"eh,aku dekat mana?!
Aisyah menggaru-garukan kepalanya yang tidak gatal."amboi-amboi sedapnya kamu tido dekat belakang tu...Penat sangat ke?"perli Puan Munirah.
Aisyah tersengih."aah cikgu.Semalam saya bagi kucing makan..tu yang penat sangat tu."
'ah!gasaklah.Kucing makan ke..harimau makan ke..hentam je lah..'
Fatin mencebik."ala,alasan je cikgu."sanpuk Fatin dengan nada menyampah.
'eish..kecik besar kecik besar je aku tengok kau ni.Memang patut pon dari tadika aku tak suka kau.Mulut lancang!'
"dah,kamu boleh duduk."
"terima kasih cikgu."ucap Aisyah ikhlas.Wajahnya masam mencuka.'kerek-kerek je budak dalam kelas ni.Mentang-mentanglah aku dari kelas belakang,korang pandang rendah dekat akuTak apa,aku akan buktikan yang murid bernama Aisyah Sofea Binti Khairil boleh berjaya dengan CEMERLANG!
------------------------------------------------------
When tomorrow comes
I'll be on my own
Feeling frightened of
The things that i don't know
When tomorrow comes
Tomorrow comes
Tomorrow comesAnd though the road is long
I look up to the sky
And in the dark i found,i stop and i won't fly
And i sing along,i sing along,then i sing alongAisyah menyanyi kecil lagu kegemarannya sementara menunggu pemandu peribadinya sampai.Dia tidak menghiraukan pelajar-pelajar lain yang duduk disebelahnya.
"weh weh cikgu disiplin weh cikgu disiplin!"
Ambik kau..terkocoh-kocohh Aisyah menyimpan mp3 nya kedalam poket baju sekolah."mana cikgu disiplin?"soal Aisyah terpinga-pinga.Yang kedengaran hanyalah tawaan sinis dari sekumpulan pelajar disebelahnya.
"hai awak...."sapa salah sorang pelajar disitu.
Aisyah menjeling."apa awak-awak?aku bagi makan biawak baru tahu!"
Tanpa berlengah Aisyah terus meloloskan dirinya kedalam perut kereta honda city milik keluarganya.
Sesampainya dirumah,Aisyah terus berlari masuk ke bilik.Dia sudah biasa dengan keadaan sebegitu.Kedua-dua orang tuanya bukannya selalu dirumah.Overseas sana..overseas sini...
YOU ARE READING
#MEMORI
Random"Aisyah.... "yes? "nah..."huluran sekotak hadiah disambut dengan penuh keriangan. "inikan... "ye,aisyah.Ni kotak memori kita.Memori yang sarat dengn suka duka.Simpan,jaga elok-elok.One day,kalau aku dah tak ada.Aku nak kau jaga memori ini.Mungkin ia...