1 Bölüm

341 10 0
                                    

Elindeki defterin sayfalarinda göz gezdiriyordu..Hayatinin en cekiskili,en güzel günlerini yazmisti bu deftere..Sanki birseyler arar gibi sayfalari ceviriyor.Bir türlü bulamiyordu aradigi sayfayi..Nihayet yüzüne dagilan gülümseme buldugunu gösteriyordu..

Bir kac satir okumustuki.Kardesi can kosarak geldi..

-Abla hadi babam cafeteryada bir kahve icelim dedi..Onlar annemle gectiler..ipek elindeki günlügü kapatti..Kardesiyle beraber oda annelerinin yanina döndü.

Babasi gülümseyerek

-Yavrum biz kahve ismarladik..sende kardesinle ne isterseniz ismarlayin..demisti.

gelen garson kiza ismarlamalari yapmisti ipekte..Babasi annesiyle koyu bir sohbete dalmislardi.ipek ise baska bir halet-i ruhiye icerisindeydi.Cantasindaki günlügünü cikartip iki satir birseyler yazdi defterine..Sonra babasinin kahkahasi onu daldigi alemden alip geri getirmisti

Elini cenesine dayamis babasina hayran hayran bakmaya baslamisti..Onun icin dünyadaki erkeklerin en merdi en dürüstüydü babasi..Abisinin tersine..

Cogu zaman kizlarla ilgisini kestiginde abisi, ipek kizlara aglayacaklari bir omuz,bir liman olmustu.Onlari teselli ederkende onlarla aglardi cogu zaman.Onun icin erkekler bir tabu gibiydi.Halbuki fiziksel farkliliklarina ragmen cok fazla arkadaslik teklifi almisti.

Babasina asik kizlardandi ipek..Babasi annesiyle yirmi küsür senedir evliydi ama cocuklar olarak bir defa bile tartistiklarina sahit olmamislardi .Hem bunlari düsünüyor hemde gülümsüyordu.Kardesinin sözleriyle irkildi ipek

-Abla sence türkiyedede hava bu kadar sogukmudur?Ipek gülümseyerek

-Bilmem canim.Sonra disaridaki yagmura pencerenin disina cevirdi bakislarini ipek.Disarida inadina hircin bir rüzgar esiyordu,beraberinde getirdigi yagmurla beraber..

Gün aksami coktan gecmisti.Almanyada hava genellikle yagisli olurdu .Aslinda aralik ayinda kar eksik olmazdi pek ,ama bu sene kar gecikmisti nedense..

ipek disaridaki firtinayi seyrettikce ici üsüyordu..Tam bu sirada gidecekleri cikis kapisinin anonsu yapilmisti.Hemen toparlandilar.Ve cikis kapisindan otobüslere ordanda ucaga binmek icin yürümeye basladilar..

Koltuklarina oturduklarinda yarim saati geri birakmislardi bile..

Pencerenin kiyisini kardesine vermisti.Oda koridor tarafini secmisti.Babasiyla anneside önlerindeki koltuklarda oturuyorlardi.

Ucagin havalanmasiyla beraber ipek tatli bir uykuya dalmisti.Taki yemekler gelinceye kadar..Yemeklerini yerken can ablasina

-Abla aslinda hic istemiyordun degilmi?Türkiyeye gitmeyi..?

-Evet can..Su anneannemin yerleriyle ilgili mesele olmasaydi babamda bizi sürüklemeyecekti zaten.Ama yinede kader ablani ve diger kizlari görecegimede cok seviniyorum.

-Bakalim annesi yollayacakmi?

-Kis kiyamette ne isi olacak yollar umarim canim

-Annemlerle izmire gitmek..Yollar üzerinde kalacagiz abla..Ordan oraya ..

-Can..istersen icimi dahada bunaltma ablacim..Off ne olurdu bizi biraksalardi almanyada..

Konusmadan sonra yemeklerini bitirmislerdi.ipek romanini okumayi tercih ederken .Kardeside tetris oynamaya devam ediyordu

Ucak inise gecmisti..Ucagin ayaklari yere deger degmez bir alkis kopmustu ucagin icerisindeki yolculardan..ipegin ucak yolculgunda sevdigi seylerden biride buydu.Alkis sagsalim pilotun kendilerini yere indirmesinin tesekkürüydü..

