Samen met Kayne loop ik in de stad op zoek naar een jurk en hij iets netjes. Ik heb een zwarte jurk gekocht met een diepe v-hals en half lange mouwen, Kayne had een colbertje met een bloesje. Ik had ook nog twee paar hakken. We fietste terug naar huis om onze spullen te pakken voor bij onze moeder. Dit weekend was de bruiloft van Mirana en Lucardo. "Och wat zien jullie knap!" Hoor ik ineens en papa grijpt ons vast. Ik lach schaapachtig en loop naar boven, ik pak m'n spullen en zet ze bij de deur. Ik loop nog één rondje met de hond Gio over de dijk. Gio blaft naar een vogel en rent erachteraan waardoor ik de riem losliet en begon te rennen. "Kut hakken!" "Hey" een vreemde jongen komt op me afgelopen met Gio. Hij had donker blond haar en groene ogen hij was best lang en had een bril op. "Thanks" en ik pakte Gio en liep terug naar huis. Misschien had ik iets meer moeten zeggen inplaats van thanks? Papa riep al dat we weg gingen. Toen we langs de dijk reden zag ik m weer hij zwaaide en Kayne keek raar naar de jongen. Ik deed niks ik keek recht voor me. Eenmaal bij onze moeder was ze aan het poetsen ik gaf m'n vader ren knuffel en liep door naad boven. Vroeger hadden we maar 2 slaapkamers en 2 badkamers, nu is de grootste badkamer de slaapkamer van Kayne. Ik zet de tv op XITE en hang mijn kleren op. Morgen is de bruiloft al. Ik trek mijn pyjama aan en loop naar beneden. Kayne zit al op de bank in z'n pyjama. We keken samen gtst want hij kijkt dat altijd daarna kwam Pawn stars op dat vindt ik weer leuk. We zijn eigenlijk best verschillend. Om 23:40 gingen we naar bed iedereen sliep al. 8:31 ik kleedde me om en at een broodje. Toen m'n make up, mijn hakken deed ik daar wel aan besloot ik. Op de bruiloft aan gekomen was t best gezellig tijdens het feest viel me op dat de jongen die ik tegen kwam op de dijk er ook was hij liep naast een knappe jongen met bruin haar blauwe ogen en een witte lach waar elk meisje van kon smelten. Later op de avond liep ik naar t strand t werd al donkerder. "Hoi." Ik dacht dat t de jongen van de dijk was maar t was de knappe vriend van m naast hem. "Hoi." En meteen dacht ik kon je niet iets beters verzinnen. Ik heb me nog nooit zo gevoeld, zweverig lacherig en heel blij. "Wil je liever dat ik weg ga?" "Nee! Ik bedoel blijf nog even" ik lachte van schaamte. Waarop hij schattig terug lachte. We stond daar nog even stil t werd steeds donkerder en later hij kwam steeds dichter bij. Ik rook zijn AXE deodorant al. "Hoe heet je?" "Ik heet Joy en jij?" "Luca. Ik ben de broer van Bram die kwam je tegen op de dijk hij zei t tegen mij." "Ja." We keken recht in elkaars ogen onze gezichten kwamen dichter bij elkaar hij pakte me vast tot... "Jo bro!" Bram kwam. Luca stapte opzij van mij en Bram bleef nog lang. Shit dacht ik ik vind m leuk en dan komt Bram ineens. Bram liep weg voor wat drinken te halen. "Kom." En Luca pakte mijn arm. We liepen naar een steigertje (houten plank) met een klein bootje. Daar stapte we in en dreven weg t water op. "Nog eens echt doen?" Ik knikte en pakte zij. Hoofd vast en kuste hem. "Luca, ik weet nii eens wie je bent?" "Ik ben Luca Mariannes Johannes Van Dijk, viertien jaar oud en woon deels in Oosterhout en deels in Hank Bram is mijn tweelingbroer en Mirana is mijn moeders vriendin. Mijn hobby's zijn fietsen en voetballen. Ik ven geboren in Breda op 7-6-2001. Ik heb ook nog een stiefzus van 16 bij mijn vader, ook heb ik twee katten thuis en een hond bij mijn vader. Nu jij" "oké. Ik ben Joy Verbeek. Dertien jaar en woon ook deels in Oosterhout en deels in Hank maar nii voor lang meer. Ik heb drie zusjes 1 bij mijn vader en 2 soms bij mijn moeder en ik heb 1 broertje bij mijn vader. Bij mijn moeder heb ik een kat een konijn en een hamster en bij mijn vader twee ezels een hond vissen en een kat." In d verte hoor ik de vriend van m'n moeder al dronken worden. Dan is ie niet meer leuk en we moeten nog best lang op t feest blijven gelukkig hoef ik niet naar binnen met hem. "T wordt wel koud he?" "Ja nogal." Lach ik. Luca komt dichterbij me zitten en geeft zijn colbertje aan mij. "Heb jij het nu nii koud?" "Jij houd mij warm met je lieve lach." Ik lach zo lief mogelijk en leg mijn hoofd op zijn borst. Hij slaat zijn armen om me heen. "Dit is echt top." fluistert hij. We steden steeds verder weg van de kant. "HEEY!" We schrokken en de boot sloeg om. "HAHA LUCA KOM JE DE DJ IS ER!!!" Gelukkig was het hier niet te diep dus konden we staan. Luca draaide de boot om en probeerde er in te klimmen. "Luca kom we lopen wel." Eenmaal binnen moesten we douchen Luca ging eerst en ik mocht een jurk van Mirana aan. En ik had nog andere schoenen bij. Torn ik eenmaal alles aanhad leek ik wel 18 ofzo. Luca klopte op de deur. "Kom maar binnen." "Wow." Ik lachte en keek nog n keer in de spiegel. "Jij bent echt wow sorry dat ik het zeg." "Dankje Luca." Luca had een wit t shirt aan en een bruine broek met new balance schoenen. Samen liepen we van de trap af. Iedereen die keek en begon te klappen. Mirana pakte me vast en ging dansen met Lucardo. We gingen terug naar het strand maar nu niet meer bij het water. Er stond een klein speeltuintje op het strand en een springkussen. "Wie er het eerst is!" En Luca rende al weg. "Wacht eens ff!" Daar sprongen we dan hand in hand hij 14 en ik 13. Luca gleed onderuit en trok mij mee waardoor ik boven op hem viel. We lachten naar elkaar en toen zoende hij me. "Joy ik ken je nog niet heel lang, maar wil je verkering met mij?" "Ja!" Rn ik besprong hem van blijdschap. We hebben heel de avond nog op het strand gezeten en geschuild voor de regen. Ik wilde nooit meer naar huis.
JE LEEST
godverdomme pleureszooi
Novela JuvenilJoy's haar ouders zijn gescheiden haar moeder heeft een nieuwe vriend die ook 2 kinderen heeft. bij haar vader is ze de oudste ze heeft een zusje van 6 en een broertje van 2 ook een aardige stiefmoeder. ongeveer 1 maand geleden hebben haar vader en...