9.sınıflara tavsiyeler -2-

483 12 2
                                    

  Merhaba arkadaşlar! Bu gün sizlere daha öncede yazdığım bir konuyu daha farklı şeylere değinerek anlatmak istedim. Bu yazı başka yazılardan okuduğum derlediğim önerilerde olacak.Umarım işinize yarar. O zaman başlayalım ;


   Sınıfta tanıdığınızın olması kaynaşmak için önemlidir. Ayrıca tanıdığınız olunca yalnız kalmayacağınız için  bir rahatlık duygusu olur. Eğer tanıdığınız varsa bunu iyi değerlendirin ve yavaştan konuşmaya başlayın. Siz fark etmeden önden veya arkadan konuşmaya katılacaklar. Bu kaynaşmalar hemen hemen olmaz. bir gün geçti kaynaşamadık demeyin. İlk günler sessiz olur ama bir hafta sonra iş çığırından çıkar. Ayrıca kız arkadaşlarınız için "Çok güzelmiş, vay be" gibi yorumlarda bulunmayın. Onlar sizi, sizin gibi görmezler ve eğer bu durum anlaşılırsa açınızdan çok kötü bir sonuç doğurur. 

   Sakın kendiniz olmaktan vazgeçmeyin! Neyseniz, o olun. Sonradan siz farkında olmasanız bile arkanızdan dedikodu yapabilirler ve sizin ruhunuz duymaz. Bu yaşlar nankör yaşlardır. Kendi ortamımdan biliyorum. Ya da biri sizinle dedikodu yapmak istediğinde hemen yüz vermeyin, başkasının arkasından dedikodu yapan niye sizin arkasından yapmasın ki? Güvendiğiniz kişilere açılın sadece.

Hiç bir şekilde ilk hafta dinlediğiniz müzikten bahsetmeyin. Nedense milletimiz dinlediği müziğe göre insana yorum yapar. Sorarlarsa da "Kulağıma ne hoş gelirse..." diye cevap verin. 

 Bir kenara çekilip, birilerinin size sıcakkanlı davranmasını beklemeyin. Biraz açılın canım, ne olacak zaten daha ilk gün! Kimse doğru dürüst birbirini tanımıyor ki.

  İkramcı olun. Bir şey yediğinizde paylaşın. Ayrıca bir şey ikram edildiğinde hemen dalmayın. 

  Lise Amerikan filmlerinde gösterildiği gibi değil arkadaşlar, hatta bizim Türkiye'deki okullarla alakası yok. Genelde ağlayacağınız şey hoşlandığınız çocuğu başka bir kızla görmek .

 Derslerinize günü gününe çalışın ve özellikle matematik dersi için o gün işlediğiniz konuları tekrar edip onlar hakkında sorular çözün. Matematik defteriniz kitaplardan iyi bir kaynaktır. Çünkü işlediğiniz yere kadar  sorular vardır ve bunların çözümlerini kapatıp çözün.   

   Okulda küpeye izin veriyorlarsa eğer minik küpeler takabilirsiniz çok güzel durur.

Her lise, her insan, her ortam aynıymış gibi kendinizce kurallar belirlemeyin. Ortama uyun. 


Önerilerim bu kadar arkadaşlar. Eğer size yardımcı olabildiysem gerçekten çok mutlu olurum.Bu arada yorum yapmayı unutmayın lütfen.Yorumlarınız benim için çok önemli. 

Teşekkürler!



Liseye geçenlere tavsiyelerHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin