Het Huis Anubis

267 2 0
                                    

Hoi mam. Heey schat. Mam? Wat is er? Gaat alles wel goed? Ja het gaat prima maar...... maar? Je gaat een tijdje ergens anders wonen met 4 andere kinderen. Wat? Mam dat hoeft echt niet.
schat het is echt beter en dan kan je misschien echte vrienden maken. Ik heb een vriend! Een echte vriend Sterre geen knuffel.

EEN DAG LATER
Hallo , jij moet Sterre zijn zegt een lieve aardige vrouw. Waarop Sterre antwoord ja Sterre ... ben i-i-i-ik verlegen.
hallo ik ben Tieneke. Kom verder zal ik je jas aan nemen? Ja ja is goed. Zal ik gelijk je kamer laten zien? Goed. Samen met Tieneke gaat ze de trap op en een lange gang in. Dit is jouw kamer , kijk maar even rond als je wilt staat er zometeen wat drinken en lekkers voor je klaar alleen als je zin hebt hoor.
Als Tieneke de deur achter zich dicht doet haalt Sterre haar knuffel uit haar tas nou welkom muis dit is je nieuwe huis zegt ze tegen hem. Daarna keek ze even de kamer rond en riep BOEKEN toen ze een boekenkast zag staan ze liep er heen en liet haar ogen over de ruggen scannen ze zag gelijk dat ze er al een paar heeft gelezen ze pakte een boek maar toen zette ze hem weer terug eerst even wat drinken daarna lezen zei ze vastberaden tegen muis en liep de kamer uit. Op de gang hoorde Sterre boven haar voetstappen nee Sterre dit is geen eng huis sprak ze zichzelf in. En liep door voordat ze het wist was ze beneden Tieneke keek een beetje bezorgd en vroeg of het wel ging. Waarop Sterre antwoordde Ja alleen een beetje dorst. Dat komt mooi uit heb net verse thee gezet. En zette een kopje op de tafel voor Sterre neer en gaf aan dat ze mocht gaan zitten en ging zelf ook zitten en hoe vind je je nieuwe kamer? Mooi? Jawel ik ben vooral blij met de boeken zegt Sterre blij.
haha ik dacht wel dat je het fijn zou vinden o de deurbel ik doe wel even open. En liep de gang in.
hoi Marcel zei Tieneke toen ze de deur opendeed. Ik denk dat je wel trek hebt. Inderdaad Tieneke. Kom maar mee naar de keuken. Sterre dit is Marcel , Marcel dit is Sterre. Hoi kom je hier vaker? vraagt Marcel. Nee ik ben nieuw. zei Sterre een beetje verlegen. Toen kwam Tieneke binnen met een grote taart en zette die neer voor Marcel. Dankje zei Marcel en begon te eten. Sterre stond op en ging naar haar kamer he waar ga je naartoe vroeg Marcel het was net zo gezellig. Maar Sterre deed net of ze het niet hoorde en liep door. Eenmaal op haar kamer pakte ze haar tas uit en pakte een schetsboek en een etui uit haar tas en begon te tekenen zonder dat ze het door had tekende ze het huis. Later kwam Tieneke binnen met een meisje met blond haar. Sterre dit is je kamergenoot Anastacia Anastacia dit is jouw kamer genoot Sterre. Hoi Sterre ben ik zei Sterre een beetje verlegen.



de vijf van het magische zwaardWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu