Part 8 : "REVENGE"

155 21 3
                                    

Min Hyuk ternampak kelibat Kereta Ferari Merah lalu dihadapannya , laju dia bergerak menekan pedal mengekori kereta itu dengan perlahan .

"Pst , kau memang bodoh"

Min Hyuk dibawa ke sebuah bandar . Bandar apa tah dia tak tahu . banyak kereta kelihatan . dia terus kan perjalanan mengekori kereta Ferari Hitam dihadapannya .

Tanpa disedari mereka tiba disebuah syarikat pembangunan . Min Hyuk melihat no kereta Ferari tersebut .

"Celaka"

Dia menelefon V

"Aku terlepas"

____________________________________

"Thank Hyuk"

Jimin tersenyum .

"Hyuk cakap , dia berjaya heret Min Hyuk"

Eun Qi dan Youngjae senyum . Apa yang dihadapanya ialah sebuah apartment .

Youngjae : "kau pasti apartment ni?"

Eun Qi : "ye aku pasti , sebab dulu aku pernah berkawan dengan .. "

Jimin : "dengan siapa ?"

Eun Qi terlepas cakap .

Eun Qi : "berkawan dengan jiran mereka"

Youngjae : "ouh"

Mereka bertiga bergegas mamasuki lif .

Suis loceng ditekan .

Pintu dikuak sedikit . seorang perempuan keluar .

Na Mi : "apa yang korang buat kat sini? Nak jadu wakil mintak maaf ke ?"

Eun Qi : "tidak , kitorang datang sebab nak tahu kenapa Rin Ah terbunuh"

__

Na Mi datang dengan sedulang air teh . dia meletakkan dulang tersebut diatas meja .

Na Mi bersuara

"Serious korang memang nak siasat?"

Eun Qi : "ye"

Na Mi : "sebab?"

Eun Qi : "kakak kau , Jung Na Na , kawan baik aku. setahun lepas , sebelum dia meninggal dia ada cerita dekat aku tentang masalah ni ,dekat jeju"

Na Mi : "ye kakak aku pernah bercerita tentang kau"

______________________________________

Na Na : "Na Mi , unnie nak bagitahu kamu , kalau kamu nak kes Rin Ah selesai , cari Han Eun Qi"

Na Mi : "Han Eun Qi?"

Na Na : "percaya dia , hanya dia yang dapat tolong kita"

____________________________________

Na Mi : "sampai sekarang aku cari kau Eun Qi"

Eun Qi : "maksudnya , yang hantar surat nama sekolah itu kau?"

Na Mi : "Ya"

Na Mi menghulurkan sebuah kotak berbunga . Jimin menyambutnya .

Na Mi : "dalam kotak tu ada diary , gamba dan surat ugutan"

Eun Qi : "baiklah"

Na Mi : "yang Aku tahu , Hae Ra dan Hye Sung yang paling banyak nama dalam diary Rin Ah"

Youngjae : "kita kena cepat"

Na Mi : "lagi satu Eun Qi , "

Eun Qi memaling .

Na Mi : "jangan percaya orang sangat"

Mereka bertiga meninggalkan rumah tersebut

__________________________________

Kelas Sains - 3 (2012)

Hae Ra : "kau memang bodoh Rin Ah ! "

Rin Ah : "apa ... Apa salah aku?!"

Hye Sung bertindak dengan menarik rambut Rin Ah . Rin Ah mengaduh kesakitan . Hanya dapat menjerit . Apa yang memedihkan hati Rin Ah adalah semua di dalam kelas tersebut tidak pandang ataupun kesah tentang pumbulian tersebut .

Seul Na : "kau jangan fikir yang kau senior kitorang , kitorang tak boleh buli kau hahaha!!"

Seul Na membaling telur tepat mengenakan uniforn Rin Ah . V hanya gelak diikuti dengan Jungkook . Min Hyuk hanya tersenyum .

___________________________________

Eun Qi menutup diary Rin Ah , dia mengeluh . hatinya hancur , dia bersimpati atas nasib malang Rin Ah . dilihatnya sekarang Jimin dan Youngjae lena dibuai mimpi . Die tersenyum .

Sempat Eun Qi melirik ke arah jam dinding . 9:30 pagi . bingkas Eun Qi bangun dan ke dapur . laju tangan Eun Qi membuat sarapan .

Jimin terbangun . terbangun sebab terbau makanan . Dia kejut Youngjae

"Weyy atuk ! Bangun ! Eun Qi masak duh"

Youngjae mamai . dia duduk . bau . sedap .

"Jom tolong"

Youngjae dan Jimin bangun untuk menolong Eun Qi . Eun Qi menoleh .

"Bangun dah ? Haha .. Meh tolong . "

Mereka bertiga bersama sama membuat sarapan . bahagia seperti sebuah keluarga . keluarga bahagia .

___

Sedang mereka bertiga nikmat menikamati makanan . seseorang menekan loceng . mereka memerhati tv yang boleh menampakkan siapa diluar .

Youngjae tersenyum .

"Youg .. Youngjae arh .. "

Eun Qi sambung makan . Jimin tersenyum . Youngjae membuka pintu . hari itu mereka menerima ahli baharu .

__________________________________

-siapa ahli baharu mereka ? Adekah boleh dipercayai? Nantikan~

-HIATUS- "R E V E N G E"Where stories live. Discover now