Gruppchatt mellan tjejernaA = Antonia E= Emmy Rk = Rebecka Rc = Rebecca
A - tja, tänkte att ni kunde komma hem till mig sen, så kunde vi ha en filmkväll eller något?
E - Visst, det blir bra
Rk - När kan man komma?
A - Ni kan komma 18:00 om det fungerar för alla.
E - Funkar för mig.
Rk - Mig med
A - Och du Rebecca?
Rc - Ja, jag kommer också, så klart, ses.
A - ses
E - Ses
Rk - ses
Antonias perspektiv
Jag tänkte att jag och tjejerna kunde ha en filmkväll ikväll. Jag har haft det så tråkigt de senaste dagarna att jag klarade det inte mer. Men det ska bli kul att träffa tjejerna igen. Vi alla är lika gamla, men vi går inte på samma skola. Eller Emmy och Rebecca gör det men inte jag och Rebecka. Så vi ses inte så ofta.
Vilken film vi skulle se har jag ingen aning om, men vi får kolla på Netflix sen. Vad vi skulle äta hade jag inte häller någon aning om, men när tjejerna kommer kan vi gå till coop och köpa något. Klockan är nu halv sex och tjejerna kommer om en halvtimme, så jag tänkte att jag kunde byta om.
Jag går upp för trappan till mitt rum för att byta om. Jag tog av mig de tajta jeansen och magtröjan och bytte om till ett par mjukisbyxor och en vanlig tröja. Jag låter sminket vara kvar, då jag inte orkar ta bort det. Till sist tar jag på mig en svart beanie som passar till mitt bruna hår. Fast svart passar väl till allt. När jag är klar går jag ner till bottenvåningen igen och går in till köket. Jag öppnade skafferiet för att se vad som fanns som man kunde ha som snacks, men det var bara några bullar och en burk med nötter som var det ända som var lite festligt. Allt annat var konservburkar med till exempel krossade tomater och majs. Jag suckar, stänger skåpet och går mot vardagsrummet. Jag sätter mig ner i soffan och börjar att vänta på tjejerna.
Nu var det bara tio minuter tills de skulle komma, och när de tio minuterna hade gått, ringde det på dörren. Jag reste mig upp från soffan för att gå mot hallen och öppna. Jag öppnar dörren och där ute står de. Jag slänger mig i deras famnar och kramar om dem i en stor gruppkram. När vi hade kramats klart gick vi in och de skulle börja ta av sig skorna: "Nej, ni kan behålla skorna på. Vi måste gå och köpa något att äta till filmen, säger jag " "Okej" säger de andra och jag går upp till mitt rum för att hämta pengar, sedan gå jag ner för att sedan ta på mig mina skor. Vi går ut genom dörren och jag stänger den, sen börjar vi att gå mot coop.
///
Hej! nu har jag börjat att skriva på denna novell. Detta kapitel blev ganska kort men de andra kommer att bli längre. Hoppas ni kommer att gilla den!!!
ESTÁS LEYENDO
Two seconds to run - F.S
FanficAntonia är en helt vanlig tjej, eller nej det är hon inte. Med hennes tre bästisar, Emmy, Rebecca och Rebecka gör hon människorna i värden oroliga. Men ta det lugnt alla, det är bara fyra, knäppa, ovanliga och otroligt roliga tonåringar som försöker...