Sayang

89 7 8
                                    

Sungguh,bila kau sayang seseorang itu,maka kau sanggup berbuat apa sahaja demi mereka.Sanggup bersengkang mata berwassap,call,memujuk,melemparkan kata2 manis,demi seseorang yang kita sayang.

Adakah salah aku sayang seseorang,walaupun kami tidak pernah bersua muka.Cuma mampu berbual di alam maya,mendengar suaranya di corong telefon,melihat gambarnya.Namun,itu sahaja sudah cukup membuat aku jatuh sayang padanya.Adakah salah apa yang aku rasakan ini??Bukankah sayang yang datang dari paras rupa sahaja,adalah sayang yang palsu??Yang berlandaskn nafsu semata.

Sungguh,sayangku padanya berbeza.Aku tertarik dengan peribadinya yang berbeza,sungguh amat berbeza.Seorang yang berlatar belakangkn keluarga yang kaya,namun kebaikannya,seperti seorang rahib.Seorang yang cantik,teramat cantik,namun amatlah merendah diri orangnya.Seorang yang pandai menjaga hati,walau tidak setuju tentang sesuatu.Pendek kata,dia itu sempurna.

Cuma,aku takut.Ya,aku sungguh takut.Takut apa yang aku rasa ini,hanya dirasai oleh diri aku sendiri.Pendek kata,syok sendiri,hahahaha.Jujurlah,kau pasti ingin orang yang kau sayang,merasakan perkara yang sama bukan??Namun aku masih bingung,apa dia merasakan perkara yang sama atau tidak??Adakah aku terlampau berharap??

I just wanna know,do we have a future together??I just want you to be mine my dear,thats all.

Malaysiaku sayangWhere stories live. Discover now