Part 7 : "REVENGE"

155 20 0
                                    

Bilik bawah tanah

Youngjae : "tutup skit mulut kau"

Eun Qi sedikit tergelak . dia berjalan ke rak . mengambil sebuah buku . dan duduk ke meja .

Youngjae mengambil sebuah fail dan membaca .

"Kau serious Jimin ? Hal ini rahsia besae bapak kau" Kata Eun Qi sambil membaca buku .

"Ye aku serious . kes ni ganggu hidup aku . aku tak tenang" kata Jimin sambil menghulurkan sebuah fail ke arah Youngjae

"Baca"

Youngjae mengambil fail tersebut dan duduk di kerusi .

"Died certificate ?"

"Tengok saksi"

Youngjae membaca . matanya membulat .

"Eun Qi betul cakap kau"

"Asal?"

"Diorang ni.. "

____________________________________

Youngjae : "kau perhatikan mereka , kalau ada info bagitahu aku , mereka mingkin ada bahan bukti yang kukuh"
____________________________________

Hae Rin memasuki perpuastakaan . sepertu biasa dia mengelilingi perpustakaan dan ke kaunter kembali untuk membuat pemeriksaan pemimjaman . lama die duduk . Seseorang memasuki perpuastakaan .

"Jung Na Mi?!"

"Kenapa terkejut ?"

"Kau nak apa ?"

"Pft . kau diam"

"Pergi ! Aku tak nak tengok muka kau!"

"Aku datang sini sebab nak bagi amaran dekat kau! Kalau kau berani dekati Kai ! Kau mati!"

Hae Rin tersentap .

"Kau dan kawan kawan kau Hae Rin . bukan setakat aku nak balas dendam kat kau ! Tapi dekat kawan kawan kau yang takde hati perut tu ! Oh ya ! Kau pun same !! KORANG SEMUA SAMA ! HATI BINATANG ! SANGGUP KORANG BUNUH KAKAK AKU?! LEPASTUH DIAM MACAM TUH JE ! KORANG TAHU TAK ? KAKAK AKU TERSEKSA ! TERSEKSA SEBAB KORANG ! KORANG YANG TAK PEDULI PASAL DIA"

"Na Mi.."

Suara Na Mi makin meninggi .

"SANGGUP KAU KHIANAT AKU? SANGGUP KAU KHIANAT KAKAK AKU? SANGGUP KAU BUNUH KAKAK AKU?"

"BUKAN AKU YANG BUNUH , NA MI!"

"HABISTUH SIAPA? HAH ? SIAPA ? "

"DIA BUNUH DIRI !"

"KURANG AJAR!"

Tangan Na Mi ringan melayang ke muka Hae Rin . sakit .

"Kau ingat ! Tak lama ! Korang semua akan merana ! "

Na Mi berlalu pergi . pergi meninggalkan Hae Rin keseorangan yang menangis .

"Aku tak salah ! Aku tak salah ! Kenapa ? Kenapa aku?! "

Hae Rin terduduk .

___________________________________

Starbucks Cafe

"Wey Jimin apa rancangan kau ?"

"Rancangan ? Rancangan apa?"

"Nak tutup mulut Youngjae "

"Aku still fikir , takpe kita try ugut die or something ."

"Ugut tak jalan . aku nak die mati"

"Dia bukan calang calang orang "

Kata kata Min Hyuk membuatkan V terkejut .

V : "maksud kau?"

Min Hyuk : "Dia anak kepada penyiasat"

Jungkook : "penyiasat?"

Min Hyuk : "Ye penyiasat , kau ingat tak ? Pasal ayah aku ? Ayah aku bukan Kang Dae Woo tapi Kang Shin Goo"

V : "ayah kau guru kelas kitorang ?!"

Min Hyuk : "ye" jawab Min Hyuk tenang .

Mata Jungkook membulat .

Min Hyuk : "aku cuba selongkar bilik kerja ayah aku kat rumah tapi kosong , satu fail atau kertas tentang kes tu pun takde . aku hairan . tapi aku selalu nampak ayah aku masuk perpuastakaan"

Jimin terkejut . tapi cepar cepat die cover .

V : "aku rasa office die mesti kat dalam perpustakaan tu jugak , sebb aku dengar mulut orang cakap"

Jungkook : "jom check nak?"

Mereka berempat bergegas bangun .

"Library Of Echo"

Mereka melangkah masuk kedalam perpuastakaan tersebut . Hampir setengah jam mereka mengelilingi kawasan perpuastakaan tersebut .

Tiba tiba V menjerit .

"Weh korang ! Sini sini ! Ada pintu !"

Hati Jimin semakin berdebar . mana tak nya . segala rahsia tentang kes tu ada dalam bilik tu , jikalau mereka dapat tahu , habis Youngjae dengan Eun Qi . mereka dalam bahaya . kerana segala kebenaran tentang kes tersebut boleh di putar belitkan . dan Youngjae dan Eun Qi akan didakwa atas kesalahan membuat cerita dan ingin memburukkan nama bapanya sendiri .

Mereka memasuki bilik tersebut . Segalanya kosong . hanya ada sebuah meja dan sebuah kerusi .

"Celaka" - kata V

Min Hyuk : "aku tahu , Youngjae mesti dah buat kerja ni dulu , kat mana dia pindahkan semua kertas kertas tersebut ?"

Jungkook : "mesti tempat menyorok mereka"

Min Hyuk : "takpe serah kepada aku"

Jimin menarik nafas lega .

Jimin : "aku ikut kau Min Hyuk"

Min Hyuk : "ok"

____________________________________

Jimin melihat sekeliling . takut takut ada yang mengekorinya . Dia masuk kedalam rumah tersebut .

Youngjae : "Jimin - ah apa maklumat yang kau dapat"

Jimin : "kita kena lebih berrhati hati , Min Hyuk akan mengekori kita"

Eun Qi : "Hae Rin dapat ugutan dari Na Mi , kesian Hae Rin jadi mangsa keadaan"

Jimin : "maksud kau?"

Eun Qi : "dia hanya mangsa keadaan , dia sama seperti aku . pelahar baru yang terikat dengan semua bende ni , dia dipersalahkan atas sebab dia hanya berkawan rapat dengan Kai"

Youngjae : "maksud kau ? Dia sebenarnya tak membunuh?"

Eun Qi : "tidak , tapi aku still ragu ragu , kalau kalau die bersubahat dengan Hae Ra"

Jimin : "aku rasa kita perlu ke rumah Jung Na Mi"

Youngjae : "untuk?"

Jimin : "sebab aku tahu Na Mi tahu lebih dalam tentang apa sebab Rin Ah terbunuh"

___

"Wah makin panas keadaan nampak gayanya . huhu" anyway nantikan part seterusnya ~

-HIATUS- "R E V E N G E"Where stories live. Discover now