Bilik Bawah Tanah
Eun Qi melirik kearah Hwa Young . Dia amat pelik dengan Hwa Young kenapa dia tak langsung macam kitorang ? . dia selalu dengan phone nya . dia perlu tengok phone dia .
_______
Cuti sekolah sudah bermula semua pelajar Echo High School bergembira kerana cuti sekolah telah tiba . Hae Ra termenung sendirian . tiba tiba ada satu suara menyahutnya . Ya suara yang amat dikenalinya . Jungkook . Hae Ra tersenyum .
"Datangg punn ~~" Hae Ra tersengih .
"Haih .. Mianhae sebab lambat jagiya , Hae Rin tu annoying gila ! Nak teman tu la , nak ni laaa , eyy ! Aku mintak putus kang !"
"Ani ... Sabar jee , nanti bila kau dah musnahkan dia , and all selesai! "
"Habis ? Kau nak aku buat apa dengan dia ?"
"Hahaha !" Hae Ra tersenyum sinis .
______________
Seminggu berlalu dengan pantas . Jimin perlu teruskan dengan apa yang dia perlu buat . dia mempunyai satu misi yang besar . dia berjanji dengan ommanya . yang dia akan selesaikan kes itu . dan bawak kawan kawannya ke rumah ommanya . dia nekad .
Jimin : "omma , Jimin dah nak pergi dalam sebulan macam tu Jimin kembali"
Omma Jimin : "nae , nanti lepas dah habis semua tu .. Jimin bawa kawan kawan Jimin duduk kat sini arraso ?"
_________
Kereta Ferari Hitam kelihatan memasuki perkarangan rumah Jimin . Youngjae keluar dari perut kereta . Omma Jimin tersenyum . Dia membuka pintu rumahnya . dan menjemput Youngjae masuk .
Jimin : "eoh? Atokk! Huhu .. Lame tak jumpa !"
Youngjae : "ye .. Cu , atok penat cari cu , cu pergi mane ?"
Jimin : "Atokk penat ? Alololo .. Meh meh sini duduk eh"
Youngjae : "haih .. Dh laa mcm aku ni tua sangat"
Jimin tergelak . Omma nya turut tersenyum melihat anaknya gembira bersama kawanya . Youngjae hanya tersenyum .
Omma Jimin : "macam mane keadaan diorang yang kat sana ?"
Youngjae : "Ahjumma , takyah risau . diorang ada je ."
Omma Jimin : "kenapa tak ajak diorang dtg sekali?"
Youngjae : "err.. Sebb Eun Qi ade hal , Hwa Young tu plakk asyik hilangkan diri je"
Jimin : "huh ? Hilangkan diri?"
Youngjae : "ye , entah mane die pergi entah ."
_____________ FLASHBACK_______________
Hwa Young : "wehh Eun Qi aku kuar japp"
Eun Qi : "okay pergi mana ?"
Hwa Young : "Jumpa someone....."
Pertanyaan Eun Qi tergantung . Hwa Young terus menaiki tangga dan menuju ke atas . Dia tinggalkan Eun Qi dalam keadaan terpinga pinga . Youngjae turut menjadi saksi . dia melirik ke arah Eun Qi , Eun Qi hanya mengeleng .
______________End________________
Bilik Bawah Tanah .
Eun Qi memandang sekeliling ruangan bilik itu . dia amati satu satu barang yang berada disitu . Dia terlihat kertas yang ditampal diatas tempat Youngjae menyiasat . Dia bangun dari tempat duduknya dan menuju ke arah kertas tersebut . Dia membaca satu persatu perkataan yang terdapat pada kertas itu .
"June 2013
Seorang guru mati akibat terbunuh di pejabatnya sendiri . di sebelah nya kelihatan sebuah nota yang ditulis oleh si pembunuh cap jari masih tidak terkesan . pembunuh menggunakan kaedah yang lebih bijak dengan bukan menulis menggunakan tangan tapi komputer . tentera diatas kertas tersebut beberapa perkataan seperti "kalau ...." "
Keratan akhbar terkoyak . Eun Qi hampa . dua ingin tahu apakah mesej yang ingin disampaikan nya . Dia mancari lagi keratan akhir yang tertinggal . Tapi apa yang diperlukanya sekarang ialah nota yang asli . Eun Qi mencari cari di sebuah fail simpanan Youngjae . Dia terjumpa sebuah keratan akhbar yang sama .
