- 2 -

861 69 28
                                    

Mijn lange bruine haren worden gestyled waardoor het nog langer word. De styliste brengt een laagje mascara aan en zo wordt er van alles geregeld. Als alles klaar is kijk ik trots naar de grote spiegel.

Ik zie er prachtig uit. Mijn kleding word gebracht wat bestaat uit een prachtige rode jurk. Het zit wat strak om mijn figuur heen. Ik ga het jullie eerlijk zeggen: Ik ben echt trots op mijn figuur. Ik heb er echt hard aan moeten werken, maar uiteindelijk is dit dan een beloning. Mijn voeten zet ik in de hakken en loop dan zelfverzekerd naar beneden.

De gasten zullen vandaag gaan komen en eerlijk gezegd ben ik wel nieuwsgierig. Nog nooit had ik van hun gehoord. Wel van Qatar zelf maar de naam Ben Moussa zegt me niks. Waarom was de prins er nooit bij ? Was het omdat hij te lui was ? Hij was een geboren leider, lui kon hij niet zijn.

'Yemma je ziet er prachtig uit' ze heeft een donkerblauwe jurk aan die past bij haar mooie blauwe ogen.

Haar ogen stralen liefde uit terwijl ze mij bekijkt. Die prachtige glimlach van haar, rond haar roze lippen, maakt mij dag in een keer goed. Mijn moeder is mijn alles, mijn wederhelft.

We staan beide klaar en wachten op de gasten die ieder moment binnen kunnen komen. Je hoort wat instrumenten wat betekent dat ze er zijn. De goude deur vliegt open.

Een lange slanke vrouw verschijnt samen met haar man gok ik. Ze zijn beide rond de leeftijd van mijn moeder. De hele lichte groene ogen van de vrouw vallen me alseerst op. Die ogen... Wauw... Ik kan het gewoon niet beschrijven. Wonderbaarlijk, seriously. Ik heb nog nooit een Arabier gezien met zulke groene ogen.

Achter ze verschijnt een jongen rond mijn leeftijd. Hij heeft een prachtige blauwe pak aan. Zijn spieren zijn door zijn blouse heen te zien. Oh wauw, zijn haar in model, die mooie roze lippen, zijn o zo groene ogen.

Het geeft me dingen in mijn lichaam die ik nog nooit heb gevoeld. Een soort explosie die de zenuwen in mijn buik laat ronddwarrelen, die mijn knieen doet knikken en ga zo maar door. Mijn moeder en ik groeten ze alle drie.

De jongen kijkt me hard en emotieloos aan, like what the fuck?

Ik rol met mijn ogen maar ik herstel me meteen. Straks ziet iemand me. Een echte koningin hoort zich te gedragen.

De vrouw pakt me tussen haar handen en bekijkt me eens goed.

'Wat een pracht van een meid, Soumayah' zegt ze tegen mijn moeder.

Mijn moeder en de man knikken instemmend. Mijn wangen kleuren langzaamaan rood. Hier kan ik zó niet tegen. In zulke situaties weet ik niet wat ik moet zeggen.

'Laten we naar binnen gaan' stelt mijn moeder voor.

De jongen kijkt me nog even aan. Die blik in zijn ogen... Zo leeg, zo... Emotieloos. Het maakt mij nieuwsgierig. Waarom is hij zo ? Misschien heeft hij wat meegemaakt. Maar ik heb hem toch niks aangedaan? Raar mens.

We nemen plaats op de stoelen aan de grote eettafel en mijn moeder en die vrouw praten een beetje bij. De man maakt een praatje met een bediende, en die jongen kijkt met een hard gezicht voor zich uit. Volgens mij staar ik te lang of zoiets, want hij merkt het en laat zijn blik glijden over mijn lichaam. Pedo.

Ongemakkelijk trek ik mijn jurk wat meer naar beneden.

Mijn ogen sla ik beschaamd neer. De gasten praten over van alles. Totdat ze bij het onderwerp 'trouwen' komen.

Op dit soms momenten kan ik mezelf wel neerschieten.

Dear God, alstublieft laat ze niet over mij beginnen, bid ik in mijn gedachten.

Maar het is al te laat. De vrouw kijkt naar me met een geheimzinnige blik.

'Kenza, hoe bevalt het leven je? Als een koningin bedoel ik.'

Princess.Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu