Di suatu pagi yng indah....
Jihyo& Jongki sedang sibuk mengemas beg pakaian mereka sebab mereka akan bercuti di rumah neneknya pada cuti sekolah ini.Mereka juga akan berjumpa dengan sepupu2 mereka..
"Dah siap?"Puan Song bertanya kepada 2 orang anaknya..."Dah omma!"Serentak mereka menjawab...Setelah memasukkan bagasi mereka ke dalam bonet,mereka terus bertolak ke Busan..
SKIP~
"Kamu berdua,jangan nakal2.Omma nk kamu dengar cakap nenek..Arra?""Nae omma!!"Jongki tersenyum lebar."Kami bukannya budak kecil lagi.."
Omma mereka berlalu pergi..JIhyo&Jongki berjalan menuju ke pintu..Mereka lihat banyak kasut di hadapan pintu."Mungkin diorang dah sampai kot noona.."Jongki menduga.."Jomlah masuk.."Jihyo segera membuka pintu..Tiba2
"Yah!!Chanyeol!!Igeu boya?"Suho menjrit.."Luhan Hyung,Jom kita tengok tv..""Kai!!Stop it!"
Jihyo & Jongki ternganga..Mereka melihat Luhan&sehun sedang menonton tv..Kai pula sedang menari di atas sofa sambil diperhati oleh chen&lay..Suho x habis2 membebel kat Baekhyun& Chanyeol..Kris hanya duduk memerhati mereka smua..D.o?kat dapur maybe.Cuma Tao&Xiumin je nampak..
"Yah!!Senyap boleh x?"Semua tiba2 diam dan memandang ke arah jihyo."Nenek maner?"Jihyo bertanya..Baekhyun menjawab"Nenek kat Pohang""So,kita tinggal kat sini tanpa nenek?"Mereka semua mengangguk.."Jongki shi..jomlah tengok tv.."Sehun mengajak..Jihyo hanya menggeleng..Dahlah dia sorang je pompuan dalam umah nie..Seram..
Jihyo segera meletak beg didalam bilik lalu turun ke dapur..Dia melihat D.O sedang leka memasak..
"Anneyong oppa~"Jihyo menyapa lembut..D.o terkejut lalu menoleh ke belakang.."Hai Jihyo!!""Rajin nampak?""Hehehehe."Tiba2 Lay muncul didapur.."D.o!Jihyo!Tolong!!"Wae?"D.o pelik.."Air2!!Chen tercekik masa makan jajan!"Jihyo segera mengambil cawan lalu menuangkan air masak ke dalamnya."Nah bagi dia..Lain kali makan tu elok2"..Lay laju mengambil cawan tersebut lalu berlari ke ruang tamu..
D.o hanya tertawa kecil..Jihyo hanya menggeleng."Boleh x kalau Hyo nak tolong?""Eoh?Xperlah..dah nak siap nie..Hyo pergilah rehat kat ruang tamu..""Nae..arrasso.."Jihyo segera berlalu ke ruang tamu..
Di ruang tamu~
Jihyo segera duduk di sofa..Tiba2 Kai duduk di sebelahnya..Dia merenung Jihyo..
"Waeyo?"Jihyo berasa serba salah.."Awak nampak makin cantiklah..Oppa suka.."Jihyo terkejut.."Nae..Gomawo.. ^-^ "Sehun hanya menjeling kearah Kai.."Noona,Hyung tu players..Jangan terpedaya."Mana ade?"Kai membantah..Sejujurnya Kai memang segak..Seksi.."Hei JIhyo!apa ko pikir nie hah?"Desisnya dia dalam hati..
Bersambung~
Best ke?makin ghairah pulak nk buat FF baru..
YOU ARE READING
12 COUSINS -Exo,Jihyo-
FanfictionHidupnya seolah2 rasa seperti di FunFair dengan gelagat sepupu2nya yang kecoh itu..Berkumpul bersama membuatkan hubungan mereka yang agak renggang menjadi rapat..Tanpa disedari,salah seorang diantara mereka menaruh hati kepada Jihyo.. Song Jihyo...