Omars perspektiv
"Alice? din flickvän eller?" frågar Rebecka. "Nej, jag sa ju att vi hatade varandra" svarade jag. "Men, är hon ditt ex då?" "Gör det skillnad?" "Ja, om du ligger och tänker på henne så gör de det" "Varför då? " "Alltså... nä... äh skit i det, gå och träffa ditt ex, jag bryr mig inte" "Men Becka!" "Nej"
Rebecka ställer sig upp och börjar att gå mot dörren "nu är du barnslig" säger jag till henne, innan jag ställer mig upp, tar tag i hennes midja, drar henne närmare mig och kysser henne. Hon försöker att dra ifrån, och när hon lyckas börjar hon att säga något men jag håller min hand framför hennes mun. "Vi måste vara tysta så att vi inte väcker de andra" "Jag hatar dig" "Du älskar mig" "Hatar dig" "Älskar mig" säger jag innan jag pressar mina läppar mot hennes igen. "Älskar dig" säger hon sen, och ler.
"Vi måste gå nu om vi ska hinna!" säger Rebecka och tittar allvarligt på mig. "Vi? nej nej, jag går själv" "Det gör du inte" "JO, du får inte bli skadad" "vad i helvete ska ni göra?" frågar hon "Prata, men hon kanske har med sig någon av sina killar, hon har ganska många, typ, som hennes livvakter" "Klarar hon inte sig själv eller?" "Inte vet jag, men det var därför jag gjorde slut, för att hon låg runt med andra killar och sånt" "Vilken bitch" "Ja, men nu har jag ju dig" "Eh, har mig?" "Ja, kom nu så går vi" säger jag, ställer mig upp från madrassen, sträcker min hand mot Rebecka som drar sig upp och ställer sig bredvid mig "och det tycker jag är tur" "för att jag är så snygg" jag nickar och ler mot henne "precis".
Jag går mot dörren, tar tag i dörrhandtaget, trycker ner det försiktigt och öppnar den vita dörren. Rebecka går ut först, och sedan följer jag efter. Jag stänger dörren försiktigt igen. Vi går ner för trappan, ner till hallen, tar på oss våra skor och jackor. Sedan går vi ut.
" Hur kommer vi dit?" "Med skateboard" "Jag kan inte åka" "men ta Ogges cykel då" "kan vi inte ringa efter en taxi" "Har du pengar?" "Ja, faktiskt!" "Men kom igen nu, vi måste dra" säger jag lite stressat. "Men taxiiiii" "Nej" "Okej då..."
Rebecka går mot Ogges cykel som står vid kanten av huset. "Vill inte du också cykla?" frågar hon sen. "Va?" "Ja, jag menar att du kanske inte ska åka skateboard mitt i natten" Jag ler mot henne där hon går mot mig till grinden där jag står med skateboarden i handen. Jag lägger ner den på gräsmattan. Rebecka går genom grinden, och jag flyttar på mig. Sedan tar jag tag i cykelstyret, och hon sätter sig på pakethållaren. Jag leder cykeln ner på asfalten, sedan sätter jag mig på sadeln och börjar att cykla iväg. Rebecka tar ett stadigt tag om min midja och kramar om mig, där hon sitter bakom mig.
ESTÁS LEYENDO
Two seconds to run - F.S
FanficAntonia är en helt vanlig tjej, eller nej det är hon inte. Med hennes tre bästisar, Emmy, Rebecca och Rebecka gör hon människorna i värden oroliga. Men ta det lugnt alla, det är bara fyra, knäppa, ovanliga och otroligt roliga tonåringar som försöker...