neighbours

81 4 0
                                    

P.O.V Summer

{woensdag}

Finally, de laatste bel gaat ! Ik loop snel naar mijn kluisje en pak m’n spullen. Ik neem afscheid van de meiden en geef ze een knuffel. “Hey meiden, Aiden komt vanmiddag bij mij thuis, dus ik moet gaan. Ik spreek jullie nog wel.” “Doei Summer, veel plezier! Eten jullie elkaar alleen niet op, dat zou zonde zijn!” hoor ik Alex nog zeggen. Ik schenk haar een death glare en ik hoor Safae grinniken. Vanbinnen moet ik stiekem ook wel meelachen, dat haat ik. Ik kan nooit boos op ze blijven als ze van die flauwe grappen maken. Op dat soort momenten verdienen ze het veel meer om een death glare te krijgen in plaats van dat ik met ze meelach. Ik loop snel naar buiten, naar de fietstenstalling, zodat ze niet ziet dat ik moet lachen. Als ik erover nadenk, ik ben eigenlijk nog nooit zo snel klaar geweest met spullen pakken. Het is half 12 en ik was maar 5 minuten bij de kluisjes ! Aiden heeft echt een goede invloed op mij hihi. Hmm, ik ben dus thuis rond 12 uur, en dan komt Aiden bij mij om 1 uur. Ik zoek mijn fiets. Aaarghhh, altijd als ik links ga staat mijn fiets rechts, en andersom.. zo irritant ! Als ik eindelijk mijn fiets heb gevonden en m’n muziek heb opgezet fiets ik rusting naar huis.

Time to talk about Aiden  :D !

Aiden is mijn buurjongen sinds 2 maanden en we hebben nou ongeveer 3 weken iets. Hij is best lang, een halve kop groter dan ik. Hij is echt heel erg knap, hij heeft lichtbruin haar, stijl haar en als de zon erop schijnt lijkt het wel goudkleurig. Hij heeft ook heeeele mooie ogen. Ik ben er nog steeds niet uit welke kleur ze hebben, en geloof me, ik kijk er heel vaak naar. Ze zijn een beetje ijsblauw/lichtgroenig, echt heel mooi. Hij heeft een hele leuke stijl qua kleding, meestal een v-hals t-shirt of anders een gewoon t-shirt, spijkerbroek en blauw met zwarte Vans, die ik ook heb !

Hij is 16, en dat klinkt misschien oud, maar ik ben 14 en wordt over 3 maanden al 15 dus het leeftijdsverschil valt reuze mee. Hij heeft ook een scooter, een zwarte Vespa, echt heel cool ! En dat betekent gratis ritjes naar school voor mij, wat ik helemaal niet erg vind natuurlijk ! En, euhm, jaa, hij kan ook heel goed zoenen hihi. Maar dat is niet het enige wat we doen hoor !

Het is gewoon heel gezellig om met hem om te gaan, hij is gewoon hetzelfde als ik, lekker random en hij wil altijd lol hebben, maar hij kan ook serieus zijn als het nodig is, en hij kan me heel goed helpen met school. Vooral met d&m, dat is muziek en tekenen, bij ons heet het d&m. Hij speelt gitaar en schrijft ook zelf nummers, dus dat komt wel goed uit als ik zoiets moet doen op school ! Ik speel zelf piano maar kan echt geen liedjes schrijven, daarom vraag ik of hij me helpt, maar meestal komt dat toch wel uit op lachen, hihi ! Daarom is de manier waarop wij elkaar hebben ontmoet ook niet echt, normaal, zegmaar. Verwacht er niet teveel van, het is niet heel romantisch ofzo haha. Laten we het erop houden dat ik zijn kat en mijn buurvrouw eeuwig dankbaar ben !

{Flashback}

Het is een normale middag en ik ga weer eens bij buufje langs. Buufje is mijn buurvrouw, ze is 78 en ziet eruit als een typisch omaatje. Ze is best eenzaam, haar familie heeft het druk en kan haar bijna nooit opzoeken, daarom ga ik altijd bij haar langs, een paar keer in de week. Het is altijd erg gezellig ! Deze keer ook weer. Ik liep door de achterdeur naar binnen. “Ik ben er buufje !” roep ik. “Oh ga maar alvast zitten lieverd en pak een koekje, ik ben even in de keuken !” hoor ik haar roepen.  “Zal ik even helpen ?” “Nee ga maar lekker zitten ik ben al klaar.” Buufje komt de keuken uitgelopen met een dienblad met 2 mokken thee erop. Ze weet al welke thee ik altijd wil, zo vaak kom ik hier. Maar het is ook gewoon gezellig ! Buufje is gewoon zo grappig ! Ze is dan misschien al oud, maar nog helemaal bij de tijd. Ze zit op twitter en facebook en ze is ook een Directioner, thanks to me haha. Ik ga op de bank zitten en pak een stroopwafel uit de koekjestrommel. Buufje heeft altijd stroopwafels, goddelijk ! Ze zet de mok voor me neer. “Zo lieverd, vertel me eens, hoe gaat het met je ?” “Met mij gaat alles goed, en met u ?” “Oh het gaat gewoon z’n gangetje. Ik ga over een paar dagen kijken voor een appartementje in de bloemenweide.” Ik kijk haar verbaasd aan. “De Bloemenweide ? Waarom moet u daarheen ? U kunt het toch prima redden hier ?” De Bloemenweide is een bejaardentehuis buiten de stad, ongeveer een half uur fietsen. Dat betekent dus ook dat ik veel minder langs kan gaan ! “Ja, dat vind ik ook meisje, maar m’n familie vindt het beter als ik daar woon, onder toezicht. En nu kan ik mijn huis ook nog makkelijk verkopen, over een paar jaar gaat dat al wat moeilijker. Ik heb nu namelijk al een koper, een heel leuk gezin.  2 zonen, de oudste is echt een snoepje, ik zou het wel weten als ik jou was, hoor !” zegt ze giechelend. Hmm.. ik hoop maar dat ze gelijk heeft dan, want om buufje te vervangen moet je wel superleuk zijn.

~ 2 weken later ~

Er staat een grote vrachtwagen bij het huis van buufje. Ze gaat vandaag verhuizen, naar de Bloemenweide. Ik heb vorige week al afscheid genomen. Deze week kon dat niet, ze moest natuurlijk haar spullen inpakken. Ik heb afgesproken met de meiden, dus ik wil net de straat uitfietsen, als er opeens een jong katje voor m’n fiets rent. Ik schrik en spring van m’n fiets af, om dat katje niet aan te rijden, waardoor ik half van m’n fiets val, very charming.. Ik probeer weer overeind te komen als ik- oohww  hellooo mister sexy ! Ik kijk recht in 2 hele mooie ogen. Zijn ze nou blauw of groen ? Ik ga helemaal rechtop staan en bekijk hem goed. Wow, ziet er zeker niet slecht uit ! Bruin haar, het lijkt zelfs wel goudkleurig, en natuurlijk die mooie ogen, en niet te vergeten, een hele mooie lach ! Echt, wauw ! Hopelijk is zijn innerlijk ook leuk, anders is dat echt een afknapper. Ohw, wacht, hij zei wat. Oepsie, hihi, ik ben zo handig hea. “Sorry, wat zei je ?” vraag ik hem dan. “Ik zei; sorry dat je bijna viel. Ze is nog jong en wil graag naar buiten, dus ja, ze was ontsnapt.” Oh god, daar is die lach weer. Hoe kan ik ooit een normaal gesprek gaan voeren met deze jongen als hij zo’n lach heeft ?! Het zou verboden moeten zijn..

“Ohw, dat geeft niet hoor,” zeg ik en ik schenk hem een glimlachje. Dan kijk ik naar de reden van mijn bijna-doodervaring, oftewel het katje wat hij in z’n armen heeft. Ze was eigenlijk best wel schattig. “Wacht, ik ga haar even naar binnen brengen voordat ze weer ontsnapt.” “Ja, is goed !” De jongen loopt naar binnen en ik pak m’n Iphone uit m’n zak. 1 nieuwe mentions op twitter. “De meiden zijn er al, nu nog wachten op @Summerxlove #filmmiddagjee” Ik typ snel iets terug als naar Alex als hij weer terug is. “Maar, jij bent dus mijn nieuwe buurmeisje ?” vraagt hij dan. “Yupp, dus jij bent mijn buurjongen ?” “Euhm, ja, dat is dan logisch, toch ?” zegt hij dan voorzichtig. Oh mijn god, ik zeg echt stomme dingen, ik kan mezelf wel slaan nu. Hij heeft nu vast een verpeste eerste indruk van mij. “Ohw, euhm, ja, je hebt gelijk.” Zeg ik en ik lach naar hem. Ik ga nou ook nog stotteren. Fijn, kan het misschien nog erger ? Normaal praat ik best makkelijk met mensen, en ben ik ook niet zo verlegen. Maarja, ik praat dan ook niet iedere dag met zulke knappe jongens ! “Hoe heet je eigenlijk ?” vraagt hij me dan . “Summer, en jij ?” “Mooie naam ! Ik heet Aiden.” Ik glimlach. “Dankje,” hij glimlacht terug. Oh god hij moet echt stoppen met lachen, anders ga ik denk ik dood..

Hij steekt z’n hand uit om mij een hand te geven.  “Oh ik doe geen handen,” zeg ik en ik geef hem een knuffel. Hij grinnikt en knuffelt me dan terug. Aha, daar zijn mijn zelfvertrouwen dus gebleven ! Hij heeft echt een lekker geurtje ! Weet je, ik kan best even blijven staan hier, hoor. Geen probleem ! Maar ja, dat is raar.. Dus ik maak me maar los uit onze knuffel. “Dus, woonde je hiervoor ook al in dit dorp ?” “Nou, nee, ik woonde hier dichtbij. Ik kende dit dorp eigenlijk  nog niet. Misschien kun je me wel een keer rondleiden hier ?” Hij grijnst. “Tuurlijk, lijkt me gezellig !” Ik lach terug. Wacht ! Ik zou nu naar de meiden gaan, ik ben vast veel te laat ! Shit ! “Shit ! Sorry Aiden, ik moet gaan, ik heb met de meiden afgesproken.” “Okee, nou ja, ik zie je wel weer,” “Yupp, doeii !” Ik lach naar hem en stap dan op m’n fiets.

Dat was het romantische verhaal van Aiden en mij. Nja, het romantische gedeelte valt wel mee, haha. Ik heb hem dus nog rondgeleid, zoals ik had gezegd. Het was echt heel gezellig, we zijn naar de stad geweest en het park en zo, en een ijsje gegeten, echt heel leuk ! Zo leuk dat we dat vaker gingen doen, en ja, toen heeft hij gevraagd of ik zijn meisje wil zijn !

Ik ben thuis aangekomen en zet m’n fiets voor de deur. Ik wil net m’n sleutel in het sleutelgat doen als ik voel dat er twee sterke armen om m’n middel worden geslagen. Ik slaak een gilletje en spring opzij. Omg, wie is dit ?! Het kan Aiden zijn maar die is nog niet vrij ! Dan hoor ik een wel heel bekende lach. Ik draai me om en kijk weer in 2 prachtige ogen. “Aiden ?! Ik schrok me dood !” zeg ik verontwaardigd en geef hem een duwtje. Hij begint alleen maar harder te lachen en ik sla m’n armen over elkaar. Dit is echt niet grappig, ik dacht dat hij een of andere creep was ofzo ! “Sorry babe,” zegt hij nog steeds grinnikend en hij trekt me in een knuffel. Ik hou mijn handen nog steeds strak op elkaar. “Ahh kom op babe,” hij maakt zich los uit onze knuffel en drukt een kusje op m’n mond. Ik kijk hem aan. “Wat was dat nou weer ?” vraag ik hem. Hij kijkt me geschrokken aan. Ha, revenge, baby ! Zijn gezicht is echt goud waard !“Als je me dan toch zoent, doe het dan wel goed, hea !” zeg ik lachend en zoen hem dan. Ik voel dat hij lacht door onze kus heen en ik doe precies hetzelfde. Ik voel me echt zo gelukkig op dit moment ! 

My Teenage Life ON HOLDWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu