1.BÖLÜM

120 4 0
                                    

Otobüsten indim.Bagajdan valizimi alıp biraz bekledim.Otogardan bir taksi çevirdim.Bagaja valizi yerleştirip arka tarafa bindim.Sahil kenarına doğru ilerledik.Sahil kenarına gelince bir banka oturdum.Bütün yaşadıklarım aklıma gelince gözyaşlarıma hakim olamadım.

Sürekli ağlıyordum.Yaşadıklarım,bundan sonra yaşayacaklarım hepsini düşünerek ağlıyordum.Ne kadar süre geçti bilmiyorum.Yanıma bir balıkçı gelip oturmuş."Kızım senin gidecek yerin mi yok?''dedi.Ağlamam iyice hızlandı bu cümleyle.Zavallı biri olmuştum.Sokak hayvanları benim yanımda daha şanslıydılar.

Balıkçıdan ilk başta çekindim.Ama iyi niyetli biri olduğunu anlayınca kulübesinde kalmaya ikna oldum.Adam benim yüzümden sandalda yatacakmış.Hemde bu soğukta.Acilen bir çözüm bulmam lazımdı.Üzerimi değiştirdim.Yol yorgunluğu,ağlamanın verdiği güçsüzlük derken hemen uyudum.

++++

Sabah mutfaktan sesler geliyordu.Benimle yaşıt bir delikanlı elindeki çaydanlığa su koyuyordu.Saçımı topladım.Madem misafirim,kahvaltıyı ben hazırlayım.Yatacak yer verdiler bana.Vermeselerdi şimdi banklarda yatıyor olacaktım."Bırak ben hazırlarım.''deyip çaydanlığı elinden aldım."Olmaz babam izin vermez.Sen misafirsin.''dedi.Ama onu dinlemedim.

Dolaptan menemen malzemelerini çıkarıp menemenimi yapmaya başladım.Menemen olurken çayı demledim.Kahvaltılıkları çıkarıp ekmekleri dilimledim.Kahvaltı hazırdı.Üzerime montumu geçirip dışarıya çıktım.Masayı hazırladım.Hep beraber kahvaltımızı yaptık.

Balıkçı Ali amcanın iki oğlu varmış.Birisi benimle yaşıt olan Hasan,diğeri benden dört yaş büyük olan Fatih.Hepsi bana çok yakın davrandılar.Çok iyi insanlar.

''Ali amca,beni bir okula yazdırır mısın?''dedim.Biraz yüzüme baktı."Kızım sen dün gece çok ağladın.Bende sormak istemedim.Ama şimdi soruyorum.Neden ağlayıp durdun anlat bakayım.''dedi.Ah be Ali amca.Ne yaşadığımı söylesem sende dertlenirsin.

''Ben aslında Mersinde yaşıyorum.Babam lise üçü bitir evleneceksin dedi.Hemde benden yaşça büyük biriyle.Bende okumak istedim.Direnince beni dövdüler bir hafta önce.Dayanamadım kaçtım.Ama ben kötü bir şey yapmadım.Okumak istedim.''dedim gözlerim dolarak.

''Hala böyle cahil zihniyetler var mı?Kızım sen endişelenme ben okuturum seni.''dedi.Üzüntüden dolan gözlerimden sevinç gözyaşları boşaldı.''Çok teşekkür ederim.Her şey için.Sizler çok iyisiniz ve iyiliğinizi karşılıksız bırakmayacağım.''diyerek Ali amcanın elini öptüm.

Mutlu bir şekilde masayı topladım.Üzerimi değiştirdim.İstanbulda kuzenim var ama nerede oturduğunu bulmam lazım.Onun için taksi çevirip İstanbul Üniversitesine yola koyuldum.Kayıtları tutan bir hoca varmış.Onunla görüştüm.Hatta kuzenim şuan dersteymiş.

Dersi nihayet bitmişti.Gülüşerek çıkan bir grubun arasında gözlerim onu zar zor seçmişti.Yanına gittim.Önce kısa bir şok geçirdi sonra arkadaşlarına siz gidin işareti yaptı.Beraber bir cafeye gittik.Olanları anlattım.''Ceylan ben ayrı bir evde kalıyorum.Yani uzun süre kalamazsın benimle.''dedi.''Anlıyorum Hilal ama ben çalışmayı düşünüyorum.Çalışıp ev bulana kadar sadece.''dedim.

Birlikte Hilalin ev arkadaşlarının yanına gittik.Onlarla zorda olsa anlaşmıştım.Hızlıca sokağa çıktım.Neredeyse bütün dükkanlara gittim.En sonunda bir lokantada bulaşıkçılığa alındım.Benim için zor olacak ama olsun.Maaşı 600tl.Gene de iyi.Haftaya işe gireceğim.O sırada da okul kaydımı yaptıracağım.Bir tek ev bulmam lazım.

Çok yoruldum.Ali amcanın yanına gidip veda ettim.Üzüldük ama gene de görüşeceğimizi söyledim.Birazda olsa içi rahatladı.Taksiyle yeni evime gittim.Ben salonda yatacaktım.Olsun buna da şükür.Yatağımı hazırlayıp yattım.Benim için zor bir gün olmuştu.

Limon ReçeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin