Part 4

34K 868 65
                                    

Bunyi bising di dapur membuatkan Haneul terjaga daripada tidurnya.Dia melihat ke dalam selimut.Matanya dipejam rapat.Hati yang sedang sakit cuba disembuhkan.Kai sudah tiada disisinya.Haneul bangun dan mengutip pakaiannya yang berselerakan di atas lantai.Dia terus bergegas masuk ke dalam bilik air.

Selesai mandi,Haneul kembali memakai bajunya.Baju yang sama yang digunakan ketika Kai membawanya ke sini.Dia terus berjalan turun ke bawah.Kelihatan Kai sedang berada di dapur.Memasak sesuatu.Mungkin?

Kai Pov

Kai terjaga daripada tidurnya.Dia mengeliat malas.Haneul di sebelah dipandang sambil mulutnya mengukir senyuman.Kepala Haneul diusap-usap lembut.Perlahan-lahan bibirnya mendarat pada dahi Haneul.Dia kemudiannya masuk ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.Selesai sahaja,Kai bergegas turun untuk menyediakan sarapan.Memang itu yang selalu dibuatnya setiap pagi selepas bangun.

"Tap!Tap!Tap!"

Bunyi derapan langkah menuruni tangga menghentikan kerjanya tetapi hanya untuk seketika.Kai tahu itu adalah Haneul.Dia kembali menyambung memasak.

"Duduklah..tak letih ke berdiri?"

Sapaan Kai mengejutkan Haneul.Dia hanya menurut.Kerusi putih di meja makan ditarik.Haneul cepat-cepat melabuhkan punggungnya ke atas kerusi.Kai yang sedang membelakanginya dipandang tanpa berkelip.

Tidak tahu apakah perasaannya ketika ini.Marahkah dia?Atau perasaan benci?Tetapi perasaan itu langsung tidak dapat diluahkan.Hanya mampu disimpan di dalam hati sahaja.Kai sedar akan pandangan Haneul terhadapnya.Dia hanya tersenyum.

"Tak payahlah tengok macam tu?Saya terlalu kacak kah?"

Kai sengaja menyakat.Dia tahu gadis itu masih takut akannya.Haneul tidak menyangka,Kai tidak lagi bercakap kau dan aku sekasar seperti semalam.Hatinya sedikit tenang.Dia tidak mahu menangis lagi mahupun marah.Dia takut..Takut perkara yang sama akan berulang.

Selesai sahaja memasak,Kai terus menanggalkan apronnya dan digantung di tempat asal.Nasi goreng kimchi dihidangkan di atas meja.Air susu yang siap dibancuh juga dihidangkan.Kai duduk berhadapan dengan Haneul.Wajah gadis itu dipandang.

"Makanlah..Saya dah masak tu.."

Haneul hanya memandang nasi itu dengan pandangan kosong.Ada satu soalan yang dia mahu bertanya pada Kai.Tapi dia takut bercampur malu.Pasti Kai akan mentertawakannya.Patutkah dia?

"Kenapa?Nampak tak sedapkah?Saya boleh masakkan makanan yang lain.."

Kai cuba bangun tetapi Haneul segera menghalang.

"Ta..tak..perlu..Say..saya ada sa..satu soalan..nak tanya dekat awak.."

Kai kembali melabuhkan punggungnya.Wajah Haneul dipandang dengan seribu satu persoalan.

"Tanyalah..Apa dia?"

Haneul menarik nafasnya sedalam yang boleh.Jantungnya ketika ini tidak usah dikata.Berdebar-debar.

"Awak pakai tak protection se..semalam?"

"Ahahahhhh!Yang tu je ke?First yup!"

Haneul melepaskan nafas lega.Tetapi tidak begitu lega.First?

"Yang kedua..?

Kai tersenyum sambil menggeleng-gelengkan kepalanya.

"Tak sempat..Tapi sebenarnya itu yang saya nak.."

Membulat mata Haneul mendengar pengakuan Kai.

"Apa maksud awak?"

"Saya nak awak mengandungkan anak saya..Dengan itu awak akan menjadi milik saya..Selamanya.."

Haneul menggeleng-gelengkan kepalanya.Dia tidak sanggup!Dia mahu kehidupan yang bebas.

"Saya tak nak hidup dengan awak Kai..Saya ada kehidupan saya sendiri..Saya nak balik.."

"Haneul..Kau nak balik ke tempat gila tu?Baik!Aku benarkan.."

Haneul tersenyum.

"Ada syarat.."

"Apa syaratnya?"

Kalau dia diminta untuk melayan Kai buat kali terakhir,dia rela.Yang pasti,dia dapat pergi dengan tenang.

"Bayar dekat aku balik..2 juta won!!"

Haneul terkejut.2 juta won?Mana dia sanggup.Dia tidak ada duit sebanyak itu.

"Boleh?"

Haneul menggeleng-geleng.Dia terus bangun dan melangkah keluar dari rumah yang besar itu untuk menenangkan dirinya.Hidup dirasakan seperti sudah tidak bermakna lagi.Haneul duduk ditepi sebuah kolam renang yang sangat besar yang sering dilihat di kaca tv dalam sukan olimpik.Dia menangis.Hidupnya tidak pernahnya baik.Selalu sahaja malang.

*Bagilah idea!!Tolonglah weiii!!Rasa nak nangis je ni!!*

[COMPLETED]   I'M NOT YOUR MISTRESS Where stories live. Discover now