Aku rasa ramai orang pernah perasan benda ni,tapi buat2 x perasan,or maybe x kisah lansung,biasalah,bumiputera ni kan x suka berfikir benda2 kritis,apa yang mereka tau,br1m,subsidi,cukai tanah,etc.
Di satu pagi yang hening,satu program suai kenal sedang berjalan di dalam sebuah dewan di sebuah ipta di Malaysiaku Sayang.Majlis dimulakan dengan ucapan alu-aluan yang membosankan dan penuh dengan propaganda menghasut anak muda menyokong kerajan,seterusnya disusuli dengan senamrobik yang menggabungkan lelaki dan perempuan tanpa batas.Biasalah bro,ipta kan,what do you expect??
Maka berlakulah aksi2 yang mengghairahkan oleh instruktor2 senamrobik yang terdiri dari kalangan laki2 dan perempuan,juga.Setelah pecah peluh,maka semua pelajar diberi peluang berehat.Pengerusi majlis menjemput seorang pelajar lelaki yang alim lagi hensem,menggetarkan tulang rusuk adik2 junior,dan mencairkan iman mereka.
"Oh cair iman aku melihat abang hensem membacakan doa dengan khusyuk di depan :)",update syafiqah(bkan nama sbnr) di wechatnya.Emangnya iman lu mudah banget ya cair wahai makhluk allah??hanya dengan melihat seorang lelaki membaca doa??oh lemahnya iman hang.
Teks Doa
Bismillahirahmanirrahim
Ya Allah,kami memohon rahmat dan limpah kurnia mu pada majlis kami di pagi ini.Curahkanlah rahmat dan berkatmu keatas majlis ini,supaya majlis ini berjalan lancar hendaknya.Kami memohon kepadamu bla bla bla,panjang sangat doa nak tulis.But wait,what the f#$:????????????Kau dah berjoget apa semua tadi,kau mintak Allah berkati pulak majlis maksiat kau gini??aku bukan cuba jadi tuhan,untuk judge kau ke apa,tapi bro,aku belajar,and aku tau,rahmat allah x turun la,dalam majlis maksiat,please la bro,open your mind,and think,agak2 kau la,kalau aku hias taik tu cantik2,spray perfume body shop,akan mengubah tak hakikat taik tu taik??lansung tak kan??so please,cliche la weyhhh kau buat majlis maksiat,lps tu mintk rahmat allah,buat malu dengan orang bukan islam.
Kadang ada budak2 non tanya aku,korang x malu ke,tengok prmpuan2 muslim terlompat2 mcm beruk,masa buat prsembahan,padahal patutnya orang islam ni lembut2 and jaga adab kan??
Sungguh,aku speechless.Oh God,protect me from this aimless era oh Allah :(
YOU ARE READING
Malaysiaku sayang
Aléatoirekisah seorang anak muda bumiputera,yang selalu bertanyakan soalan yang bodoh bagi orang ramai,namun worth it untuk dipikir,selamat berhibur