Tam ucaktan inerken cok genc bir hanim,biri kucaginda biri elinde iki cocugunu idare etmeye calisiyordu.ipek hayret nazariyla bakmisti bu genc kadina olsa olsa 19 yaslarinda filandi..Bu yasta iki cocuk sahibi ,bu kadar sorumluluk sahibi nasil olmustu..

Birde eline kucagindaki 6-7 aylik bebegin cantasini almaya kalkinca iyice caresiz görünmeye baslamisti genc kadin.ipek kardesinin kulagina birseyler fisildadi.Sonra neredeyse en sona kalmis kadina yaklasti

-Yardim edebilirmiyiz?Kardesimle..Kadin minnet dolu bakislarla

-Cok memnun olurum..Dedi..ipek kadinin elinden tutan 2 yasindaki kizini, kardeside cantasini almisti..

Onlari terminale götürecek otobüs ucagin hemen yaninda bekliyordu..Annesi endiselenmisti ipegin, onlari görünce yüzüne bir ferahlik yayildi..Otobüse bindiler.ipek

-Allah bagislasin.Cocuklariniz cok tatli MASAALLAH..

-Cümlesininkini.Allah razi olsun .Siz olmasaydiniz nasil inerdim o ucaktan..

-Biz olmasak baskasi olurdu.Mutlaka biri yardim ederdi size büyütmeyin..

-Olurmu hic?O kadar kisi gecti yanimdan bana ilk yardimi teklif eden siz oldunuz..

-Adiniz

-ipek..

-Gercektenmi?ipek saskin saskin sormustu bu soruyu muhatabina..

-Gercekten ..Niye..

-Benim adimda ipek..Bak demekki Rabbim adasimi yanliz birakmamam icin bana nasip etti yardim etmeyi..Ikiside karsilikli gülümsemislerdi.

-Sizi almaya gelecek biri varmi?

-Kayinpederim almaya gelecek..

-O zaman pasaport kontrolüne kadar beraberce gideriz..Kadin bir kez daha ipege manidar bakmisti..

Pasaport kontrolünde kayinpederi ve yanindada görümcesi gelmisti..Gectikten sonra cocuklari onlara teslim etti.sonra tekrar ipek ve ailesinin yanina gelerek.

-ipek kardesim.Gercekten Allah razi olsun..Allah sana gönlün kadar güzel muradlar nasip etsin INSAALLAH..Demisti..

ipek utanmisti..Yüzü kizarmis gözlerini karsisindaki kadinin gözlerinden cekip ayakuclarina indirmisti

-Allah seninde yolunu acik etsin ipek abla deyip kucaklastilar.Bu sirada babasida ipekle kardesine nerde kaldiniz diye seslenmisti.

Helallesip ayrildilar..

------------------------------------------------------------------------------------------------------

Terminalden ciktiklarinda yüzlerine Almanyadaki kadar soguk bir rüzgar carpmisti.Hemen onlari almaya gelen amcasinin oglunun yardimiyla bir cirpida valizlerini bagaja yerlestirip yola cikmislardi.

Eve vardiklarinda saat gecenin 3 ünü gösteriyordu.ipek cocuklugunun en güzel yillarinin gectigi bu evi cok seviyordu.Herseyi bu evde yasamisti cünkü.

Carcabuk valizini alip odasina cikmisti.Kapiyi acti iceriye girdi.Iste biraktigi gibiydi hersey..Yatagina söyle bir uzanayim demisti.Uzandigi gibide kaldi

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sabah ezaniyla irkildi ..Kalkti oturdu.husu ile ezani dinledi..Icinden" türkiyede yasayanlar bu sesin degerinin ne oldugunu bir bilseler"dedi..

Sabah erkenciydi

Kalkti evi bir dolandi.Annesi Ezandan sonra hala ayaktaydi..Mutfakta birseyler yapiyordu.Babasi ve kardesi uyuyordu.

-Anne yardim edebilirmiyim?

-Kizim sofrayi hazirla istersen,cayi demledim.Babanida 1 saat sonra kaldirmamiz gerekiyor.ilceye inecek yapacak isleri var..ipegin ici icine sigmiyordu.

