Podezřelý

58 7 0
                                    

Poté, co se krvežíznivec dostatečně nasytil, se nad ránem rozjelo pátrání kriminálky nanovo. Steve Andersson byl teprve druhou obětí, ale policie neměla dostatečné stopy po zvířeti, které by na oba nešťastníky zaútočilo. Policejní komisař Rich Gordon se domníval, že nejde jen o ledajakou vraždu, ale se svou hypotézou se kolegům zatím nehodlal svěřovat. V městečku Richmond se kdysi v dávných a pradávných dobách povídalo, že bylo pod nadvládou krvežíznivých upírů, ale nikdo z města na takové báchorky pro děti samozřejmě nevěřil. A tak se komisař Gordon jako jediný věřící vydal po stopách vraha sám, ve svém volném čase, kterého měl poslední dobou opravdu málo. Policisté našli na místě činu jen stopy jednoho páru bot a to bylo velmi podezřelé, protože jiné otisky po útoku zvířete ve sněhu nezůstaly. Stopy však mohl zamést noční vítr. Stále se však přikláněli k názoru, že i Stevea Anderssona zabilo nějaké zvíře.


Komisař Gordon měl dnes cestu do vazební věznice, kde chtěl provést výslech masového vraha Hendrikse. Jeho způsob vraždění se mu zdál dosti podezřelý, proto se komisař rozhodl, že si Hendrikse zajede proklepnout. Městská věznice se nacházela kousek za městem na schovaném, stromy obrostlém kopci Hillborough. Do věznice byl omezený přístup, ale komisař měl jako jediný povolení od náčelníka Stewarta. Jakmile se Gordon dostal do výslechovny, Hendriks už seděl za prosklenou stěnou a ani nečekal, než se ho komisař začne vyptávat. ,,Dobrej komisaři, snad na mě nemáte zase vaše další podezření, protože já se odsud nesmím hnout ani na krok,'' pousměje se hned na přivítanou Hendriks. ,,Johny, já přece vím, že jste tady sledovaný 24 hodin denně a jste v cele pod zpřísněným dohledem. Jen mě tak napadlo kvůli našemu novému případu, že se za vámi přijedu podívat a chci si jen trochu popovídat. Nenarazil jste tam venku, ještě než jsme vás chytili, na jistého sadistického vraha, který by prováděl svoje hrůznosti ve stylu útoků vampýrů?'' ,,Komisaři, na co narážíte? Já měl venku jen pár známých a omezené pole působnosti. Sám dobře víte, na jakých vraždách jsem se podílel a nemůžete mě spojovat s nějakým týpkem, co si venku hraje na upíra. A o takovém bláznovi opravdu nic nevím a ani kdybych věděl, tak vám nic neřeknu, '' zpochybní pousmáním komisařovo podezření Hendriks. Komisař jen v duchu zakleje a pomyslí si, že dnes stejně už víc z Hendrikse nevytáhne. Musí se za ním dostat s mnohem vyznámnější stopou a pořádně ho zmáčknout. Proto zavolá na strážníka, aby odvedl vězně zpátky do jeho cely. ,,Komisaři, můžete se za mnou stavit častěji? Rád váš zmatený ksicht zase někdy uvidím,'' rozesměje se na celé kolo ještě Hendriks a komisař Gordon bez povšimnutí odejde na parkoviště, kde nastoupí do svého audi A4, aby mohl odjet zpátky do města.

Krev na sněhu Kde žijí příběhy. Začni objevovat