Pävägen hem var det kallt och jag kom plötsligt på att jag hade glömt min jacka hos honom, men just nu orkade jag inte gå tillbaka jag bara fortsatte gå hem.
Damon
Jag tittade ut genom fönstret och såg hon gå där ute i det kalla vädret utan jacka hem. Egentligen brydde jag mig aldrig om någon men jag kunde inte bara strunta i henne.
Hon såg ut som mitt ex som jag dejtade på 1800- talet, egentligen såg hon inte ut som henne, hela hennes ansikte, hennes uttryck och allting om henne var exakt lika. De var som kopior av varandra. Jag tror att jag har fått möta mitt ex egna dubbel gångare, vilket för många av er låter konstigt men de finns faktiskt såväl som det finns enäggstvillingar.
Åh juste jag kanske glömde berätta det, jag är en vampyr. Jag har allting under kontroll så länge jag inte känner något, när jag börjar känna så gör allting så ont och jag kan inte klara av att leva då.
Mina tankar avbröts av att jag hörde dörren öppnas. Det var hon.
Eleonor
Jag var tvungen att gå tillbaka för jag kom på att min mobil och allting var kvar i min jackficka, och jag kan absolut inte leva utan den, hehehe. När jag kom fram till dörren öppnade jag den försiktigt och smög in men jag såg snabbt att jag blev upptäckt av han som jag låg med igår. Fan också tänkte jag, det här blir nog lite pinsamt.
-Hej, sa jag lite försiktigt. Jag tänkte bara hämta min jacka, jag glömde visst den här...
- Jo kom in och leta efter den, sa han.
Jag gick försiktigt in med händerna runt om mig eftersom jag frös så mycket, min hud var helt knottrig och mina tänder darrade.
-Vill du kanske värma dig lite innan, sa han, du ser så frusen ut.
-Jo det skulle vara snällt av dig om jag fick... sa jag med en darrande röst och blicken ner i marken.
Jag tog av mig mina skor och följde efter han mot vardagsrummet vart de fanns en öppen spis som han tände med hjälp av några tändstickor.
-Vill du ha en filt? sa han med inget ansiktsuttryck.
-Jo tack gärna...
När han kom tillbaka med filten höll han även min jacka i handen som han gav åt mig, jag tog snabbt upp min mobil. 37 missade samtal ifrån faster Nellie! herregud nu är jag illa ute tänkte jag. Äh men ändå vad har jag att förlora, jag stannar nog ett tag till här. Men jag skickar nog ändå iväg ett sms, "Hej Nellie, jag somnade igår hemma hos en kille, jag kommer hem på en stund. puss och kram Eleonor" Jag skrev även åt Carro, "Hej, det blev vilt i natt men jag är okej och är hemma."
Jag lade ifrån mig min mobil och lade tillbaka den i min jackficka.
Det var så kallt fortfarande...-Fryser du ännu? Frågade han snällt.
-Jo... Sa jag med darrande röst.
Han satte sig ner bredvid mig och kramade mig, det började kännas varmare och snart somnade jag igen...
YOU ARE READING
Drömmen om ett liv som vampyr
VampireOBS! INNAN DU BÖRJAR LÄSA DENNA BOK! DEN INNEHÅLLER SEX OCH GROVT SPRÅK SÅ DEN ÄR EJ REKOMMENDERAD FÖR MINDRE! Varför ska allt kännas så hopplöst när man lever? kan man inte vara levande död istället för att ta bort all smärta som finns, att kunna...