Ailecek kahvaltilarini yaptilar..ipek mutfagi toparladi bir cirpida..Saat 11e geliyordu.Odasina gecip telefonun ahizesini kaldirip numarayi cevirdi..Dört defa caldiktan sonra telefonun ahizesini kaldirmislardi..

-Alo..

-Alo buyurun..

-Benim zilan teyze ..Kader evdemi acaba?

-ipek kizim ne zaman geldiniz..?

-Dün gece geldik teyze..Nasilsin iyimisin evladim..?

-Hamdolsun teyzecigim..Siz nasilsiniz..?

-Bende iyiyim.Annene selam söyle .

-Basüstüne..

-Bak ben kadere veriyorum..ipegin sevincten sesinin tonu bile degismisti

-ipek

-Kader canimin ici..Nasilsin?

-iyiyim.

-Ya sen

-Bende iyiyim

-Kader lafi uzatmayacagim.Bak yarin annemler izmire gidecekler.Ben canla beraber kalmak istiyorum.Yanima kalmaya gelsene..Kizlara da haber ver .Öglen bizde bulusalim.Tamammi?

-ipeeek.Bilmemki annem izin verirmi?

-Kadeeeeeeer..Beni hicmi özledin canim ya..Hem izin alamayacagini düsünüyorsan ver anneni ben izin almasini bilirim..

-Tamam ..tamam..Ben konusurum annemle yarin sendeyiz o zaman..

-Bak öyle bir geceyle kurtulamazsin..Esya al yanina ona göre..3 hafta biz burdayiz nasil olsa..

-ipek tamam dedim..Hadi yarin görüsürüz..

ipek telefonu kapattiktan sonra ici icine sigmiyordu..Yatagin üzerine bir uzandi öylece kalmisti..iki-üc saat uyudu--Gece dogru düzgün uyamamasininda bunda payi büyüktü..

Uyandiginda saat ikindiyi coktan gecmisti bile kalkti valizini bosaltti dolabina yerlestirdi..Sonra evi güzel bir süpürdü annesi aksam yemegini hazirlarken..Aksam ailecek yine yemekte bulusmuslardi..

ipek babasiyla konusmus zar zor ikna etmisti evde kalmalari icin..Babasi aslinda kizini gözünün önünden ayirmazdi..Agzindan cikan bütün istekler aninda olur.Dahasi tek kiz evlat oldugu icinde evde el üstünde tutardi annesi-babasida kardesi ve abiside onu..

ipek bu gece erkenden yatmisti hayaller alemine dalarak..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Babalari kahvaltinin ardindan canida ablasiyla birakip yola cikmislardi..

ipek hemen kazirlik yapmisti..Tam öglen vaktinde zil caldi..Kapiyi actiginda arkadaslari karsisindaydi..

Hepsine tek tek sarildi..En yakin dört arkadastilar..biri üniversiteye hazirlaniyor lise son siniftaydi.Digeri ise lise ikideydi..Kader ise orta okuldan sonra ayni ipek gibi okumamisti..Yani kader arkadaslariydi ipek,kader,hilal,askin..

Hosbesten sonra iyice derin mevzularin icerisinde bulmuslardi kendilerini..

Askin;Ne yani seviyoruz diye aptalmi?Oluyoruz simdi..

Hilal;Bak canim aptal degil o cocuk seni isletiyor diyorum sadece ..

Kader;ya bir kendi haline birak kizi hilal ..

Hilal;Bana bak o benim arkadasim mutsuzlugunu elbetteki istemem..

Kader;O zaman kendi kararlarini kendisinin vermesine izin ver..

ipek sadece onlari konusurken izliyordu..Nede olsa onlar ayni mahallenin insanlariydi.ipek ise senelik geldigi türkiyeye,ve arkadaslarinin konularina adapte oluncaya kadar geri dönüyordu..Arkadaslar kurulu toplanmis icinden biri yargilaniyordu su an.

hilal devam etti sözlerine

Hilal;Hemen arkadasliginizi bitireceksin..Deyince askinin nemli bakislarla ipege dogru bakmasi bardagi tasiran son damla olmustu.

-Hilaaaaal..Biraz yargisiz infaz yapiyorsun gibime geliyor..

-ipek sen neler cekiyorum sonra bilmiyorsun..Ayni okula gidiyoruz.Cocuk bitirdigi zaman arkadasligi bana geliyor.Saatlerce agliyor.Biktim artik devamli bunlari dinlemekten..

-Belki dogru insanla karsilasmamistir daha;Ama su anda da seviyorum diyor birak kizi iste.Sevgi öyle kolay kolay veya yapmacik olacak birsey degildir.Sevgi kalpten tasar hilal..

-Sanki bu konuda tecrüben varmis gibi konusma ipek..Senin tuzun kuru cünkü ..icimizde en güzel kiz sensin..Bu ikisinin asik oldugu cocuk sana ilk görüste vurulmadimi..?Ne oldu bunlar aylarca pesinden kostular.Cocuk sana arkadaslik teklifi etti.Hemde tanistiginizdan

bir gün sonra..icimizde engüzel sensin ama ciddi birsey yasamadin sen..Hic asik olmadin..Hic sevmedin,Hep erkekler senin etrafinda pervane oldu..Ama sen hicbiriylede olmadin..Biz sevdik ama sen parmaginda oynattin sevdigimizi düsündügümüz kisileri.

ipegin arkadasinin sözleriyle dudaklarinda beliren aci tebessüm,istihzaya dönüstü.Sesinin frekansi düsük ve kahir doluydu bakislari

-B enim hakkimda böyle düsündügünü bilmiyordum hilal..

-Ben sadece gercekleri söylüyorum canim..Hic üzerine alinma.

Sesinin tonunu dahada düsürerek,basini önüne egdi ipek

-Ben senin gibi hic düsünmedim kusura bakma,Sevgi icten gelen bir duygudur,ilk andan itibaren ona karsi sürükler duygularin seni..Yüz güzelligi degildir önemli olan icteki güzelliktir.Sen aslinda bana kizmissin..Dudaklarin düsüncelerini süzmeye calissa bile

sesinin tonu ele veriyor kizginligini..Eger gecmiste yasananlari yanlis algiladiysaniz.Hepinizden özür dilemek isterim..

Buz gibi bir hava olusmustu odada..ipegin basini önüne egdiginden gözlerinden süzülüp düsen damlayi yeni farketmislerdi-Kader atildi..

Kader;Hilal benim arkadasimi sen nasil üzersin söylermisin..?Deyip ipegin yanina gecip sarilmisti.

Kader;Kes artik hilal..Erkekler onu tercih ettiyse bunda ipegin sucu ne söylermisin..?Üstelik hicbirinle cikmayarak bizi ne kadar sevdigini ispatlamadimi bize..

Ipek basini kaldirdi

-Hayir kader birak bence arkadasliktada dürüst olmak cok önemli..Bunlari söylemesi daha iyi oldu..Biz bastan beri birbirimizi uyaracagiz.Birbirimize karsi duyarli olacagiz dememismiydik?Hilal dogru olani yapti..

Askinin ortaya komik bir espri atmasiyla hepsi gülmeye baslamislardi..Ipekte nemli gözlerine aldirmadan gülmüstü..

Soohbetleri iki saat daha sürmüs sonra askinla hilal ayrilmak zorunda kalmisti arkadaslarindan..

Iki arkadas civil civil aksam yemeklerini hazirlayip ;ipegin kardesiyle beraber aksam yemeklerini yemislerdi..Sonra odalarindaki cereyan sobasini acmis konusuyorlardi..Canda ablasina ..

-Ya abla canim cok SIKILDI..Siz birbirinizi buldunuz hadi ya ben ne yapacagim.Tam bu sirada kaderin aklina bir sey gelmisti..

-Caaan aslinda telefonda masal kanali var..0-- Istersen orayi bir ara masal anlatiliyor.Orada..Can hemen telefonu eline aldi ve numarayi aradi..ipekte merak etmisti..Ahizeyi dinledi..Gercekten masal anlatiliyordu..

Sonra kaderin yanina gelip oturdu yine..Kader ipegin kulagina egilip

-Aslinda arkadaslar belirli saatlerde arkadas hatti oluyormus dediler biliyormusun?Dedi fisildayarak arkadasina

-Gercektenmi?Nasil yani arkadas hatti..

