Bölüm 3

47 1 0
                                    

HUZURUN HÜKÜM SÜRDÜĞÜ DİYARDA RUHUNUZUN DERİNLİKLERİNE YOLCULUK YAPMAYA NE DERSİNİZ? STORNOWAY'DE 4 GECE 5 GÜNDÜZ. SADECE SİZİN İÇİN.

Yazının altındaki notta ise özellikle vurgu yapılmış bir bölüm vardı: Tatilin ayrıntılarını yolculuk sırasında kimseyle paylaşmayınız. Otelimizi davetsiz misafirlerle doldurmak istemeyiz öyle değil mi?

2 hafta önce, karamsarlığın kalbinin en derinine çöreklendiği bir anda yine hayatından vazgeçmeyi düşünmüş, kendini internetin başında bulmuştu. Arama motoruna -en kolay intihar yöntemleri- yazıp aratmış ve karşısına çıkan sitelerde gezinmeye başlamıştı. Sitenin bir tanesinde uzunca bir teste cevap vermiş, sonuç olarak kendi şıklarının puanlarını toplamış ve bir paragraf yazıyla içinde bulunduğu durumun özetine ulaşmıştı.

3-7 puan arası:

İntihara meyilli.

Hayatta bir çok sıkıntılar çekmiş ve uçurumun kenarına gelmiş olduğunuzu düşünüyorsunuz. Hiç bir şeyin düzelemeyecek kadar kötüye gitmiş olduğu düşüncesinden bir türlü kurtulamıyorsunuz. Ama unutmayın nefes aldığınız her gün yeni bir umuttur. Gücünüzün farkına varın ve yaşama tekrar sarılmayı deneyin.

Bilindik cümlelerden oluşmuş bu paragraf canının sıkılmasına neden olmuştu. Yarım saat boyunca uğraşarak doldurduğu testten daha iyi bir sonuç beklemişti. Ama sonuçta saçma sapan bir testti işte. Tam bunları düşünürken sitenin başka bir siteye yönlendirildiğini fark etmişti. Birden karşısına çıkan kutucukta - ANKETİMİZE KATILIN VE YILIN ŞANSLISI OLUN! -yazısını görmüş, üç soruluk anketi laf olsun diye yanıtlamıştı. Anket bittiğinde ekranı kaplayan TEBRİKLER! KAZANDINIZ! Yazısıyla şoke olurken ayrıntıların e posta kutusuna gönderildiğini bildiren bir yazı ekranda belirmişti. Hızla e posta kutusunu açarak ayrıntıları okumaya başlamıştı:

HUZURUN HÜKÜM SÜRDÜĞÜ DİYARDA RUHUNUZUN DERİNLİKLERİNE YOLCULUK YAPMAYA NE DERSİNİZ? STORNOWAY'DE 4 GECE 5 GÜNDÜZ. SADECE SİZİN İÇİN.

Vize ve pasaport işlemleriniz sitemiz tarafından en kısa sürede tamamlanacaktır. Gerekli belge ve evraklar için iletişim adresimiz yazı sonundaki ektedir.

Yapmanız gereken tek şey bu maili onaylamak ve tatilinizin tadını çıkarmaktır.

Not: Tatilin ayrıntılarını yolculuk sırasında kimseyle paylaşmayınız. Otelimizi davetsiz misafirlerle doldurmak istemeyiz öyle değil mi?

Enver Bey'in öksürmesiyle düşüncelerinden sıyrılan Fuat bir anlık tereddütten sonra:

'Hayır. Biraz birikmiş param vardı. İnternetten ucuz bir otel buldum. Sadece biraz macera... Bilirsiniz işte.'

'Anlıyorum. Umarım eğlenirsin.'

'Teşekkürler.'

Enver Bey Fuat'la konuştukça kendini anılar girdabının içinde buluyordu. Oğlu yaşasaydı bugün Fuat'la aynı yaşta olacaktı. Üniversiteye gidecekti, arkadaşları olacaktı. Belki o da sadece biraz macera için yurt dışına çıkmak isteyecekti. Hayatta yaşayacağı daha o kadar çok şey vardı ki. Ama oğlunun yaşam ışığı daha 19 yaşındayken onun yüzünden sönmüştü. Bu suçluluk duygusu, içinde vahşi bir kemirgen gibi her gün daha çok büyüyordu. Artık vicdanıyla, acısıyla, yenilgisiyle başa çıkamıyordu. Tüm hayatı gözlerinin önünden geçerken zihninin arka tarafında kırmızı bir alarm ışığı gibi intihar düşüncesi sürekli sinyal veriyordu.

Daha İyi Bir Dünya İçin.Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin