7 Bölüm...Caner

67 4 0
                                    

Caner gayet ciddi ve vakur bir sesle

-Simdi kapat ben seni gece ararim sefim gidince demis ve telefonu yüzüne kapatmisti ipegin.ipek saskinlik icerisinde bir telefona birde elindeki ahizeye bakmisti.Bir müddet sonra kendine gelmis ve ahizeyi yerine koymustu..

Caner ne demek istemisti yaptigi hareketle ..Neden yüzüne telefonu kapatmisti..Oysaki ipek sadece bir oyun oynamak istemisti..Yoksa..yapmak istedigi oyun bilinc altinin kendisini yönlendirdigi duygu..yüreginin duvarlarinin yikilisimi oluyordu..

"Sonra kendi kendine yok canim ya...Ben sadece saka yapmak istemistim.."dedi.Ya caner bir daha hic telefon acmazsa diye düsündü..Ici SIKILMISTI bir anda..Oturdugu yerden kalkti..Ve biraz ilerideki masanin basina gecti..Aslinda üsüyordu..Ama buna pek aldirmadi

Biraz ilerideki cantasinin icerisinden süslü ve kalin bir defter cikardi ve masanin üzerine koydu..Masanin lambasini yakti ve kardesini rahatsiz etmeyecek sekilde sadece koydugu defter yöneltti isigi ..Defterin sayfalarini acti..

üc-dört gündür eline alamamisti günlügünü..Ve yazmaya basladi GÜNLÜGÜNÜ::


Bugün hazin bir günün sonu..

Yasam cevap vermiyor gibi bana..gönlümün alingan bir hikayesi var..

Bugünlerde belkide cok uzun zamandir yüregime sordugum sorularin cevaplarini bulacagim..Önümde daglasarak büyüyen engeller var..Hassas bir gönlün gerilerde biraktigi bir mantik..

Acabalarin cevap veremedigi geceler..Gecelerin kayip sabahlari var..Gönlümün bu hüzünlü seyri nederdir yarabbi..Yüregimdeki kardelen acmak üzeremi yoksa..?

Onun aklinin mantiginin cerceveledigi tabloda benimde yüregimin efkari soluyor artik..Aslinda belkide simdi onu yasamak zamani..

Simdi artik herseye inanmanin tam zamani..


Diye yazdigi anda bir damla düsüvermisti yazdigi satirlarin üzerine ipegin ..Hic farkinda olmadan iki damla yas dökülüvermisti suratindan siyrilip defterine..

Kendine hayret etmisti ayni anda..Vücudunun dili mantiginin önüne gecmisti belkide..Cünkü ilk defa yüzünün güzelligi veya ailesinin etkisinin altinda kalmadan biri onunla konusuyordu..

Parmaklariyla göz yaslasirini siyirdi yüzünden ..Sonra.."Kendine gel ipek artik ne olur ..kendine gel..Belkide seni hic ciddi almayan biri icinmi bu kadar huzursuzluk gönlünde"Demisti..

Sonra kollarinin ve yüzünün iyice üsüdügünü farkedip yatagina gecmisti..Aslinda kaderi özlemisti..Yanliz kalmak belkide aklini karistirmisti.

Gözlerini SIKI SIKI kapadi ve yorganina iyice sarilip uyumaya calisti..Ne kadar uyumak istesede belirli bir süre aklindaki beyin firtinasi izin vermemisti buna..Bir süre sonra farkina varmadan derin bir uykuya daldi..


---------------------------------------------------------------------------------------------------------

Telefonun tikirdisi bölmüstü uykusunu yine ipegin..Gözlerini zola acip ilk önce gece lambasini acti ve saate bakti..Saat gecenin ücünü coktan devirmisti ..

Yatagindan kalkti ve üzerine bir battaniye alip yere indirdigi telefonun yanina gelip oturdu..Acip acmamak arasinda gidip geliyordu düsünceleri eli ahizenin üzerinde oldugu halde hic mecali yoktu telefonun ahizesini kaldirmaya..

Nihayet telefonun tikirdisi kesilmisti..Ipek elini cekti telefondan..Bir dakika sonra tekrar telefon calmaya baslamisti..Kardesi telefonun sesinden rahatsiz olmus ve kipirdamisti..ipek birden telefonu gayriihtiyari acivermisti bunun üzerine..

-Alo

-Efendim..

-Ipek...

-Evet..

-Telefonu hemen acmayinca senin oldugundan emin olmak istedim..

-Merak etme benim..

-Simdi bir kac saat önce bana söyledigin seyi tekrarlarmisin..?

-Neyi..?

-ipeeeeeeek..ipek kendini köseye SIKISMIS hissetmisti..Laf oyununuda fazla ilerletemeyecegini biliyordu..

-Ne var bunda..Sana asik olmaya basladigimi söyledim..

-Ilk önce böyle bir seyi nasil kendi kendine itiraf ettin bilmiyorum.Ama nasil ya..?Insan nasil hic tanimadigi yüzünü bile görmedigi birine asik olabilirki?

Aklim almiyor kusura bakma..Belki cok tipsizim belkide cok kötü biriyim bunu nerden bileceksin söylemisin?

-Caner tamam ben cevabimi aldim..Canerin sesinden bile öfkesinin dumani cikacak sekildeydi neredeyse..Konusmasinin ardi arkasi kesilmiyordu..ipek ise sessizce dinliyordu..

Demir bir hüzün tutturmustu telefonun üzerindeki bakislarinda..Neydi caneri bu kadar öfkelendiren sey..Anlayamiyordu..

-Tamami mamami yok bu isin ipek kendine gel daha 4-5 telefon konusmasi yaptik yapmadik ..Nasil düsünürsün öyle seyleri söylermisin..?

-Bu anlik bir sey caner..Sonra yüreginin icindeki bir parca et parcasina sözüne geciremezsin..

-O zaman onu söküp alirsin icinden ipek anliyormusun?sesinin öfkesiyle beraber yükseldigininde farkinda degildi belkide caner..

-Söylediklerini asla kabul etmiyorum .Seni birinin kendine getirmesi lazim..Diyerek devam etmisti .Ondan sonrada nasihat vermeye baslamisti ipege....

Nihayet caner yarim saate yakin konusmus ve susmustu..

-ipek ordamisin?

-Burdayim..Ve bütün söylediklerini de duydum merak etme..Söylediklerinin cogu dogru seyler..Ama sunu da unutmamak lazim senin söylediklerinin kalbime bir etkisi olmayacagini bilmelisin..

-nasil yani ya..?kusura bakma ama ben seni anlayamiyorum.Hem bir cok kisiden teklif aldigin i iddia ediyorsun..Hemde..

-Anladim..Sen beni kalbime hükmedemedigim icin sucluyorsun..Ama unutma ask zamansiz gelir caner ve geldiginde haberin bile olmaz..

-Yani sen kac kere asik oldun söylermisin ? tecrübe edinmis birisin demekki beni aydinlatta ..Ben cahilim bu konuda belli oldugu gibi..

-Bilmem belki iki kez diyebiliriz..Ve ikiside ortaokul siralarindaki heyecanlardi..Birincisi ilk askim..Unutulmaz derler ya..

-Yani iki defa asik oldun ve kendini tecrübeli sayiyorsun öylemi?

-Tabiki benim yasadigim ask tecrübesi degil aslinda onlari yasadigim seklin tecrübesi..

-Yani..?

-Senin düsündügün sekilde dis görünüse önem vererek yasanmis seyler..

-Anlatsana..Ancak canerin sesi durulmustu..Sakinlesmisti..ipek derin bir ic cekti sonra basladi anlatmaya..

-Orta okul ikinci sinifin yaz tatiliydi..Ogün annem erkenden kaldirmisti.Evin temizligini erkenden yapmistik .Ardindanda sira merdivenlerin temizligine gelmisti..Dört katli binanin bütün merdivenlerini süpürüp silmistim.

Son bahceyi temizlemeye baslamistim.Üstümdekiler ise basli basina bir felaketti..Altimda pijamam üstünde etegim..Üstümdede tisört ve yün ceketim basimdada bir tülbent..O zamanalar kapali degildim tabiki.Sadece temizlik yaparken öylesine

kafamin yarisi acik bir sekilde saclarimi toplama amaciyla takmistim..Abim sabah erkenden cikmisti.O zamanlardan ne kadar belliydi ne cetin bir delikanli olacagi zaten..Tam temizligi bitiriyordum ki bahce kapisindan girdiler..

Abim bana annemi sordu bende evde dedim..Arkadaslarina beklemelerini söyledi..Sonrada o eve cikti..Gelen cocuklardan ikisininde yüzüne bile bakmadim..Sonra biri arkadan gelip

"size yardim edebilirmiyim?Kücük hanim" dedi.Bende icimden "ukalaya bak "diye gecirmistim

"Yok sagol ben kendi isimi kendim yaparim" dedim.Birden elimdeki cali süpürgesinin odununa yapisti..Elimden cekmeye calisti bende bana dogru cekip inatlastim.O anda bakislarimi yüzüne cevirdim ve iste asik oldum..Cok yakiskliydi.

Deniz mavisi gözleri vardi.Bakislari insanin icini isitiyordu sanki....O ana kadar gördügüm en yakisikli cocuktu.Ve o an askin aniydi..

Arkadasi da arkadan "oooo ------- bey bu ne centilmentik gözlerim yasardi.Sen kolay kolay bir kiz icin böyle seyler yapmazsin" dedi.Bu arada elimden süpürgeyi almis ve yüzüme gülümseye gülümseye süpürmeye baslamisti bahceyi.

Sonra abimin ayak seslerini duyup süpürgeyi bana geri getirdi iyice yaklasip kulagima egildi.."Görüsürüz" diye fisildadi ve ardindan göz kirpip capkin bir sekilde tatli tatli gülümsedi..Iste ilk asik oldugum an buydu..

Caner bir an sesiz kaldi sonra

-Sonra onu gördünmü hic?

-Kader aglarini örünce olmayacak seylerde oluyor ne yazikki..

-Nasil yani..?

-Yani kaderinde varsa ..Orta okulun ücüncü sinifina basladigim gündü..Uzaktan gördüm onu ilk..Olamaz dedim..kendi kendime ilk defa okula basladigim gün sevinmistim..Cünkü o yaz aklimdan hic cikmamisti..Ama cocukluk iste o halimle bana

karsi birseyler hissedebilecegini düsündüm..Cünkü her halimle cocugu andiriyordum hala..Beni tanidi yanima geldi yüregim yerinden cikacakmis sandim o an..Merhaba dedi yine agzimdan iki kelime cikmamisti sadece bos bos elimi uzatmistim o kadar

Arkadaslarim dalga gectiler ilk ..Sonra arkadaslarimdan birine agzimdan ona karsi birseyler hissettigimi kacirdim ..Dedikodu tüm okula yayilmisti.iki-üc ay alay konusu oldum okulda..

Caner ;Eeee sonra ne oldu..

-Sonra..Beyimiz belediye baskaninin yigeni oldugu icin 1 ay kadar devamsizlik yapti derslere gelmedi..Ama ben dersimi almistim bir kere....Onun olmadigi o bir ay beni degistirdi genc kizliga büyük adimlar attim..

Kiyafet sac bas konusma sonra vücut dilim degismisti..Sinifimda senelerdir ayni siralari paylastigim arkadaslarimdan teklifler gelmeye baslamisti.Ama ben önemsemedim.Onlarla kardes gibi büyümüstük cünkü..

Sonra beyimiz hemde benim nöbetci oldugum gün dayisiyla beraber okula geldi okul müdürüyle görüsüp tekrar okula kabul ettirtti kendini..

Sonrada ayni sekilde etrafi kizlarla dolu tanefüse cikti.Ben bir arkadasimla bir konuyu tartisiyorduk..Beni uzaktan gördü..Gülümsedi.Onu umursamadim bile..Nede olsa kuyruk acim vardi..

Sonra yanima geldi..Konusmak istedi yine ayni uygulamayi gördü benden..Ve kosar adimlarla uzaklastim ordan.Kalan dönemde köse kapmacayla gecti diyebilirim..

Bir müddet tenefüsler cikmadim onu gördügüm yerde ise ondan kactim..diyebilirim..Cok incinmistim cünkü..Okulun son haftasina kadar sürdü bu sonra son hafta yine nöbetci oldugum günlerden biriydi.Arkadaslariyla basket oynuyordu.

Bende isim olmadigi icin kenardan seyrediyordum.Topu eline aldi ve benim dalgin bakislarim araasinda direk bana atti.Son anda kurtardim kendimi..Saskinlik icerisinde ögretmenin cagirmasiyla ayrildim ordan..Ögretmenin sordugu sorunun ardindan

geri geldim basket sahasina "neden diyecektim"..ama hickimse yoktu ortada..Biraz ileride ayri bir grup vardi ama onlar uzaktaydilar.Yerdeki topu aldim oynamaya basladim..Arkadan biri gelip elimden topu aldi..Oydu..

"Ne o sahalara geri dönmüssün yine" dedi bana ..Bir yandanda basket oynuyorduk ilerideki arkadaslarida yakinimiza gelip bizi seyretmeye basladilar..Yani birde seyirci kitlemiz vardi..

"Ne demek istedigini anlamadim" dedim..Biri bir mac yapiyorduk.

"Beni görmemek yaramis sana demek istedim.Ben yokken cok degismissin"Attigimiz basketlere de konusmamiza da sahit oluyorlardi sinifindaki arkadaslari

"Degismemin seninle bir alakasi yok" demistim ona..O ise sadece gülümsedi bu sözümün üzerine..Arkadaslari ise bunun üzerine hep bir agizdan "ooooooooo" diye bagrisiyorlardi

Sonra" bana birsey söylediler..Dogrumu ?"dedi.Bende hic anlamamis gibi.."Ne dediler "dedim..

"Sen benden hoslaniyormussun dogrumu?"Dedi..Bende"Karsilikli olsaydi olabilirdi belki "Dedim..Yine gülümsedi..Seyreden arkadaslari tekrar "oooooooooo"diye bagirdilar.Bu bir firsatti benim icin adimi temizleyecektim.incinen gururumun hesabini soracaktim

"Peki sana cikma teklif etsem benimle cikarmisin?" dedi..Bende "Ama teklif etmiyorsunki "Dedim.."Etsem "Dedi."Etmiyorsunki ama"Dedim..Durdu ve elimi tutmaya calisarak.."Benimle cikarmisin ?"dedi?

Bende elimi cekerek "Hayir hayir hayir"Dedim..Neden peki neden ? dedi.."nedeni yok "dedim..Tam zil calma zamaniydi ..firladi cantasini aldigi gibi firladi evine gitti..Bütün arkadaslarida duymustu cevabimi.Ertesi gün herkaz bunu konusuyordu

Sonradan duyduguma göre ona "hayir "diyen tek kizmisim diye...Bende dersimi almis oldum

-Yani?

-Yani aslinda dis görünüse aldanmamak gerekiyor..Benim icin insanin dis degil ic güzelligidir önemli olan..

-Yinede ben tanimadigim birine asla asik olamam.Onunla cikmam gerekir ...Onu tanimam gerekir.Hal ve hareketlerini bilmem gerekir..

-Yani senin yaptigin gibi duygularimla hareket edemem..Mantigimda onaylamali bu istegimi.Elle tutulur birseyler olmali..gercekler olmali hayatimda..

-Anladim..demisti sakince ipek..Canerin yine sesinin tonu bir anda yükselmisti..

-Ya beni deliye cevirdin bu gece hala inanamiyorum..Bana nasil o sözleri söyledin aklim almiyor..Birinin karsisindakini görmeden asik olabilecegine inanamiyorum..

Lütfen kendini bana kaptirma!!! demisti caner..ipek ise aci aci gülümsemisti.Ama yüregindeki sizinin gözlerinden süzülüp düsen inci taneleri meyvesiydi adeta..

-Tamam caner anladim ne demek istedigini..Saat cok gec oldu kapatabilirmiyiz artik telefonu?..Caner alttan alacagina yine aksi davranmisti..

-Olur..iyi geceler sana demisti..

-iyi geceler..ipegin sesini caner belkide duymamisti bile..Ama telefonlar kapanmisti..ipek yatagina gecti..Sabah ezanina kadar uyuyamadi..

Ezan okunurken daha yeni dalmisti uykuya..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sabah ayni telaselerle gecmisti..

Saat ögleyi gecmisti.Can televizyon seyrederken ipek ise eline aldigi romani okuma telasesindeydi..aslinda onun yaptigi caneri düsünmemek icin kendi kendini aldatmaktan ibaretti.

Annesi yemekle ilgilenirken babasida arabada olusan bir arizayi tamir ettirmek icin ile gitmisti..

Telefonun calmasiyla ipekta can da irkilmislerdi.ipek cana sen bak diye isaret etti.Hic cesareti yoktu telefonu acmaya, hemde gündüz gündüz..Telefonu acan can olmustu..

-Alo


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Sevgiyi Arayan Kalpღღღ[Tamamlandi]Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin