'Cause I'm not fine at all,
No I'm really not fine at all,
Tell this is just a dream,
Cause I'm really not fine at all.'
Ik speel de laatste akkoorden op mijn gitaar en stop dan de camera. Ik had Maud haar advies opgevolgd en een YouTube account aangemaakt en er een zangvideo op geplaatst. Binnen één week had ik al zo'n 10.000 views! Nu heb ik inmiddels al precies 1 jaar YouTube en 650.000 abonnees uit allerlei landen en doe dus een speciaal liedje.
Voor míj is dit liedje in elk geval heel speciaal. Ik bewerk de video gelijk en stuur hem dan door naar Maud. Maud checkt alles altijd nog even. Als ik terug heb van Maud wat ik nog kan veranderen verander ik het snel en loop naar de keuken. Mijn ouders komen vanavond thuis, dus ga ik voor ze koken, ik ga nasi maken. Ik zoek naar een kookboek in de kast. Getver, die nasi ziet er echt heel vies uit. Snel tik ik op YouTube nasi in en ik zie gelijk een video. Die nasi ziet er in elk geval wél lekker uit!
Als ik alles gemaakt heb dek ik de tafel. Precies als ik net klaar ben komen mijn ouders binnen. 'We zijn thuis!' Roept mijn moeder gelijk.
'Mam! Pap!' Gil ik en ik ren naar de gang. Ik geef ze snel een knuffel.
'Wat ruikt het hier lekker!' Zegt mijn vader.
'Ik heb nasi gemaakt!' Zeg ik trots.
'Wat goed meid!' Zegt mijn moeder. Met zijn drieën lopen we naar de woonkamer en ik schep snel alles op. Eenmaal aan tafel vertel ik honderduit over allemaal dingen. Mijn ouders lachen de hele tijd een beetje en zeggen soms wat, er heerst een beetje een rare sfeer. Als ik ben uitgepraat heerst er een ongemakkelijke stilte.
'Liefje, je moeder en ik moeten je wat vertellen.' Begint mijn vader dan.
Geschrokken kijk ik ze aan. Er heerste wel een rare sfeer, maar dit had ik nooit zien aankomen!
'Zoals je wel hebt gemerkt zijn je vader en ik vaak weg voor ons werk naar Kopenhagen.' Zegt mijn moeder. Ik knik.
'Je weet hoe belangrijk dat werk voor ons is en nu heeft ons werk ons gevraagd naar Kopenhagen te verhuizen en daar op het hoofdkantoor te komen werken.' Zegt mijn vader. Vol ongeloof staar ik ze aan.
'Jullie doen het niet toch?' Vraag ik twijfelend. Ze zeggen niks en kijken stil voor zich uit. Het liefst zou ik nu wegrennen. Maar dat doe ik niet. Ik ben geen kleuter. Ik wil weten wat ze te zeggen hebben.
'Ik hoef toch niet mee?' Vraag ik.
'Als je wil mag je, maar als je echt niet wil kunnen we een appartementje voor je huren in onze wijk.' Zegt mijn vader.
Opgelucht haal ik adem. Ik hou zielsveel van mijn ouders, maar omdat ze super vaak weg zijn, ben ik het gewenst ze te missen en Maud is er al die tijd voor me geweest. Als ik hier kan blijven, doe ik dat.
'Denk er nog maar even overna.' Zegt mijn moeder dan. Ik wil er niet over nadenken.
'Mam, ik weet het al. Ik blijf hier.' Zeg ik. Geschrokken kijken mijn ouders me aan. 'Nou, eh.. Als je dat al zo zeker weet.' Stottert mijn moeder. 'Misschien kunnen we je morgen het huis laten zien.' Zegt mijn vader. 'Oké, ik ga nu alvast slapen, ik ben moe. Trusten!' Zeg ik.
Ik kan het echt niet geloven, ze hielden me niet eens tegen toen ik zei dat ik hier wilde blijven! Ik plof neer op mijn bed en begin zachtjes te snikken.10 dagen later.
Hier sta ik dan, voor mijn nieuwe huisje. Ik heb net afscheid genomen van mijn ouders op het vliegveld. Mijn moeder en ik hebben heel hard gehuild en mijn vader stond er heel ongemakkelijk bij te zeggen dat ze echt moesten gaan. Uiteindelijk was het zover. Ze gingen door de douane en weg waren ze.
Nu sta ik hier voor mijn nieuwe huis. Ik loop de kleine, maar gezellige woonkamer binnen en plof neer op de bank en zet gelijk Pretty Little Liars op. Dan wordt ik gebeld door een onbekend nummer en neem op...Calum.
We zijn bij het managent, we moeten een keuze maken tussen alle mogelijke voorprogramma's die het managent heeft gekozen. We hebben echt geen idee wie ze hebben gekozen.
(Hey Violet of een ander voorprogramma dat ze hadden gaat hier niet mee zoals je waarschijnlijk wel begrijpt.)
'Zo, we hebben dus 4 kandidaten.' Begint onze manager. Hij begint druk te tikken op zijn computer, draait zijn scherm om en laat ons dan een filmpje op YouTube zien.
'De eerste is B-Brave.' Hij klikt de video aan en wij kijken gespannen toe. Al na 1 minuut beginnen we 'nee' te schudden. 'Nee, niet zij. Zij zingen ook Nederlands.' Zegt Ashton. Ik knik instemmend. De manager knikt ook begrijpelijk en klikt dan een ander filmpje aan. Weer een band, deze keer een Australische. Al na 30 seconden beginnen we allemaal druk 'nee' te schudden.
'Deze sowieso niet!' Roept Luke. Hij klikt weer een filmpje aan, een of andere Spaanse zanger. Hij zingt alleen Spaans. 'Nee, nee, nee.' Zegt Michael. 'Volgende!' Roep ik. Opeens hoor ik Amnesia door de kamer, gezongen door een prachtige meisjesstem. Geboeid kijken we naar het scherm. Waarvan ken ik haar?
'Wauw...' Mompelt Ashton dan.
'Ja..! Ik ken haar ergens van..' Mompel ik zacht. Blijkbaar hoorden de jongens me, want ze kijken me niet begrijpend aan.
'Ze doet me denken aan Cheyenne ofzo...' Zeg ik dan.
'Cheyenne had dipdye, weet je nog?' Zegt Michael. Oja, da's waar.
'Misschien is het eruit gegroeid?' Probeer ik nog. De jongens kijken me hoofdschuddend aan. Jammer, ik mis Cheyenne echt, maar toen ik een nieuwe mobiel kocht was ik haar nummer kwijt... Dan is het nummer afgelopen.
'Wie was dat?' Vraag ik snel.
'Ene Cheyenne Hill.' Zegt onze manager dan.
'Huh.. Cheyenne? Dé Cheyenne?' Vraagt Luke. De manager kijkt ons vragend aan.
'Ik denk dat het B-Brave moet worden.' Zegt hij dan. Geschrokken kijken we hem aan.
'Nee! Wij willen Cheyenne!' Roept Ash dan. We knikken instemmend. Zuchtend kijkt de manager ons aan.
'Ze zingt alleen maar covers!' Zegt hij.
'Dus? Wij kunnen haar helpen een liedje te schrijven!' Zeg ik dan. De manager zucht een paar keer heel diep.
'Oké dan, maar ze moet wel een liedje schrijven!'
'Yes!' Roepen we allemaal tegelijk.
'Hier is haar nummer. Bellen jullie haar maar.' Zegt hij dan. Ik pak het papiertje aan en toets het nummer in.'Hallo? Met Cheyenne Hill...'
Halllooooooooo eindelijk een nieuw deel! Ik ga nu vaker updaten want ik heb weer inspiratie!!!
Vote/Comment/Deel/Subscribe?
Kisses,
Me.
JE LEEST
What happens?
FanfictionStel je voor: je bent al sinds je 14e beste vrienden met Luke Hemmings, Calum Hood, Michael Clifford en Ashton Irwin. Ze beginnen een band genaamd 5sos. Ze worden steeds populairder en gaan op tour met 1D. 2 jaar lang zie je ze niet. Je plaatst zelf...