K.S. Aşiret Toplantısı

460 9 2
                                    

 İnsan oglunun neler yaşadıgını bir kendi birde Allah bilir . Sen ne kadar acılarını , dertlerini, seviçlerini , sevdalarını , içinden geçenleri birine anlattıgında karşındaki ne kadar seni anlıyorum desede aslında hiç bir şey anlamamıştır.Çünkü bizlerin ne hissetigini birtek kalpler anlar. Karşında kine kadar anlıyorum desede inanma sen sadece kendini kandırmış olursun.

Bu dünyadaki her insan farklıdır. Hiç kimse kimseye benzemez. Herkez ayrı bir alemden çalar. Şehirlerde tıpkı insanlara benzer onlarda farklıdır. Herşehrin kendine özel gelenekleri görenekleri vardır. Kimisi kalabalıgıyla, iştihamıyla bilinir kimisi yeşilligiyle ,güzelligiyle,sevdasıyla kimisi ise kanıyla ,acılarıyla , ölümleri ile.

İşte bu şehirde hepsinden vardır. Topragı vardır yeşilliklerle donatılan ama içne gömülen kanın lanetiyle bilinen . Kalabalıgı vardır . Heryerde bulunan buram buram tarih kokan şehrin ihtişamı vardır burda. Ama o ihtişamın içinde bulanan ölümüde vardır. Dışardan bakınca güzelliyle mest eder buraları ama bilmezlerki evlerin içinde dolanan acıları, topraga yavaş yavaş damlayan kanın kokusunu , ölümün verdigi huzuru.

Herşey vardır bu şehirde fakat tek bir şey eksiktir buralarda.

" AŞK "

işte tek eksik bu üç harften oluşan ama kalpleri yanıp kül eden yada kalplerde çiçek filizleyen o kelime. Bizim buralarda aşk, sevda denince ilk akla gelen ölüm olur. Belki bu şehirde aşk yoktur ama ondan daha beter birşey vardır. Ölümden bile daha çok acıtır o şey.

" KARA SEVDA "

derler bizim buralarda ona . Ne zaman , kime,neden geldigi belli olmaz . İlk önce sarhoş eder seni hissettigin duygular sana huzur verir fakat imkansızlıgını hissettikçe yakar canını . Yavaşyavaş kayıp gider ellerinin arasından ama sen bunu farketmezsin sanarsın ki hep benimle olucak benim hikayem mutlu sonla bitecek . Günler böyle geçer gider bir gün bakmışsın ki bitmiş herşey kaybetmişsin onu yanarsın ama acıtmaz canını. Senin sevda dedigin o aşk bir bakmışsın kara sevda olmuş ama bir şey daha farkedersin aslında o hep kara sevdaydı. Sen sadece neye inanmak istediysen ona inanmışsındır. Peki sonunda nolur tabiki ' ölüm ' zaten başka ne olabilirki. Bu kanun gibidir her kara sevdanın sonu ölüm demektir. Ya sen kendini öldürürsün yada töreler öldürür seni.

İşte kara sevda budur.

Bizim buraları pek bir ünlüdür. Kitaplarda filmlerde pek bir anlatılır buraları. Ama ne yazık ki hikayelerin hepsi yalandır. Kitaplarda hep okursun büyük birsevda vardır ve tüm zorlukları aşarak mutlu olarak bitirilir bu sevdalar.

Eger bizim burda dogup büyümediysen bilemezsin gerçekleri.

İşte her yerden bilen

"MARDİN'dir" burası. Altıda üstüde tek bir kişiye aid olan şehir. Tarihin tüm güzellikleini barındıran ama heryerinde ölümün izlerini taşıyan mardin.

Mardin'de en önemli şey töredir. Aslında töre demek namus demektir bizler için. Ve bizim burlarda töre yazısız kanun gibidir. Atalarımız ne demişse odur töre için. Daha önce kaç kişi karşı çıkmıştır törelere fakat hiçbir zaman degiştirilememiştir.

Töre için o kadar çok kurban verdik ki artık herkez korkar olmuştu. Kimse karşı çıkmaz olmuştu. Ölüm bile başını egmişti törenin önünde.

- KARA SEVDA -Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin