suga. Apa salah nya dia guna "jawap suga" btul jugak. Dh la yoongi prgi rehat. Lgi pun tetamu dh nk balik.. nauk ats rehat. Kago (pergi) "ujar puan min" dae omma. "Balas suga brlalu prgi"
..
..
..
..
"Selesai mlayan tetamu. Tuan yoon puan yoon dn siyoon ingin meminta diri untuk balik ke rumah"
Kmi balik puan min tuan min. Yoongi. Eh?? Bomi eodie? "Tnya puan yoon. Bru sdar bomi tk brsama mreka" bomi dh tdur.. dia letih sgt. "Kata suga" jinjja. Mcm tu kmi balik dlu. Esok aku akn minta pmandu aku ke sini jemput bomi.. "smbung tuan yoon" tk prlu. Biar sya yg hntr slpas kami balik sekolah. Sya dh minta pgetua untuk tk mnbuang bomi dari sekolah. Ats sbb dia tunang aku. "Ujar suga" baik la. Klau gitu kmi minta diri dlu. "Setlah mhantar keluarga bomi kluar suga pun kmbali ke bilik untuk bersihkn diri"
..
..
..
{{Esok nya}}
"Suga brsiap..ii ingin ke sekolah. Smntara bomi mdih mnikmati tdur nya" aish! Prlu ke aku bangun kn dia. "Omel suga" yoongi ah. Bomi dh bangun ke. "Pnggil puan min" blum lgi. Yoongi baru nk bangun kn. "Jawap suga" yah! Eoilna. Bomi ssi "kata suga" shireoyo. Sya nk tdur lgi.. "balas bomi" bo!. Yah yeoja sotong. Klau kau tk nk bangun. Sya akn hukum kau cuci tndas slma sminggu "sambung suga brkata" borago!! Yah! Eh??? ??? Su..su..suga?? Kyaaaaaaaa!!!!!! Omma!!!! byungtae dawojuseyo.. "jerit bomi. Mnutup tubuh nya dngn selimut" bo! Byungtae. Michiseo. "Mrah suga. Tk prnah mana..ii yeoja mmanggil gitu hnya bomi org prtama"
Yah namja siput. Baik kau keluar dari bilik aku.. klau tk. ' klau tk apa. "Potong suga. M'dekati waja ke waja bomi.. bomi rsa tk selesa." Animida. kau kluar dari bilik aku. NOW! "kata bomi mnolak suga" ani. Kau yg hrus kluar. Sbb ni bilik aku. "Ujar suga. Bomi tgok sekitar bilik itu." *aish! Mcm mna aku boleh trtdur kt bilik namja siput ni pulak* ' yah. Asal kau diam "tnya suga" suka hati aku nk diam. Ke tepi la!!! "Cela bomi mnuju tetiba trsandung krna kaki nya trpijak gaun nya. Tpi suga smpat slmat kn bomi dari trcium lantai" gwenchanayo.. "tanya suga. bomi mnatap suga" *knpa dia nmpk lain je. Asal hati aku brdetak laju ni* "bisik hati bomi.. wja pun mula mrona mreh"
..
..
Yoongi ah! Eh!? Bohahaeyo min yoongi! "Tanya joy di hdapan pintu bilik suga.. srentak suga dn bomi mnoleh" soo young? "Trkejut dngn kehadiran joy tk prcaya suga brsama yeoja lain.. joy pun prgi mnbawa diri" soo young! ah! soo young! "Panggil suga nmun tk d hendari oleh joy
Trus kluar dari rumah kluarga min."
..
..
..
..
..
..
..
Bersambung.......

Takes loveTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang