Sivilce nasıl geçer?

534 8 0
                                    

    Merhaba arkadaşlar! Bu gün sizlerle ergenlik çağında , yağlı ciltte , stres yapıldığında çıkan sivilcelerimizin nasıl geçeceğini anlatacağım. Anlattığım şeyler benim yüzümde denediğim ve gerçekten işe yarayan sonuçlar veren maskeler olduğunu hatırlatmak isterim.


 Öncelikle ilk önereceğim ve gerçekten en en önemli şey yüzü temiz tutmak ve iyi temizlemektir. Bunun için sivilceler için yüz temizleme jellerini öneririm.(Sabun yerini jel alın daha hijyenik.)


Yağlı kremler veya yüzünüzü yağlanmasını sağlayacak şeyler kullanmayın.


Eğer yüzünüz için fondöten kullanıyorsanız karma ciltler için alın. Gerçekten yüzünüze zarar vermeyecek bir fondöten seçmelisiniz.


Maske yapmanızı öneririm en etkili maske kesinlikle kil maskesi sade yapabilirsiniz ama isterseniz kil ve un karıştırarak da kullanabilirsiniz.


Maske demişken balında yüze çok çok iyi geldiğini hatta dudaklarda bile çok etkili olduğunu bilmelisiniz.


Önemli olan bir madde daha yüzünüzle oynamamalısınız yoksa gerçekten iz kaldığında benim gibi pişman olabilirsiniz.


Yüzünüz için mutlaka doktora görünmelisiniz.


Karma ciltler için tonikler bulunuyor alıp yüzünüzün her yağlandığını hissettiğinizde kullanabilirsiniz.


Makyaj yaparken fırça vs. kullanıyorsanız düzenli olarak temizliğini yapmalısınız.


Birde yemenize dikkat etmelisiniz. Yağlı yiyecekler veya sivilce yapan şeylerden uzak durmalı ve doğru beslenmelisiniz.


Öğrendiğim işe yarar bilgiler ;

Karbonat: Karbonat cildi temizlemek ve sivilce oluşumu tetikleyen ölü cilt hücrelerini almak için kullanılabilir. Aynı zamanda büyük sivilceleri kurutucu etkisi vardır ancak cildinizin tahriş olmaması için fazla kullanmayın ve mevcut sivilcelere sürerken fazla bastırmayın. Az miktarda karbonatı (1-2 çay kaşığı) suyla (yarım su bardağı) karıştırarak uygulayabilirsiniz.  

Yulaf Maskesi: Yulaf maskesi hem fazla yağı alır hem de gözenekleri temizleyerek sivilceleri azaltır. Ayrıca büyük sivilcelere sürüldüğünde daha çabuk kurumasını sağlar. Yulaf maskesi için yulafı azar azar su ekleyerek yoğun bir krem kıvamına gelinceye kadar karıştırın. Daha sonra tüm yüzünüze eşit miktarda yayın ve 30 dakika kadar kurumasını bekleyin. Maske kurudukça cildinizin gerildiğini hissedeceksiniz. Maskeyi çıkarmak için ılık su kullanabilirsiniz. Yulaf maskesini haftada 1-2 kere uygulayabilirsiniz.

Narenciye Suyu: Portakal, limon, greyfurt ve diğer narenciye suları asitli yapılarıyla sivilcenin iyileşme sürecini hızlandırabilir. Örneğin limon suyunu sıktıktan sonra sivilcenin üzerine ve çevresine sürüp yarım saat bekletin. Limon suyunu çıkarmak için ılık su kullanabilirsiniz. Bu uygulamayı sivilce kuruyana kadar her gün tekrarlayın.  

Yıkama: Yüzünüzü her sabah ve akşam cildi tahriş etmeyen bir temizleyici ile iyice temizleyin. Seçtiğiniz ürünlerde "salisilik asit" bulunursa daha etkili olacaktır.  


 Arkadaşlar önerilerim bu kadar umarım işinize yarar.Lütfen yorum yapmayı unutmayın.Yorumlarınız benim için çok değerli. Yazmamı istediğiniz bir konu varsa belirtebilirsiniz.

Teşekkürler !


Liseye geçenlere tavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin