"Hyung!!!Janganlah!!!"Sehun menjerit..Jongki melompat cuba mengambil benda tersebut dari tangan Chanyeol.Ditambah pula Chanyeol berdiri diatas sofa.Ofcourselah x sampai disebabkan ketinggian.."Kan Hyung dh kata x leh minum benda nie malam2.."Chanyeol merenung sehun..Sehun hanya mencebik.."Luhan Hyung boleh."Dia menuding kearah Luhan..Chanyeol membeliakkan mata..
Tiba2 D.o muncul di ruang tamu.."Woi!!Dahlah tu...Jom makan..""Yeah!! Mkan!!"Jongki segera berlari ke dapur..Pintu rumah terbuka..Muncul Tao & Xiumin di muka pintu.."EIK!!!Lambat korang sampai.."Luhan yang dari tadi sebok menikmati buble tea bersuara.."Ehehehe..Kitorang sesat tadi.."Xiumin bersuara.."Haah..Tao takut...""Eiiuuu..So Gedik..."Sehun membuat gaya sambil tangan di bahu..Dia segera mengikuti langkah Jongki ke dapur...
Di dapur...
Kai x habis usha Jihyo...Jihyo hanya layankan aje..Dengan Kai je dia rapat..Baekhyun membuat muka meluat melihat perangai Kai...
Baekhyun:Hoi!!dah2 lah tu..X habis2..Ko tu kan dah ade Gf..
Kai:Mane ade ngek...Jihyo lagi cun..
Baekhyun:Dasar playboy..
Kai:X guna kau.Meh sini...
Kai & Baekhyun terus bergaduh..Jihyo hanya melihat..Haish..Jangn sampai makanan atas meja nie tumpah sudah..Almat mengamuklah D.o...Kris yang baru turun terus mengambil tempat di sebelah Jihyo..
"Hei...Diam.." Kai & Baekhyun terus kaku..Jihyo ketawa kecil..Dia melihat ke arah Kris..Muka dia selamba je..Kris yng menyedari diperhati memandang Jihyo."Waeyo?""Ah!!Anniyo..."Jihyo menggeleng..
S
K
I
P
Keesokkan Harinya..
"Hyung!!Ppali!!!!"Suasana rumah menjadi kecoh dek suara sehun.."Lambatnya...Jomlah kita pergi dulu.."Jongki yang sudah sedia menunggang motosikal mengeluh.Luhan terkocoh-kocoh keluar dri pintu..."Sabarlah..Ok..Jom.."Selesai sahaja Luhan memakai kasut,mereka segera menunggang motor untuk ke gelanggang bola jaring..(hentam jelah)
D.o ketika itu sedang menyiram pokok bunga hanya menggeleng..Tao & Xiumin menolongnya menyiram pokok bunga sambil menyanyi..."Gelang,Si Paku Gelang.Hiyark!!"Tao menanyi..""Gelang si rama2...Yum..Yumm"mereka siap nyanyi sambil menari tarian Zapin lagi...
Di Ruang Tamu...
Jihyo menonton TV bersama Baekhyun&Chanyeol..Gelak x habis2 bila dengan diorang nie..Sampai sakit perut.."KahKahKah!!Lawak ar...."Chanyeol tergelak...Jihyo mengesat air mata yang mengalir...Tiba2 Kai turun ke ruang tamu sambil membawa PS3..
"Dah...dah.Shu.Aku nk main nie.."Chanyeol melirik"Kacaulah..Kitorang baru syok nk tengok cite nie.."Kai segera mencabut wayar tv.."Yah!!!Kkamjong!!Pasang balik!!"Baekhyun menjerit.."Ape ko kata tadi"Kai mengjegilkan mata(betulka ejaannya?)..."Hahahhaha...."Ketawa lagi chanyeol nie..
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Haish...Bosannya..."Chen mengeluh..Baekhyun yang baring disebelahnya mengerling sekilas.."Jom kita buat something nk?"Baekhyun bertanya..Chen tersengih.."Haaaa....."Mereka berdua tersenyum nakal..
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"letak dalam tu..."Chen memasukkan lipas ke dalam beg seseorang.."Ppali!!Nanti dia sampai.."TIba2..."Hah!!Hyung buat ape tu?"Terdengar suara garau di belakang mereka.Mereka berpaling..Habislah..Maknae mereka dah nampak."Hyung tengah betulkan beg Tao je...""Hyung nk kenakan dia lagi eh?Ha..Bagitau Kris Hyung.."Sehun hendak beredar dari situ tetapi dihalang oleh Baekhyun.."Sehun xleh kuar..Kalau Hun x bagitau dia,kitorang bagi hun minum buble tea...""Korang nie kan.."Sehun mengerutkan dahi..
Tiba2 dia ternampak kelibat Jihyo.."Jihyo nuna!!!!Tolong Hun!!Hun kena rasuah!!"Baekhyun&Chen resah..Jihyo yang terdengar segera ke bilik Tao.."Ape yang korang buat sebenarnya nie?"Jihyo melihat terdapat Lipas ditangan Chen.."Ei...Apa korang nk buat ngan lipas tu?""Kitorang saja je nk kenakan Tao..Bosan..""Nak join boleh?"Jihyo bertanya.."Baekhyun tersenyum"Yeah!!Ade geng baru.."Dia dan Jihyo bertepuk tangan..Sehun ternganga.."Nuna..."
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jihyo,Chen dan Baekhyun berdiri di luar rumah..Kris merenung mereka dengan tajam.."Apa yang korang dah buat?""Kitorang cuma kenakan dia je.."Chen memulakan.."Tapi kenapa sampai pengsan?!""Tao tu yang penakut sangat..."Jihyo bersuara."Hyung xlehlah manjakan dia sangat.."Baekhyun mencelah..Kris mengeluh.."Hyung nak kamu semua kemaskan halaman belakang rumah skang..Jangan masuk kalau x siap..""Nae.."
"Nie semua ko punya pasallah Chen!"Baekhyun bersuara.."Apa pulak?Ko yang cadangkan kan?"Chen tidak puas hati..Dia pulak yang disalahkan..Jihyo hanya diam..Malas nk layan budak dua orang nie..Boleh migrain dia.
Bersambung~
Ok..Part ini agak merepek..X dapat nk curahkan idea...
YOU ARE READING
12 COUSINS -Exo,Jihyo-
FanfictionHidupnya seolah2 rasa seperti di FunFair dengan gelagat sepupu2nya yang kecoh itu..Berkumpul bersama membuatkan hubungan mereka yang agak renggang menjadi rapat..Tanpa disedari,salah seorang diantara mereka menaruh hati kepada Jihyo.. Song Jihyo...