Öncelikle merhaba arkadaşlar ! Bu yazıyı yazmadan önce sizlere okul ve insanlar hakkında çok tecrübem olduğunu belirtmek isterim.Çünkü ben liseyi abimle aynı okulda okuduğum için genellikle 11.sınıfların ortamlarında ve 12. sınıflarla tanışıp onların ortamında bulundum.Sizlere bir çok tavsiyede bulunacağım ve bunların çok işinize yarayacağını düşünüyorum. O zaman başlayalımm .
*İlk önce hatırlatalım ki ilk okulu geride bırakmalısınız çünkü lisede öyle kendini bilmez insanlar olmayacak genellikle karakteri yerine yeni oturmuş olgun insanlarla tanışacaksınız. O yüzden sizde hareketlerinize ve davranışlarınıza bir çeki düzen vermelisiniz.
*Başta söylediğim gibi davranış derken koridorda bağırıp çağırmak yapacağınız en büyük hatalardan.
*Mesela çok fazla makyaj yapmayın sivilcelerim var o bu şu diye fondoteni yüzünüze doldurmayın lisede mutlaka alaycı gruplar vardır dillerine düşmek kötü olur. Doğal bir makyaj yeterli.
*Üst sınıfınızdan birini seviyorsanız eğer bırakın içinizde kalsın sakın ama sakın itiraf etmeyin eğer o kişi sizden hoşlanacak olsa zaten itiraf edecektir.
*Yeni tanıştığınız arkadaşlarınızla pek fazla sır paylaşmayın derim özellikle başka kızların hakkında konuşmak gibi bir hataya düşmeyin.Sonra o kişiyle aranız bozulur düşman olursanız her şeyinizi anlatabilir.
*Ders çalışmayı ön planda tutmalısınız 9. sınıf dersleri ağır gelecektir düzenli çalışmayı tekrar etmeyi unutmayın.Okulda size zeki biri diye bahsedildiğinde kuşkusuz çok hoşunuza gidecektir.
Son olarak da sizlere kıyafet ile ilgili tüyolar vereceğim ;
Öncelikle kışın formanızın üstüne en iyi gidecek şey sade salaş kazaklar diyebilirim.
Benim okulumda koyu renk olmak şartıyla pantolon serbest olduğu için genellikle yüksek bel keten tercih ediyorum hoş duruyor.
Ayakkabı olarak ise yazları yazlık ayakkabı vans tarzı giyinebilirsiniz.Kışın ise postal tarz çok şık ve havalı duracağına eminim.
Kışları haki rengi mont tercih edebilir ve farklı şallar kullanabilirsiniz montun altına.
Bere konusuna gelirsek her insana yakışmayabilir. Farklı bir model arayıp yüz tipinize uygun bere bulabilirsiniz .
Önerilerim bu kadar umarım beğenmişsinizdir . Yazım hakkında yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum. Lütfen yorum yapmayı unutmayın.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Liseye geçenlere tavsiyeler
ChickLitLiseye başlayacak olan arkadaşlara yardımcı olacak tavsiyeler.