Fuat uyandığında kendini yatağın üstünde bulmuştu. Oraya ne zaman gelmişti? Ne olmuştu? Hiçbir şey hatırlamıyordu. Uyandığından beri içinde tarifsiz bir ferahlık vardı. Galiba Doktor Salih'in son teknolojiyle üretildiğini söylediği makine işe yaramıştı. Kendini kuş gibi hafif hissediyordu. Yataktan doğrulduğunda başucuna konmuş bir kağıt bulmuştu.
Lütfen testimizi cevaplayın ve otelimizde bulunduğunuz süre içinde ruhsal durumunuzun gelişim grafiğini görebilmemize yardımcı olun.
Fuat teste kısa bir göz gezdirdiğinde şaşırmıştı. Çünkü bu test daha birkaç hafta önce bilgisayarında cevapladığı testin aynısıydı. Ama sorulara verdiği cevapların hiç birini hatırlayamıyordu. Yine de bu tatilin orada verdiği cevaplarla ilişkili olduğunu anlaması uzun sürmemişti. Merak içinde testi çözdü ve doktorla görüşmek için yavaş yavaş merdivenlerden aşağıya inmeye başladı.
İkinci katın merdivenlerinde karşılaştığı kişi ise Fuat'ı daha büyük bir şaşkınlığa sürüklemişti. Bu orta yaşlı sakin adam Enver Bey'den başkası değildi.
'Enver Bey! Siz burada ne arıyorsunuz?'
'Fuat! Ama bu nasıl olur? Sen de mi bu otele geldin?'
Bir yandan konuşup bir yandan merdivenleri inmişler, lobiye vardıklarında Doktor Salih'in kendilerini gülümseyerek beklediğini görmüşlerdi.
'Merhaba arkadaşlar. Sanırım yaşadıklarınız sizi oldukça şaşırttı.'
Ellerindeki kağıtlara bakarak:
'Odalarınıza siz uyurken bıraktığım testleri cevaplamış olduğunuzu görüyorum. Lütfen buyurun oturun da sizi detaylı olarak bilgilendireyim.'
Doktor bir yandan anlatmayı sürdürüyor bir yandan da lobideki geniş deri koltukları işaret ediyordu. Elindeki test cevaplarını göstererek:
'Bunlar sizin yaklaşık iki hafta önce internet sitesi üzerinden doldurduğunuz teste verdiğiniz cevaplar.'
Kağıtları sahiplerine uzatmıştı. Şaşkınlıkla eski cevaplarına bakan Enver Bey ile Fuat o şıkları neden işaretlediklerini kesinlikle anlayamıyorlardı.
Hayatınızda çok büyük acılar mı yaşadınız?
X Evet Hayır
Ölümü günde kaç kez düşünürsünüz?
Hiç Ara sıra Sık Sık X Devamlı
Test böyle sorularla uzayıp giderken cevapların hep en kötüsü işaretlenmişti. Doktor Salih anlatmaya devam ediyordu:
'İkiniz de hayatlarınızda çok acı deneyimler yaşadınız. Acılarınızı kaldıramayacak noktaya geldiğinizi düşündüğünüzde ise internetten intihar yöntemlerini araştırmaya başladınız. İşte ben devreye o zaman girdim. Yıllardır üzerinde çalıştığım bir proje vardı. Dünya üzerinde başka insanların sadist davranışları yüzünden hayatı ters yüz olmuş insanlara yardım etmek ve bir empati duygusu oluşturarak onları bu hale getiren insanların pişman olmalarını sağlamak. Duygusal hassasiyetlerini bu denli kaybetmiş insanlar için empati kurmanın yalnızca telkinle pek mümkün olmadığını ve bunun için ciddi bir müdahale yapılması gerektiğini düşünüyordum. Yıllarca bunun üzerinde çalıştım ve sonunda bir makine icat ettim. Beyindeki istenmeyen, acı veren anıları depolandıkları yerden söküp alan ve bunu başka bir beyne tıpkı kendi anılarıymış gibi aktarabilen bir makine. Sizinle yaptığım çalışmada sizin kötü anılarınızı alarak başka birine naklettim. Hem sizi taşıdığınız yükten kurtardım hem de bu acıların benzerlerini başka insanlara defalarca yaşatmış birinin empati kurmasını sağlamış oldum. Sizin acı dolu anılarınızı kendi içinde yaşamaya başladığında pişmanlık duygusu o kadar ileri boyutta oldu ki aktarma işleminden sonra ayıldığında benden istediği tek şey yurda dönüp teslim olmasına yardım etmemdi. Bu sabah kendisini yolcu ettim. Şimdi uyandığınızdan beri neden bu kadar huzurlu olduğunuzu anladınız mı?'
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Daha İyi Bir Dünya İçin.
Science FictionKötülere karşı iyilerin güç kazandığı fantastik bir kurgu.