" kalau kau mahu selamat . aku perlu bunuh kau "
Eun Qi menenung lama keratan tersebut .
"Takk .. Aku pernah nampak keratan ni .. Tapi kenapa lain ? Kenapa mesej nye tidak sama dengan kertas tersebut . nota tersebut seperti telah diubah . aku perlu kembali ke perpuastakaan tersebut ."
___________________
Rancak Jimin dan Youngjae berborak . perbualan mereka tergantung . apabila terdengar deringan phone Youngjae . Youngjae meminta izin untuk menjawab .
"Eun Qi...." Kata Youngjae perlahan . Dia memandang Jimin .
"Kita gerak"
Jimin menaiki tangga untuk mengemas barangan nye . Youngjae menjawab panggilan .
"Nae ... Yeobeseyo ? Eun Qi ?"
"Ahh .. nae .. Kitorang pun tengah dalam perjalanan .. Okayy anneyong ... "
____________
Seorang lelaki bertopeng sedang menunggu mangsanya di dalam kereta . Sebuah kereta mini cooper keluar dari lorong untuk ke dalam hutan . lelaki bertopeng tersebut . mengikuti kereta mini cooper tersebut .
____________
Eun Qi menekan pedal minyak nye . dia harus ke suatu tempat . Eun Qi membawa dalam keadaan laju . dia langsung tidak perasaan yang sebuah kereta telah mengikutinya . Eun Qi tiba di suatu traffic light .
Lampu traffic light bertukar hijau . Eun Qi menekan pedal minyaknya dengan kuat . Tiba tiba suatu kereta laju menyusur dia arah bertentangan .
BAMMMM!!!!!
"Arghhhhhhhhh!!!!"
Kereta Eun Qi remuk dilanggar oleh kereta laju tadi . Kepala Eun Qi berdarah . Dia sempat membuka sediikit mata untuk melihat siapa yang melanggarnya . Dia melihat seseorang yang didalam kereta laju tadi . Sekali imbas , kereta tersebut juga remuk di bahagian hadapan . Seorang lelaki bertopeng memandang kereta Eun Qi .
Dengan hanya melihat ekor matanya Eun Qi sangat kenal . Ya . dia kenal . kereta tersebut dipandu oleh lelaki bertopeng tadi lenyap . lenyap disebalik orang ramai yang menutupi pandangan Eun Qi . Eun Qi mamai . sedikit demi sedikit padangan Eun Qi menjadi kabur . Dan pengsan .
___________
Lelaki bertopeng tadi memakir kereta nya yang remuk itu di lorong belakang sebuah restoran terkemuka .Dia membuka topengnya .Dia keluar dari perut kereta dan di tanganya kelihatan no plat kereta . Dia menuju ke bahagian hadapan kereta tersebut . Dia menukar no plat kereta tersebut . lelaki tersebu kembali ke dalam kereta . Dia senyum . kesan cap jarinya tidak dikesan . kerana dia memakai sarung tangan .
Dia mengeluarkan iphone nye dan mendail sesuatu nombor .
"Appa kerja dah selesai .. Tiada bukti yang dtinggalkan"
___________
-Eun Qi accident ? Ottokhe ? Siapa yang langgar Eun Qi ? Kenapa dia langgar ? Nantikann hehe .. Jalja ~~
babyy __
______________
YOU ARE READING
-HIATUS- "R E V E N G E"
Mystery / Thriller- Han Eun Qi seorang perempuan pandai dan lawa . Dia terikat dengan satu kes yang perlu diselesaikanya . bersama Park Jimin , Yoo Youngjae dan Seo Hwa Young kawan seperjuangnya . mereka hanya mampu cari bukti yang kukuh untuk menjatuhkan nama sebua...