prolog

24 4 0
                                    

Po zabití zlého krále a svrhnutí jeho monarchie zavládlo v zemi čiré dobro. Erik se oženil s Esmeraldou - princeznou pouštních lidí a tím získal nárok na trůn a když žádný šlechtic nic nenamýtal byl Erik zvolen králem. Vládl spravedlivě a dobře ale bohužel kvuli vládě neměl čas na jeho přítele Ještěra. Ještěr se po vítězství vrátil zpět do své provincie a na místě kde kdysi žil si vystavěl malý domek. Byl odříznut od světa což měl přesně v úmyslu. Chtěl být sám, bez lidí a v přírodě. Dělalo mu to radost. Nemyslel si že by ho země mohla potřebovat znovu

******************************

Voják stál na stráži na věži polorozpadlého hradu který byl vystavěn na ostrově lidižroutů před deseti lety. Byl ve špatném stavu protože byl stavěn ze špatného materiálu a vedro které na ostrově panovalo dávalo potřebné podmínky pro výskyt a růst prasklin ve zdech. Kam až oko dohlédlo se rozkládal prales. Voják se opíral o cimbuří a rozhlížel se po okolí. Sledoval všechny možné pohyby avšak jako kazdou noc se nic nedělo. A pak najednou uslyšel křik. Křik se blýžil a sílil. Bylo to jako kdyby křičelo deset tisíc hrdel. Pak z pralesa vyběhli lidožrouti. Voják začal bouchat do gongu který měl vzbudit všechny vojáky kteří spali. Bylo už však pozdě. Lidožrouti rychle stekli hradby a začali rozsévat smrt mezi obránci hradu. Voják se přitiskl ke zdi aby nebyl vidět avšak několik lidožroutů si usmyslelo že vylezou na věž aby měli rozhled po okolí. Tucet proti jednomu. Voják se s křikem zvedl a sekl svým mečem do břicha prvního útočníka který nic netuše padl k zemi. Voják mu vytrhl meč z břicha a vyrval mu sekeru z ruky. Vrhnul ji po dalším lidozroutovi ale to už byli ostatní z nich blízko něho a jeden z nich na něj zaútočil. Voják ho hravě zabyl ale to už ho že zadu proklál jiný muž kopím. Voják klesl do kolen. Němě se skácel na kamennou podlahu a vykrvácel.

******************************




Erik nemohl spát a proto stál na balkóňe svého nové postaveného paláce a přemítal. Před deseti lety svrhli zlé království a nastolili nový řád. Lidé měli radost protoze konečně zmírnily daně a odvody. Avšak zlo nidky nespí. To Erik dobře věděl. Hned po tom co se princ Ektor, následník trůnu byl podle zavražděn. Útočník se nenašel. Erik byl připraven jít znovu do postele. Odtrhl tedy zrak od svého města které bylo nově vystavěno po poslední bitvě. Erik se otočil a udělal pět kroků kterými překonal balkón a otevřel černé, težké dveře se zlacenou klikou. Z toho co Erik viděl málem dostal infarkt. V místnosti z kamene odložené dřevem s jedním oknem a velkou manželskou posteli s nebesy stála postava. Zahalená do černého sametu s kosou v ruce. Erika si nevšímala a chitila Esmeraldu za rameno. Pak si teprve Erika všimla a lhostejně po něm máchal kosou. Erik s těží uskočil ledabylému útoku a vytasil meč. Aby bránil svou ženu bojoval by i rukama avšak proti postavě mu nestačila pouhá chrabrost a nabroušený meč. Erik již dávno vyšel že cviku a jenom nemotorně sekl. Postava zvedla kosu a meč se zasekl do násady zbraně. Postava trhla bojovou kosou a meč vypadl Erikovu z ruky. Pak ho postava udeřila násadou do obličeje a Erik přepadl na červenou postel. Postava se zastavila a přihodila hrubým hlasem "Mohl bych tè zabít ale můj pán mi to nepřikázal. Nepokoušej se me zastavit a já tě nezabiji." S těmito slovy došla postava ke dveřím na balkón. Erik vzal vázu a hodil ji po postavě a trefil ji do hlavy. Osoba se zakimácela a a to stačilo Erikovi aby zvedl meč a bodl. Bodl útočníka do podbříšku avšak jen slabě protože postava měla pod sametem zbroj. Postava se vzpamatovala s sekal kosou do Erika. Ostří kosy mu udělala tržnou ránu na hrudi a pak ho útočník trefil do hlavy násadou. Erik přepadl do zadu znovu na postel. "Poslední varování králi." Řekla bez vzrušení postava a slovo král posměšně zdůraznila. Pak otevřela dveře a vyšla na balkón po kterém se spustila dolů s jeho manželkou pres rameno. Erik už se nezmohl na žádný pokus o obranu své královny. Chvilku poté dorazili do pokoje stráže a pustili se do pronásledování a přivolali ranhojiče aby ošetřil královi rány.

O den později král ležel v posteli s vědomím že jeho manželku unesl neznámý útočník který ani neodhalil svoji tvář. Také se mu donesli zvěsti o tom co se stalo na ostrově lidožroutů. S těžkým srdcem dal poslat pro podle něj nejmoudeřejšího člověka v zemi. Dal poslat pro svého přítele Ještěra.

Pomsta zapoměnýchKde žijí příběhy. Začni objevovat