Глава 1 - Част №2

175 4 0
                                    

След като се чудих горе-долу пет минути, реших да отвърна на д-р Перейра.

- Добре, както кажете... слушам Ви.

- Но тази тема засяга лично теб. Ако не възразяваш, да излезем на коридора или да отидем в кабинета ми? – каза спокойно професорът.

- Няма значение. – отвърнах аз.

- Добре, за по – спокойно да отидем в кабинета ми. След малко ще дават обяда, да не ни безпокоят.

- ОК. – бях кратка.

На път към кабинета срещнахме д-р Гонзалес от втория етаж. Или както всички тук го наричаме – „Papai". Или това е баща на португалски. Защо го наричаме така ли...?

- Перррейра? Как си? – каза шеговито д-р Гонзалес.

- Добре съм, ти?

- И аз така... Дойдох да взема колегата Алмейда. Вече, когато не мога да го намера го търся тук. Не мога да разбера... приятелка ли си има или просто обикаля.

- Хахах. Мисля, че скоро ще си има приятелка, Гонзалес.

- Трябва да си поговоря с него. Не ми споделя. Питам, питам... нищо.

- Такива са младите... – каза професорът и си взе дълбоко дъх.

- Да, приятелю... такива са... Вие накъде? При пациент ли? Или ще говорите за Испания? – попита д-р Гонзалес.

- Ще говорим за Испания. Да видим какво ще каже г-ца, бъдещ лекар.

- Мануела... виж мила... Испания е голяма възможност. Не я пропускай. Само това ще ти кажа. Сега отивам да изведа онзи своенрав човечец, че и аз трябва да говоря с Густаво по тази тема. Е, хайде после ще се видим. – каза д-р Гонзалес, потупвайки ме по рамото и тръгна по коридора.

... Останах вцепенена. Испания? Аз? Защо?

Професорът ме погледна и видя жалния ми поглед.

- Хайде, Мануела! Давай го по-ведро. – каза той.

- Но професоре, аз...

- ... Момент! Да влезем и ще се разберем.

Влязохме в кабинета му и той каза да седна. Настаних се срещу него и започнах нервно да потропвам с крак.

- Виж... Мануела... Знаеш, че във всеки град, държава, обучението е различно. На места то е разположено на най-ниското ниво, дори липсва... а на места не можеш и да си помислиш да учиш, защото е скъпо, някой трябва да те подкрепя. Не може, сама не става. Или трябва да си наследница на неземно богатство, което ще стигне и за внуците ти, или трябва да си от „аристокрацията". И не, нямам предвид „да имаш връзки"... искам да кажа, че трябват много пари. Дори само един семестър идва доста солено за чевек от средната класа.

You gotta be mineWhere stories live. Discover now