jKELAS BARU

161 10 0
                                    

'Aisyah,mulai harini saya nak kamu duduk dalam kelas ni.No more class 4Setia.'

'Oh man!.Kenapalah cikgu-cikgu dekat sekolah ni tak faham keinginan aku?!Aku tak nak kelas acc..Aku nak pure sains!'

Keluh.keluh dan terus mengeluh.Fuh.....

"oi budak baru.Asal dari tadi kau asyik mengeluh je hah?Ada masalah?"tegur salah seorang classmate barunya.Apakenama tah aku tak tahu.
"yang kau sibuk pahal?suka hati akulah.Nak mengeluh ke..nak tergolek ke dalam kelas ni..Tu aku punya pasal.Kau tak payah sibuk.Mind of your bussiness!"

'amboi-amboi..Sombongnye minah ni.Dah lah baru masuk.'Err..sabo je lah Aidil.

"ok murid-murid!keluarkan buku teks akaun.Harini kita belajar macam mana nak buat lejar.Buat apa kelas?

"buat lejar!!"

Bla..bla ..bla..dan bla...

'argh!tak de mood aku nak belajar.Baik aku tido lagi bagus!'getus hati Aisyah.Dia menekup mukanya dengan beg body glove hijaunya.

Fatin memandang wajah Aidil dengan pandangan yang sukar ditafsirkan.'ish..budak tu jugak yang dia pandang.'

Aidil memandang Aisyah yang sedang lena diullit mimpi.'kau tunggulah nasib kau.'

Aidil Segera berjalan meluru ke Puan Munirah(cikgu akaun) dan membisikkan sesuatu.

Puan Munirah mencapai spek matanya sambil bercekak pinggang.
"Aisyah Sofea!!!!!"

Aisyah tersengih sorang-sorang tanpa menyedari dirinya sudah lama diperhatikan.'kau rasakan penangan halilintar cikgu munirah...'

"Aisyah Sofea!!"
"oi mak kau...Eh kau nak apa?!"latah aisyah.Dia bangkit dari tempat duduknya sambil menggosok-gosok matanya.
"eh,aku dekat mana ni?"

'habislah kau sofea...habislah...

#MEMORIWhere stories live. Discover now