"Betul ke alamat yang lisa bagi ni!!"terpegun laila melihat satu bangunan lagi sikit nak tinggi macam klcc.sakit kepala dia mendongak tinggi-tinggi.
"Betullah.sama macam alamat yang lisa kasi.kenapa?tak percaya ke?"sofea hanya tersenyum melihat telatah sahabatnya.berapa lama lah tak tengok bangunan macam ni.terperuk je dalam bilik oven.sejak dari holiday tempoh hari.
"Yelah..aku tak percayalah.
perghh..kalau lift rosak ni.boleh patah kaki nak hantar ke office dia.berat aku yang ideal ni..boleh lagi turun tau.""Kau ni membebel macam mak nenek pula.jomlah kita hantar.nanti lambat,kau tak dapat payment pula.padan muka kau."
"Yelah yelah..aku je macam mak nenek.kau tu pula macam mak moyang..lagi teruk kalau membebel.sakit telinga aku."
"Tengok..ada je jawapan kau kan."
"Dah lah.jom kita pergi."laila menyorong troli yang dibawanya bersama box dessertnya.hati-hati ditolaknya.supaya tidak terbalik."Tu sana..kau pergi tanyakan.mana nak hantar dessert aku ni."sofea dengan lenggang lengok pergi bertanya.aku yang kepanasan pula menunggu kat sini.lama pula si sofea ni..tak sedar yang sofea sudah berdiri di belakangnya.
"Hah!!berangan la tu.jom follow adik tu.dia hantar kita kat atas."sergah sofea.agak terkejut juga lah laila.tapi disembunyikan aksi mukanya.dia bukan seorang yang cepat melatah.dalam hati dah merungut rungut sejak bilalah si sofea pandai memeranjatkan dia.
"Dah ke??cepatnya.."perli laila.sofea hanya tersengih.salah dia juga.suruh pergi bertanya..tapi gosip pula terkeluar.tu yang lama laila menunggu. Sedang rancak kami berbual.tak sedar sudah sampai.
"Dah sampai pun kita.jom ikut saya."suria a.k.a penyambut tetamu or setiausaha(rajin sangat tunjuk jalan) sudah kehadapan menuju ke sebuah bilik."Ini bilik mesyuarat.cik laila and sofea bolehlah letak barang-barang dan susun semua barang.nanti kalau dah siap,tutup sahaja pintu ni ya."arah suria.
"Terima kasih cik suria."ucap laila. Suria terus beredar.sambung buat kerja..ke mengular..
"Jomlah sofea.nasib kita sempat datang awal kan.kita susun cepat-cepat,nanti kita balik awal.settle masalah"arah laila."Yess boss!!."laila hanya tersenyum melihat aksi sofea.
"Ok!!dah settle.jom la kita blah dulu."
"Aik..cepatnya.apa kata kita tunggu.bolehlah kita tengok klien kau ni."
"Tak mahulah aku.buang masa aku sahaja.baik aku balik bilik oven aku.aku buat resepi baru,lagi banyak faedah."laila dah menolak troli keluar.
"Iskh..kau ni memang tak sportinglah..mana tau jodoh aku ke nak kahwin.hehehehehe.tak pun jodoh kau ke??"
"tak mahulah aku.tapi..Kalau jodoh kau ni.juling ke!!botak tengah!!kau nak kahwin la.kau ingat semua bos handsome ke??banyak betul kau berangan.ni bukan novel atau drama!!ini realiti tau.buka sikit mata and minda tu."kali ni laila dah start ceramah.sakit juga telinga sofea.
"Yelah yelah."malas nak dengar laila berleter.
"Err...sofea..aku rasa perut aku sakit ni.aku nak ke toilet dulu.kau turun dulu boleh."tetiba pula perut ni nak buat hal.kenapalah tak balik nanti.
"Ok!!"sofea sudah hilang dari pandangan mata laila.laila terus meluru menuju ke toilet.bermakna kena patah balik laluan bilik mesyuarat.sebab nampak sign ke toilet hujung sekali dari pintu masuk bilik tadi.
Hah..rasa legalah sikit perut ni.aku terlebih rasalah ni dessert aku.sampai sakit perut.bak kata sofea kalau jodoh dia ada kat bilik mesyuarat.bolehlah lalu tengok,siapalah gerangan wajah dan tuan badan kliennya yang cerewet tu.err..macam kenal je.mustahil kot.kenapa dalam banyak-banyak tempat.si fareez ni tetap ada.baik aku cabut sebelum dia perasan aku tengah mengendapnya.
"Jom!jom!kita jalan cepat."tergesa-gesa laila masuk ke kereta.macam nampak hantu pula.
"Dah kenapa kau ni.cemas semacam aku tengok."pelik dengan laila yang kelam kabut.
"Aku..aku nampak fareez.aku rasa dialah bos kawan kau tu."
"Ye ke??kan aku dah kata.mesti ada jodoh kau tu.tak lari kemana,mesti akan jumpa juga."
"Iskh..kau ni.bukan jodoh aku ok!!hidup mati aku tak naklah dengan dia.kalau kau nak,kau ambil la.kau kan nak kahwin."
"Masalahnya si fareez tu mungkin syok kat kau.aku tak lah."
"Aku tak nak!!"
YOU ARE READING
CINTA PENJUAL KEK..
Romanceselalunya menjadi petengkaran setiap kali bertemu.tak pernah baik.. sedap,manis itu yang selalu fareez syah suka dengan dessert buatan nur laila. tesalah pilih calon..itulah jodoh namanya..