Ben bir bardağım. İnsanların ihtiyaçlarını gidermek için üretilmiş. Yeri geldiğinde en doğal ihtiyaçları olan su ihtiyacını karşıladıkları, bazense insanların en zelil mahluk haline gelmelerine sebep olan içkiyi içtikleri bir aracım.
Her gün farkı ellerle temas halindeyim. Kimisi kirli, kimisi temiz, kimisi narin ve yumuşak, kimisi ise sert ve nasır kaplı. Bu dokunuşlar bazen beni memnun ederken bazense tiksinmeme sebep olan dokunuşlar. Temiz görünüp kirli eller tanıdım bu zamana kadar , aynı zamanda kirli göründüğü halde tertemiz olan eller. Bu nasıl bir çelişki diyorsunuz degil mi durun anlatayım. Önce temiz görünen den başlayayım diğerini az çok tahmin edeceksiniz zaten.
Bu eller öyle temiz öyle narin oluyor ki tekrar dokunsa dedirtecek şekilde, ama hayır dokunduğu anda ah bana birdaha yaklaşmasa diyeceğiniz eller. Çünkü dünyanın her türlü kirli işlerine bulaşmış, haram lokmalara uzanmış, haram elleri tutarak geçirmiş günlerini, kendisine haram olan canlara kastederek geçirmiş hayatını, her türlü iğrençliği hiç çekinmeden yapmıştır o eller. Siz olsanız böyle bir elin dokunuşunu istermisiniz yoksa aman bana bulasmasın mı dersiniz. Benim tercihim ikincisi. Gelin birde kirli görünen temiz elleri anlatayım size.
Onlar öyle eller ki belki üstüne dünyanın pisliği bulaşmış belki nasırlı belki de sakat. Ama onlar öyle eller ki yetim başı okşamış haram lokmaya uzanmamış haram işe bulaşmamış eller. Alın teri ile ıslanmış ama kendi hakkı olan dan başkasına el sürmemiş ellerdir. Söylesene sen hangisini istersin güzel insan.
Bak bide dudaklar var tabi. Hiç yalan söylememiş harama değmemiş sahte boyalarla boyanmamış pis yemeklere değmemiş sarhoşluk veren pis kokan içkiler içmemiş dudaklar. Dokunuşlarına hayran olduğum temizliğine güzelliğine hayran kaldığım dudaklar. İyi ki yaratılmışsın güzel insan dediğim.
Ama birde öyle dudaklar varki içki ile kirlenmiş yalan ile maskelenmiş haram dudaklarla buluşmuş dudaklar bilirim. Yok olmasının daha iyi olacağı dudaklar. Kendini ebedi ateş için kirleten dudaklar bunlar. Sen olsan hangisini istersin söylesene güzel insan...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SEN NESIN?
Short StoryBen neyim? Peki bu etrafımdaki eşyalar? Hayır hayır bir sebebi olmalı bu hayatın! Peki onlara sosam bana söylerler mi? Niye denemeyeyim ki ne kaybederim? Sende böyle düşünüyorsan hadi "SEN NESIN" kitabını okumaya. Not: Kitap içeriği ara ara şiirl...