2.BÖLÜM

70 2 0
                                    

''Hadi abi dondum burada.Hem daha işlerim var.''dedi Su.Uzun süredir el sıkıştığımızı fark ettik ikimizde."Memnun oldum.''diyerek yavaşça elimi çektim.O da gülümseyerek elini indirdi.Taksiye atlayıp evlere dağıldık.Yarın mesai başlıyor.Hem okul hem de iş.Bakalım bu sene nasıl olacak.Umarım verecekleri para bana yeter.Kızlar bilmiyorlar çalışacağımı.Bakalım zaman bize ne gösterecek.

Valizime eşyalarımı toparlamaya başladım.Marketten aldığım kolinin içine eski evimden aldığım kitaplarımı,resimlerimi ve bir kaç bibloları yerleştirdim.Zaten fazla eşya getirmedim.İki koli oldu anca.Okul çantama iki defter ve diğer ıvır zıvırları attım.Okul kıyafetlerimi ütüleyip sabaha hazırladım.Saatimi kurup yatağıma kıvrıldım.

++++

Sabah saat yedi gibi uyandım.Kahvaltılık ne varsa masaya çıkardım.Meyve suyumu bardağıma doldurdum.Tek kişilik idare edilebilecek bir kahvaltı hazırladım.Kahvaltımı yapıp,hazırlıklarımı tamamlayıp evden çıktım.Ev ile okul arası fazla yok.Gerçi yeni evde minubüse binmem gerekecek ama olsun.Yaklaşık on dakikanın içinde okulun kapısına vardım.İşte yeni okulumun adı;Narin Elif Somuncu Anadolu Lisesi.

Okul iki binadan oluşuyor.Her iki bina da dört katlı.Eski binada dokuzuncu sınıflar ve üç sınıf da onuncu sınıflar olmak üzere karşı bina da ise üst sınıflar bulunmakta.Sınıfıma girdim.Tabi yabancı olduğumu anladılar.Rastgele bir sıraya oturdum.Bir defter çıkarıp bekledim.Sınıf her zamanki gibi bol muhabbet eden,bol havalı kızlardan oluşan erkekleri ise daha yeni ogunlaşmaya başlayan kişilerden oluşuyordu.Bölümlere ayrıldığımız için fazla kalabalık değildik.

İlk ders matematikti.Bu sene son olduğumuz için sorulara ağırlık gösteriyorduk.Tenefüste birkaç kızla tanıştım.Şuanlık bir problemim yok ama zamanla daha iyi anlarız kimin dost kimin düşman olduğunu.Camdan bahçeye baktığımda makyajlı,serbest kıyafetli gelen kızların oduğunu gördüm.Düğün salonunu yerini karıştırmışlar.

Tenefüs bitimine yakın bir çocuk gedi yanıma.Adı Cihanmış.Karşı sınıfımızda okuyormuş benim geldiğimi öğrenmiş.Benim sınıfımdan olsa neyse diyeceğim ama karşı sınıftan duyup,yanıma gelmek çok saçma.Eski okulumda yoktu böyle şeyler.Kendi halimizde insanlardık.Hoş şimdi de öyleyim de.Eskiler açılmışken ailemi,hep bitsede kurtulsam diyerek gittiğim okulumu,evimi,odamı,mahallemizin dedikoducu teyzelerini,sokağımızdaki kedileri özledim.Ayrılalı yaklaşık bir ay olacak ama hala görüşmedim annemlerle.Bir bilseler ne kadar özlediğimi.

++++

Gazetelerden bakıp dükkan dükkan gezip sonra da Mavişim Lokanta'ya kabul edildiğim günden bir-iki hafta geçti.Bugün hep yeniliklerden gidiyorum.Buradan çıkışta da yeni evime eşyalarımı götüreceğim.Eşyalarımı bırakıp önlüğümü giyindim.Eldivenleri elime geçirip sıcak suyu açtım.Allahtan burada sıcak su var.Bir de olmadığını düşünsene ne kadar zor olur.

Yığınla bulaşık getiriyorlar.Beş dakika da bir yaklaşık 20 bulaşık getiriyorlar.Anlaşılan baya bir yorulacağım ama yapacak bir şey yok.Çalışıp para kazanmam lazım.Gerçi bu para neye yeticekse.Öğlen dört akşam dokuz arasında çalışacağım.Kalan saatte yorgunluğumu atar,dinlenir ve derslerime çalışırım.Bu sene cidden beni zorlayacak.

Patron bugün iki kere mutfağa girip teftiş yaptı.Çalışma hızıma,yaptığım işe baktı.Gözlerinden anladığım kadarıyla işimden memnun olmuş.Hızlı olduğumu zaten biliyorum.Eskiden bayramlarda bize gelen çok olurdu.Babamlar altı kardeşler ve en büyüğü babam.En büyük olduğu için gelenimiz gidenimiz eksik olmaz hatta fazla fazla olurdu.O yüzden hızlı olmaya alışmışım.

Limon ReçeliHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin