19 sept

1.9K 152 20
                                    

Efter att ha kysst honom fler gånger än jag kan räkna till så backar jag undan en bit och fäster blicken i hans. Han tittar tillbaka på mig med blanka ögon och plötsligt känner jag hur det brister. Tårarna börjar rinna längs kinderna och jag ger honom en relativt hårt knuff i bröstkorgen så att han stapplar några steg bakåt. Själv sjunker jag ner på marken, med ryggen mot cementpelaren och begraver ansiktet i händerna.

Mitt på Göteborgs Centralstation börjar tårarna sedan att falla i en väldans fart och jag hör hur Felix flämtar till bredvid mig innan han sjunker ner bredvid mig och försiktigt sluter sina händer om mina och för bort dem ifrån mitt ansikte.

"Men Oscar, vad är det hjärtat?"

Får han ur sig och mitt bland alla tårar så letar sig ett humorlöst skratt ut och Felix ger mig en undrande blick.

"V-vad det är? D-du ignorerar m-mig i veckor. Du får mig a-att tro att det ä-är slut, att det har h-hänt något"

Hulkar jag ur mig och Felix blick sjunker ner i marken medan han fortfarande håller båda mina händer i ett ömt grepp.

"Det k-krossade mig Felix. F-fattar du inte a-att du är hela m-mitt liv. Att j-jag älskar dig så o-otroligt jävla mycket?!"

Orden lämnar mina läppar i en desperat ton och rösten spricker i slutet vilket får mig att snyfta till och möta hans tårblanka ögon.

"J-jag är så ledsen Oscar. J-jag, jag är bara så rädd. Rädd att du ska inse a-att jag inte är som jag är över sms. Att du inte ska vara kär i mig, inte på riktigt. Tänk så flyttar du hit, ger upp hela ditt liv för mig och så inser du att jag inte är den du föll för. Jag är så jävla rädd Oscar"

Får han fram med en svag röst och stryker lätt med tummarna över mina händers handrygg samtidigt som han pratar. Jag sitter en stund i tystnad och betraktar honom innan jag suckar djupt och lutar mig fram för att kupa mina händer om hans ansikte om möta hans blick.

"Felix, vackra underbara bästa Felix. Jag föll för dina sms och jag visste att jag var fast första gången jag träffade dig. Du är allt jag vill ha och jag ger inte upp någonting för dig, jag väljer bort det som är mindre viktigt. För du är det viktigaste"

Säger jag bestämt och ser hur hans underläpp sakta börjar att darra och jag låter min tumme stryka över den vilket får honom att le minimalt.

"Jag älskar dig Oscar Enestad"

"Jag älskar dig Felix Sandman"

Internet Vänner | Foscar |Where stories live. Discover now