CHAPTER 3

577 67 0
                                    

Eunji mengemas kedai nye kerana waktu dah menunjukkan pukul 8:00 malam . Diaa terpaksa mengemas seorg diri kerana rakan rakanye ade hal penting .. setelah beberapa minit diaa kemas , diaa segera menguncikan kedai nye itu dngn menggunakkan mangga yg bersiren . Contohnya , kalau ade kecurian , siren itu akan berbunyi di rumahnya ..

Sedang asyik diaa berjalan pulang ke rumah , diaa merasakan akan dirinya diikuti seseorang . Dia mempercepatkan langkahnya .. tetiba seorang lelaki ygg seperti penagih dadah datang ke eunji dan mahu meragut eunji . Disebabkan eunji mempunyai black belt , diaa membelasah lelaki itu sampai tumbang .. kemudian dia mengomel sendirian ... " kuat jugak aku nie eh ? Hehehe "

S

K

I

P

Keesokan paginya ,

Eunji : omma , eunji pergi dulu eh .

Omma Eunji : kamu nak pergi mane hujung minggu nie ??

Eunji : eunji nak singgah bakeri kejap . Pastu eunji nak keluar dngn chorong and bomi ..

Omma eunji : ohh , nae .. hati hati ye nakk ... * mencium dahi eunji *

Eunji : nae omma .. annyeong omma .. * melambaikan tangannye *

S

K

I

P

Eunji : kite nak jalan² kat mane nie wehh ?

Chorong : Em , kite g mall nak ?? Boleh shopping sikitt

Bomi : ok gakk uhh .. lpas shopping , kite g beli bubble tea , and then g taman . Lepakk ..

Eunji , chorong : okayy !!

Setelah seronok berjalan di taman , mereka duduk sebentar di sebuah bangku .. mereka kelihatan amat penat sekali kerana sehari suntuk mereka berjalan . Tapi , mereka tetap happy ..

Bomi : korang !! Jom beli aiskrim !!

Chorong : jomm !! Eunji ? Kau nak takk ??

Eunji : em , boleh jugakk ..

Bomi dan chorong pergi membeli aiskrim dan meninggalkan eunji seorang diri di taman . Tiba tiba ....

????? : aduhhh , sakit nye lahai kaki aku nie ..

Eunji : eh , awak tak pape ke ? Awak okayy tak nie ??

?????? : nampak aku nie okayy ke ? Takkan ? Soalan ape la ..

Eunji : ok sorry . Meh saya tolong awakk ..

?????? : aniya , aku boleh bangun sendiri ..

Eunji ternganga melihat lelaki itu .. " tingginye "

?????? : kau pahal pandang aku camtu ??

Eunji : haa ? Takde pape la . Jom duduk dulu ..

Mereka duduk di bangku eunji , chorong , bomi duduk sebentar tadii ..

????? : Park Chanyeol .. * menghulurkan tangan *

Eunji : haa ? Oh . Jung Eun Ji . Just call me Eunji ..

Chanyeol : ohh . Eh kejap .. kau kan perempuan yg kat bakeri haritu . Pemilik bakeri tu kann ??

Eunji : ahh , nae ..

Chanyeol : dah berapa lama bukak bakery uh ??

Eunji : asal nak tahu ?

Chanyeol : saje je ..

Eunji : em , lebih kurang 3 tahun la jugakk ..

Chanyeol : ohh , kira lama la tu ..

Sedang asyik mereka bersembang , ade beberapa mata yg perhatikan dorang ....

- BERSAMBUNG -

Vote ye . Thanks ..

_LovelyShinHye thankss ..

Lονe Love BakeryWhere stories live. Discover now