de legende van de 5

200 3 0
                                    

Sterre! riep Raph. Ja? Vroeg Sterre ik heb hier de volgende aanwijzing. Oke wat moet ik doen? Vroeg Sterre. Ehmm voel daar waar de voeten staan. Ehmm oke de vloer! Ja oke ehmm doe je best schatje ik weet dat je het kan. Zei Raph en gaf haar een zoen. Dankje schat. Sterre deed haar handschoentjes weer uit en voelde door de vloer. Wat voel je? Sstt ik voel iets hards en ook iets zachts het lijkt net een boek. Een boek? Ja een boek. Oke kom we gaan weer snel naar school voordat Arlenè ons ziet. Oke. Raph en Sterre gingen weer naar school. Als ze op school zijn gaan ze gelijk naar de geheime ruimte. En? Vroegen de andere drie toen ze de geheime ruimte in kwamen. Oke ik voelde eerst een mesje en toen we thuis in de keuken waren voelde ik een boek. Zei Sterre tegen de andere drie. Oke en nu? Nu moet je met je handen mijn gedachten lezen. Zei Galahad toen hij ook weer in de geheime ruimte kwam. Oke hoe doe ik dat? Je legt je handen op mijn hoofd en denkt zelf aan iets of iemand die je leuk vind. Oke zei Sterre maar dan heb ik wel concentratie nodig maar ik wil wel dat Raph erbij blijft. Oke we snappen het we gaan al zei Pim. Oke kunnen we beginnen? Ja we kunnen beginnen zei Galahad. Oke Sterre deed weer haar handschoentjes uit en legde haar handen op het hoofd van Galahad. Appeltaart je denkt aan Appeltaart! Ja ja dat is het zei Galahad wat moet ik nu doen? vraagt Sterre. Je moet nu naar huis naar de bibliotheek en daar de aanwijzingen combineren en dan vind U de plaats van je Amulet! Oke bedankt! zegt Sterre en ze gaat samen met Raph naar huis en naar de bieb. Oke wat waren de aanwijzingen? vraagt Raphael aan Sterre. Oke ehmm een schilmesje en euhm een boek en appeltaart. Oke ehmm een kookboek? vraagt Raph. Ja natuurlijk dankje! en ze geeft een zoen aan haar vriendje en pakt het kookboek wat ze ziet staan. Maar ik kan het niet helemaal gaan lezen zegt ze tegen Raph. Misschien moet dat ook niet zei Raph waarop Sterre weer antwoorde natuurlijk ik moet naar het recept van een appeltaart en dan voelen dankje schat! Sterre deed het boek op de goede pagina open en doet haar handschoentjes weer uit. en legt haar handen op de bladzijden. op een gegeven moment haalt ze haar handen eraf en kijkt wat er staat. zet de taart 60 minuten in de oven. DE OVEN mijn amulet ligt in de oven roept ze blij tegen Raph. Ze staat op en knuffelt en zoent Raph dan pakt ze snel haar handschoentjes en loopt snel naar de oven Raph rent achter haar aan. ondertussen is Sterre al in de keuken bij de oven. Ze doet de oven voorzichtig open en pakt het amulet. Ze merkt niet dat Raph naast haar staat. En? ligt je amulet daar? vraagt Raph zachtjes. O god je laat me schrikken Ja hij ligt er ik heb hem net gepakt. antwoord Sterre terug. We gaan snel naar Galahad voor informatie. zegt Raph hij geeft haar snel een kus en ze gaan snel naar school. GALAHAD! roepen Sterre en Raph als ze Galahad zien. Goeiendag Jonkvrouw Sterre en Mijnheer Raphael is het gelukt? vraagt Galahad. Ja het is gelukt maar wat moet ik nu doen? Je moet nu zo snel mogelijk door het portaal om opzoek te gaan naar de fee van het meer. Hoe doe ik dat ? vraagt Sterre. Je moet de uil volgen maar ook je gevoel. Doe al het juiste en de fee van het meer zal verschijnen. maar pas wel op de druïden ze kunnen gevaarlijk zijn. Ga nu snel naar het portaal de fee van het meer wacht op je. Sterre wacht ik wil met je mee. zegt Raph. Oke kom snel. antwoord Sterre. 

Als ze voor het portaal staan (thuis) zegt Raph dat Sterre het kan en geeft haar een knuffel en een zoen. Oke ik ben klaar zegt Sterre en ze legt haar hand op het portaal. ze stapt voorzichtig naar binnen en Raph schreeuwt nog Succes. Raph gaat weer snel naar school en waarschuwt de andere dat Sterre door het portaal is. 

Eenmaal op school gaat de bel. Raph , Ana , Pim en Marcel hebben nu geschiedenis. Pim en Marcel zitten naast elkaar en Ana zit nu naast Raph (waar normaal Sterre zit) Jongens fluistert Raph. Pim en Marcel draaien zich gelijk om. Ja wat is er fluistert Pim terug. Sterre is nu door het portaal. Dus ze heeft haar opdracht gehaald?  vraagt Ana fluisterend. Ja fluistert Raph terug.


ONDERTUSSEN ACHTER HET PORTAAL 

Wat moet ik ook alweer doen vraagt Sterre zich af. Ze bleef even staan een denkt diep na. O ja ik moest de uil volgen en mijn gevoel. Ze deed voorzichtig haar handschoenen uit en strekte haar hand uit ze voelde waar ze heen moest ze was er bijna totdat er een donkere druÏden opeens voor haar stond. Sterre schrok en wilde door lopen. Ze rende snel weg en zag een steen ze voelde aan die steen en haar teken kwam te voorschijn. Ze legde haar amulet op de plek en de fee van het meer kwam tevoorschijn. Hallo Sterre. zei de fee van het meer. Sterre vroeg aan de fee of zij de fee van het meer was. De fee zei dat ze goed haar best had gedaan en gewoon was doorgelopen toen er een donkere druïden kwam. De fee legde haar hand op de rechterschouder van Sterre. Na een halve minuut haalde ze haar hand weer weg en Sterre zag een rondje met een ster. De fee zei dit is jouw teken van de vijf je hebt het goed gedaan maar de donkere druïden zijn slim en zullen niet rusten totdat ze het zwaard Excalibur hebben. Ga snel terug naar de andere je bent niet langer beschermt tegen de druïden. Ga nu ga snel! En de fee van het meer verdwijnt en Sterre ging snel terug naar het portaal. Toen ze door het portaal was pakte ze snel haar tas en ging snel weer naar school.


op school

Toen Sterre weer op school was ging de bel het was pauze. Ze wachten de andere op bij het lokaal toen ze allemaal uit het lokaal waren gingen ze naar de geheime ruimte.

Sterre liet haar Rechterschouder zien de andere keken er vol bewonderend naar. Ze waren super trots. Goed werk goed werk zei Galahad. Sterre is nu een van de vijf wie is de volgende die zijn opdrachten moet doen. hij pakte het medailon en de 5 legde hun linkerhanden op het medailon.


de vijf van het magische zwaardWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu