Öncelikle merhaba arkadaşlar! Bu gün liseye geçenlere ve bu süreç içinde cool olmak isteyen arkadaşlara tavsiyelerde bulunacağım.O zaman başlayalım.
*Liseye geçmiş olmanız önceki okul hayatınızı arkada bıraktığınız anlamına gelir bunun için lise yeni başlangıçtır. Yeni başlangıçları doğru kullanmanız gerekir.
* İlk gün büyük ihtimalle heyecanlı olacaksınız. Sabah kalkın kahvaltınızı yapın. Rahatlamak istiyorsanız duşunuzu da alın. İlk gün okullarda kıyafete pek bakılmaz eğer okulunuz serbest kıyafete geçmemişse okul kıyafetleriyle gitmenizi öneririm.Ama yine de okul serbest kıyafetse veya canınız o gün serbest gitmek istiyorsa giyiyin.Kendinize yakışan bir şey giyinin.
*Lise ilköğretimden sonra ciddiyetin bir kat daha arttığı bir yerdir.Öyle çocukça saçma hareketler yapmamaya çalışın.İlla ki aklı ilkokulda kalan arkadaşlar olmuş olacaktır.Ama siz biraz daha ağır görünün ama bu ağırlığı da kabadayılık gibi anlamayın ve abartmayın .
*Sıra arkadaşınız lisede şüphesiz ilk dostunuz olacak kişidir.Aranızı fazla açmayın fakat çok fazla da yakın olmanızı önermem sonuçta daha yeni tanışıyorsunuz.
*Arkadaşlarınızın telefon numaralarını alın ara sıra mesajlaş veya sınıftan bir kaç kişi daha ekleyip grup oluşturun.
*Birde şu konuya değinmeden geçmek istemiyorum.Lütfen düzenli tekrar yapın ve dersleri ciddiye alın sınavlarda yüksek not aldığınızda hem öğretmenin hemde arkadaşlarınızın dikkatini çekeceksiniz.Sınav haftaları bana bu konuyu anlatsana diye arkanızda koşacak çok kişinin olacağını şimdiden söyleyebilirim.
*Servisle gidiyorsanız şanslısınızdır. En azından oradakilerle muhabbet kurarsanız herhangi bir sorunda yanınızda olurlar. Ama otobüsle gidiyorsanız aynı taktiği uygulayabilirsiniz duraktakilerle tanışabilir veya sürekli aynı otobüse bindiğiniz kişiyle soru sorarak sohbet konusu açabilirsiniz.
*Arkadaşlar hepiniz bu maddeyi beklediğinize eminim. Tabi ki giyimm size sadece tek bir şey söylemek istiyorum o da ''sadelik''. Yani okulda sade olun ama o giydiğiniz sade şeyler üstünüzde güzel duracak sade şeyler olmalı.
*Üst sınıflardan arkadaşınız varsa harika bir haber. Sizi arkadaşlarıyla tanıştırırlar, öğretmenlerle ilgili tüyolar verirler.
* Düzenli olun, okulun ilk günlerinde ders, ödev olmayabilir ama düzen yeni yeni oturmaya başlıyor. Ajanda kullanmanızı öneririm.
*Gelelim aşk konularına . Size burada önerim hemen birine kapılıp hayallere dalmayın . Sonuçta hayal gerçekleri görmelisiniz biriyle çıkmak istiyorsanız da okulların açılmasından 1-2 ay geçmiş olsun.
*Üst sınıflarda illa ki çok güzel kızlar veya çok yakışıklı erkekler olacaktır ben çok aşırı bakmanızı önermem sonuçta üst sınıflar ne yapacakları belli olmaz.
*Ve son tavsiyem ise asla kendiniz olmayı unutmayın !
Umarım tavsiyelerimi beğenirsiniz. Lütfen yorum yaparak görüşlerinizi veya eklemek istediğiniz başka şeyler varsa yazmayı unutmayın. Artı olarak yazmamı istediğiniz başka bir konu varsa lütfen yorumda belirtin . Teşekkürler.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Liseye geçenlere tavsiyeler
ChickLitLiseye başlayacak olan arkadaşlara yardımcı olacak tavsiyeler.