"Noona!!Fighting!!!"Sehun,Jongki dn Tao bersorak untuk Jihyo..Jihyo menjeling Kai tajam..Kai hanya membuat muka..Mereka menekan punat dengan cepat.."ha....cepat2..""Hish....Hilang nyawa pulak.."Teeeetttttt.GAME OVER...
"Yeah!!!Aku menang!!!Yahoo.."Kai melompat gembira..Jihyo mengetap bibir.."Aduh..Jatuh maruah aku...""Yeah2x!!!Malam nie kita pegi makan kat kfc!!!Yahoo!!!Sehun bersorak riang..Jongki&Tao bertepuk tampar sesama sendiri..Teruja..
"Oi...Ape bising2 nie?"Suho turun ke ruang tamu sambil memegang buku."Xde papelah hyung..."Kai memandang Jihyo sambil tersengih-sengih.."Yelah2..Aku bawak Ko malam nie..""Yeah!!Syang Hyo.."Kai lantas memeluk Jihyo..."Wuuuu....So Sweet.."Tao bersuara.."Haaaa...Kai hyung suka noona..."JOngki menyakat.."Ayok....Kantoi...."Mereka bertiga tergelak...Suho hanya menggeleng melihat perangai Mereka berlima...
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mereka berlima segera keuar dari kereta..Gadis2 yng lalu di situ memandang mereka."eii...ramainya Bf pompuan tu..""Haah.Sah2 Playgirl.."
Jihyo hanya memandang mereka.Taulah jeles...Jihyo berjalan ditengah-tengah Kai&Sehun....."Jongki &Tao jadi peramah pulak ngan orang awam.."Hai!!!Sy kacak?Terima kasih..."
"Oi!!Ape korang berdua buat tu?Jom masuk.."Jihyo yang sejak tadi berdiri di depan pintu KFC memanggil..Kai&Sehun dh masuk dulu..Jongki&To segera ke arah Jihyo.."Kecil2 dah gatal eh..""Noona lagi kecik..""Bukan kecik..Pendek.."Yakk!!!Kowang nie an!!!..."Pantas tangan jihyo memukul jongki&Tao.."Jom masuk.."
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
D.o baring diatas katil..Merenung siling.Dia mengeluh.Suho yng bermain henpon menoleh kearahnya..
"Wae?"D.o memandng suho."Hyung,Hyung tau x?""Tau ape plak?""Hyung tahu x..Jihyo ade boyfriend?"Suho terbatuk.Dia memandang d.o pelik.."Setahu aku xde."D.o tersenyum gembira mendengarnya....Suho melihat pelik..Something wrong in here..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Hyung!!!"sehun menjerit..Seisi rumah kecoh dengan jeritannya.."Yah sehun!!Jangan menjeritlah!!"Kai menutup telinga.."Mane buble tea hun!!Omma!!!"Luhan hanya berdiri di tepi memandangnya..Dia yng minum buble tea tu..So,senyap2 jelah time nie.
"Manelah aku tau..Aku x minat benda tu.."Tao meneruskan menonton siaran televisyen kegemarannya.."Aku rasa aku tau sapa yng minum.."Jongki bersuara..Luhan terkejut..Dia perlahan-lahan naik ke bilik.."Hah?sape2?"Jongki tersengih"Luhan hyung"..Selamba dia berkata..sehun mengetap bibir.."Hyung!!!!"
Dia segera berlari ke tingkat atas..Jihyo hanya menggeleng kepala..Pasal buble tea pun nk kecoh..
Bersambung~~
mian kalau x best..
YOU ARE READING
12 COUSINS -Exo,Jihyo-
FanfictionHidupnya seolah2 rasa seperti di FunFair dengan gelagat sepupu2nya yang kecoh itu..Berkumpul bersama membuatkan hubungan mereka yang agak renggang menjadi rapat..Tanpa disedari,salah seorang diantara mereka menaruh hati kepada Jihyo.. Song Jihyo...