-Iste seninle arkadaslik yapmak isteyen adi ve telefon numarasini birakiyormus sende not alip ariyormussun orayi..

Tam bu sirada canin sesiyle irkildi ikiside..

-Abla burda masalin yerine bazi erkekler ciktiiiiii..Diye bagirmasiyla ikiside yerinden firlayip canin yanina geldiler..Kader hemen telefonun ahizesini canin elinden cekti..Ad telefon yazdi bir kac tane..Sonrada baglanti koptu yeniden..

Kader;Kiz ne kadar ballisin ya..Ben istesem asla düsmez .Sanki agzimda duruyormus.Hemen düstü hat görüyormusun..?

Kader elindeki kagida bakiyordu..ipek

-Ne o arayalimmi dersin..?

-Arayalim kiz adimizi yasimizi degistirir öyle söyleriz bizede eglence olur..

-Bilmem.Annemlerin haberi olursa biteriz yanliz..

-Nerden haberleri olacak ipek yaa..Onlar izmirde degillermi?

-Evet ama..

-Amasi yok iste..

Ardindan telefonun ahizesini kaldirmis ve bir kac numarayi aramisti..Kader hep ipegi ablasi diyor ve birde nisanlidir o diyede ekliyordu..Aradiklari kisilerde kaderle konusmayi tercih ediyorlardi..

ipek gülümseyerek arkadasina bakmis ve sesini hic cikarmamisti..Kaderin konusmalarinin bitmesi 3 saati almisti..Kader telefonu kapattiginda Saat bir hayli gec olmustu..Ipek bir yandan nevresim takimlarini geciriyor

Diger yandanda kadere

-Iyi egelendin bu gece hadi iyisin..

-Sagol ya..gercektende öyle --Yataklari actilar beraber..Kardesi coktan uyumustu onu yatagin birine yatirdilar.

ipek mutfaga gitmis kaynamasi icin suyu ocagin üzerine koymustu.Ardindanda odaya dönmüstü..Evin diger odalari soguktu mutfakta ...Tam bu sirada oturma odasindaki teefon caldi..ipek kosturdu ahizeyi kaldirdi..

-Alo

-Kizim odani aradim aradim mesgul caliyordu.Neden...

-Baba.herhalde telefonun ahizesi üstünde degilmis yanina düsmüs..

-Tamam..Her neyse ..Ben ne yapiyorsunuz diye bir aradim..

-iyiyiz baba yatmak üzereydik..

-Ne olursa olsun merdiven basindaki demir kapiyi kilitleyin..

-Olur baba merak etmeyin bizi..Teyzemlere.anneanneme selamlar..

-Söylerim..Hadi Allaha emanet olun kizim..

-sizde baba..Hayirli geceler...Telefonu kapatip odaya geri dönmüstü..

-Kadeeer babamlar aramislar..Telefonu

-Demeeee..Eyvah anladilarmi?Dersin..

-Nerden anlasinlar simdiye kadar böyle birsey yapmadimki..Umarim telefon parasi biz Almanyaya döndükten sonra gelir..

-Birde o var degilmi?

-Neyse..Birak onu bunu da istermisin?Birde ben arayayim bu telefon numarasini..

-O bir kere olur ipekcim..Oda kardesinin sansina cikmisti..

-Peki o zaman bende ariyorum..

-Ara ama heveslenme..

ipek ahizeyi yavasca kaldirdi..Titreyen parmaklariyla numarayi cevirdi..Bekledi..Karsidaki telefon caliyordu..Sasirmisti..Cünkü normalde arkadaslik hatti sadece mesaj ve numara birakmak icin kullaniliyordu..

Öyleyse neden telefon kaliyordu telefonun öteki ucunda?Ipek heyecandan kalbinin cikacagini düsünmeye baslamisti.Ayni anda da kadere

-Kader telefon caliyor demisti..ilik ve heyecan dolu bir sesle

-Hadi ordan beni kandiramazsin canimmmmm

-Inanki caliyor..Ipek avuclarinin terledigini hissetti.ruhunun cenderesinin doruklarina cikiyordu ayni anda ...neler oluyordu..?Neden bu kadar heyecanlanmisti.Ahizenin öteki ucunda ses duyuldu

-Alo

Sevgiyi Arayan Kalpღღღ[Tamamlandi]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin