Místo činu

47 4 0
                                    

Komisař Gordon stále nemohl uvěřit, jak obětem nějaké zvíře dokázalo rozsápat krk takovým způsobem, a tak měl v hlavě pořád jednu a tu stejnou pohnutku, že všechny ty lidi pozabíjel upír. Nebo, podle jeho slov, lépe řečeno sériový vrah Johny Hendriks, který si venku hrál po útěku z vězení na vampýra. I když byl ovšem hlídaný dnem i nocí. Proto komisař zintezivnil pátrání a vydal se po stopách všech kamer ve věznici, které zabíraly vstupy, nouzové východy i všechna krytá místa, kde by se jen mohl Hendriks schovávat předtím, než by celu opustil. Komisař právě projížděl se strážníkem kamerový systém snímající boční stěnu nouzového východu, když vtom se mu rozvibroval mobil a Gordon s překvapením zjistil, že volá jeho kolega Jack Miller.

,,Richi, máme další místo činu. Nebudeš tomu asi věřit, ale náš vrah tentokrát zavítal do nedaleké Richmondské kliniky na psychiatrii. Vypadá to, že začal zpytovat svědomí a už se chce snad ze svých hříchů léčit,'' zasmál se do telefonu Jack.

,,Jacku, nemám teď čas, ani naládu na žádné legrácky. Je to teda už v pořadí třetí oběť a ty vraždy se musí co nejdříve vyřešit. Jde po mně totiž návladní z ministerstva,'' vysvětluje tuhle svízelnou situaci Gordon.

,,Jasně, Richi. Promiň, nechal jsem se jen trochu unést. Tento případ je opravdu dost zapeklitý, když nemáme ani stopu po pachateli a pořád si myslíme, že nám tu řádí nějaké divoké zvíře, co se může dostat dokonce i na ,,psychinu''. Richi, až budeš na parkovišti u kliniky, stačí, když mě prozvoníš a já pro tebe sjedu výtahem dolů. Mají to tady všechno pro bezpečnost pacientů zaopatřené a uzamčené,'' ukončí hovor seržant Miller a věnuje se dalšímu výslechu doktorů a sester.



U výtahu se rozezvučí nějaký pisklavý tón a komisař Gordon si hned pomyslí, že mají nahoře nejspíš nějaký problém s nemocničním alarmem. Pro jistotu vytáhne mobil a vytočí znovu Millerovo číslo.

,,No, to je dost, že ten mobil taky bereš, Jacku. Už jsem myslel, že tady vystojím snad důlek. Máte na oddělení problémy s pacienty? Nebo co se tam proboha děje?''

,,Richi,...nějak mi vypadává signál. Dostali jsme se do potíží. Ta oběť, ...probouzí se a ... počkej. Kde mám svou služební zbraň? Sakra, ááá....'' A tím se hovor přeruší.

Komisař právě nabyl přesvědčení, že vrahem je na sto procent upír, jelikož  poslední mrtvý byl nakažený a poté přeměněný, tak teď právě zaútočil na jeho kolegu. Komisař proto neváhá ani na okamžik a řekne sestře v přízemí, aby ho vpustila přes zátarasy nahoru na oddělení. Gordon vytasí svůj služební Glock a odjistí ho, přitom rychle vyráží po schodech do patra. Tam rozrazí vstupní dveře a na zemi vidí spousty krve a tělo seržanta Millera, který má prokousnutý krk.

,,Jacku, kde je ten hajzl, co ti tohle udělal?''

Seržant Miller zachrčí v odpověď: ,,Richi, nevím... utekl... a pak, vyskočil,'' ale to je všechno, co stihne Miller vyslovit, než naposledy vydechne. Komisař ihned přeběhne do zadní části dlouhé místnosti. Přesně kam seržant ukazoval a všimne si rozbitého okna, ale nevidí ani jednu krvavou stopu. Jenom na vytlučeném okenním rámu se zachytil a ve větru se pohupuje cár nemocničního úboru. Zřejmě tak šlo s velkou pravděpodobností o oživlé tělo jednoho pracovníka personálu nemocnice. To si však musí komisař Gordon ještě nechat potvrdit.

Krev na sněhu Kde žijí příběhy. Začni objevovat