Daleko na západě spal v dustojnickem stanu velitel Freddy. "Buď silný synu. Jsi předurčen pro velké věci." Pak ostrá bolest v srdci a Freddy se probudil. Na čele pot a v hlavě mu znělo pořád ta jediná věta kterou mu otec řekl než Freddy odjel do hlavního města aby narukoval do vojska. Teď o dva roky pozdeji leží ve stanu a hlídá přístav před hrozbou útoku lidožroutů. Freddy se znovu položil na lůžko a zavřel oči.
***
Ještěr už měl na dohled hlavní město a už se těšil na odpočinek kterému se dostane až splní úkol.
"Vidím že si dobře splnil úkol Ještěr." Řekl vlídně král potom co pořádně obejmul a políbil svoji ženu a poslal ji aby se umyla a převlékla. Pak propustil i přeživší vojáky a pokynul Ještěrovi aby se posadil. "Králi Eriku." Začal Ještěr "Vaše žena je sice moji zásluhou tady ale museli sme tak učinit ve spěchu. Po té co nás přepadl nájemný vrah jsme se zbalili a vzali královnu ssebou. Můžeme očekávat útok i z jejich strany. Ale když jsme se procházeli jejich městem mnoho mužů jsme neviděli. Nejspíš se už připravovali na útok a ten teď pride o to brzy." Král se na chvíli zamyslel a pak pravil "Ty a tvi zbylí muži půjdete podpořit posádku přístavního města na které je očekáván útok a je tak největší síla našich jednotek a zbytek je rozmístěn na další místa k pobřeží. Ja půjdu se svoji osobní stráží a se zalohami na východ utáboříme se u Velké řeky a počkáme si na ně." A pak poslal král Ještěra mávnutím prič.
Ještěr nestačil nic namítnout ale byl aspoň rád za chvilku odpočinku které se mu dostane. Nechal si zavolat své zbylé muže a řekl jim jak pravil král. Pak je propustil a unaven se svalil do peřin a usnul tvrdým spánkem. Nevěděl však že jeho rozhovor s králem nebyl jen mezi čtyřma očima.***
Náhle se rozezněl zvon na přístavní věži a vytrhl Freddyho znovu ze spaní. Tentokrát však Freddy nezůstal ležet ale rychle si navlékl aspoň kroužkovou zbroj a s mečem a sekerou vyběhl ven. Na obzoru viděl lodě. Neviděl kolik jich je přesně protože jich bylo moc u sebe a nešlo rozeznat jednotlivá plavidla. Vrátil se zpátky do stanu a nasadil si kbelcovou helmu s chocholkem označujícím důstojníka a pak vešel do městských ulic na shromaždiště kde se hromadili jeho muži. Pořád ho bolelo u srdce ale nevěděl proč. "Snad se nic nestalo otci." Zamumlal si a pak si uvolnil panty u helmy a otevřel si dvířka u úst aby ho bylo slyšet.
***
"Co tedy uděláme pane ??" Ptal se velitel vojsk Gerr když byl na audienci u krále. "Přesuneme všechny muže na lodě a poplaveme k Velké řece. Máme velkou výhodu na našich lodích. Nikdo nás neporazi." Gerr byl teď už druhým dnem na moři a právě teď obcházel po dřevěné palubě a sledoval co dělá posádka. Když už stal u přídi lodi otočil se a šel stejnou cestou zpátky. Když ho chození začalo unavovat vylezl na stožár aby se rozhlédl po okolí. V dálce byla matně rozeznat země. Tam je jejich cíl. Poplují po Velké řece.
***
Freddy čekal se svými muži na molech a na střechách budov přilehlých k samotnému přístavišti. Na obzoru bylo pořád videt spousta lodi ale jasné a zřetelně se dvě oddělili a pluli do přístavu. Freddy dal pokyn aby se začalo střílet z luků a první šípy se co nevidět dravě zakousávali do dřeva a do těl protivníků. Nepřátelé nemohli opětovat palbu protože jejich praky nedosáhli tak daleko. Maximalní dostřel meli na patnáct metrů. Když první loď přirazila k molu rozebehla se k ní jedna část vojska pod velením nižšího důstojníka. Freddy počkal až pripluje druhá,větší loď a pak dal pokyn k útoku ještě než k ní dorazili se vysunul padací most a na molo už se hrnuli lidožrouti kteří našli ukrit v kajutách a unikli tak smršti okřídlených dřívek. Když se skupinky střetly loď se odrazila od mola a odplula. Byl to v celku lehký boj. Hrdlořezů bylo pomálu takže byli rychle poražení. Ale byl to přece jenom dobrý manécr protože teď věděl kolik vojáků hlídá přístav a jakou taktiku mají použít pro přepravu. "Bude to ještě těžtké." povzdechl si Freddy když ležel znovu na svém lůžku.
ČTEŠ
Pomsta zapoměných
PrzygodoweDruhý díl knihy Lovná zvěř.Z jednoho ostrova se šíří temné síly a z východu přichází mocný nepřítel. Nová výzva pro Ještera přichází.