Sooyoung : aku nak bagi kau tugasan .. pasal duit pendahuluan , aku dah bank in kat account kau .. kau sanggup tak buat tugasan nie untuk aku ??
??????? : ok , ape tugasannya ??
Sooyoung : aku nak kau ekori kemana saje chanyeol oppa pegi .. and cari tahu sape perempuan ygg dia minat sangatkan tuu ..
??????? : ohh , thats all ?? Thats a simple work to me ..
Sooyoung : ok .. aku nak tngk kau nie boleh buat ke takk , jangan cakap besar je .. * menjeling *
???????? : cik jangan risau .. saya boleh buat keje nie ..
Sooyoung : okayy , kalau kau berjaya , aku akan bank in kan duit bonus kedalam account kau .. faham ?! Itupun kalau kau berjaya la .. erghh * smirk *
?????? : ok , deal eh ??
Sooyoung : deal la ..
??????? : okayy .. pape hal saya call cik ye .. bye .. saya pegi dulu ..
Sooyoung : em , okayy ... dh ! Pegi cepat ! Aku tak nak ade sesape nmpk kite kat sini ..
Di bakeri ,
Chanyeol : * dimuka pintu * masukk la geng , oppa sekalian ..
Exo : annyeoung ..
Eunji : eh , chanyeol ! Awak buat ape kat sini ?? Dorang nie sape ??
Exo : aikkk ? Awak tak kenal kami ke ? Kami exo la ..
Eunji : ape ? Xoxo ? Exo ? Ape bende tu ?
Exo : kami nie most famous group korea kat sini .. takkan awakk tak kenal kot ..
Eunji : mianhae .. saya tak kenal awak awak semua ..
Chanyeol : em , eunji .. nie semua kawan kawan saya .. EXO , nie eunji .. yang saya cite kat kalian haritu .. Eunji , nie Exo , kawan kawan saya ygg saya prnh cite kat awak kat taman haritu ..
Eunji : ohh .. annyeong * bow *
Exo : annyeoung eunji .. * senyum *
Suho : suho imnida .. leader group EXO nie .. * berjabat tangan * ... nie baekhyun , sehun , kai , D.O , chanyeol dan saya ialah EXO-K .. yang nie pula member EXO-M iaitu , tao , xiumin , chen , lay , kris , dan juga luhan .. * menunjuk kepada mereka *
EXO K & EXO M : annyeoung again . Nice to meet you ..
Eunji : ohh .. nice to meet you all too .. heheheh ..
Chanyeol : em , eunji .. saya sebenarnya bawak mereka nie sebab nak kenalkan awak kat mereka semua nie .. mereka nak sangat jumpe ngn awakk ..
Eunji : ohh .. nae .. em , korang nak order pape takk ? Biar saya buatkan ..
Sehun : bubble tea ade takk noona ??
Exo : aishhhh , sehun yaa !! Mane ade bubble tea kat sini .. aduhh maknae kite nie pun ..
Sehun : thehun tanya je .. em .. * mencebik *
Eunji hanya gelakkan kerenah mereka ..
Eunji : oppa oppa yang laen nak order ape ye ??
Exo : em , bagi kami hot chocolate 6 , ais chocolate 6 .. thanks ..
Eunji : okayy .. tunggu jap ye ..
Setelah 15 minit membuat air untuk Exo , eunji pun menghantar pesanan itu kepada mereka ..
Kebetulan , exo pun sedang rancak bersembang ...
Tao : hyung , cantik la noona tu
... pandai hyung pilih .. hahahaD.O : haa , tu la .. cantik sangat do .. putih melepak .. kalah suho hyung ...
Exo : hahahahahahahaha ..
Suho : kutuk hyung ? Suka betul korang nie ye .. haishh ..
Eunji : maaf ganggu .. nie , air dhh sampai ..
Eunji pun meletakkan air itu di meja mereka , tiba tiba , hot chocolate ygg dipegangnya terkena tangan diaa .. ia membuatkan chanyeol dan rakan rakannya risau ..
Chanyeol : awak tak pape ? * meniup niup tangan eunji *
Eunji : nae , saya tak ape ape .. pedih sikit je nie .. nnti letak minyak , okayy la tuu ..
Chanyeol : mane boleh .. meh saya tengokk .......... ohh , nasib baik tak melecur .. haih awak nie , cuai sangat .. lain kali elok elok ye ..
Eunji : em , alaa sikit je nie ..
Chanyeol : degil la kau nie ... duduk je diam diam .. biar aku sapukan ubat !
Eunji : em ye la .. * tunduk *
Chanyeol : ok , dah siap ..
Eunji : thanks yeol ..
Chanyeol : call me oppa ?
Eunji : oppa ? Tak nak ahh ..
Chanyeol : alaa .. * mencebik *
Eunji : alolololo .. ye la ye la .. jangan merajuk eh yeol .... oppa .... ?
Chanyeol : haa , macam tu ah .. * senyum nakal *
EXO : ehemm ehemm .. kami ade kat sini lagi ye .. kami bukan tunggul disini ..
ChanJi : Hehehehehe ... * mengosok kepala * mianhae ..
Kris : kau nie kan , kalau ade awek , kiteorang nie pun kau lupakan ..
Sehun : haa , tu aar .. hyung , hyung .. * mengeleng kepala *
Chanyeol : eh , mane ade la . Saya ingat korang la .. tadi tu sbb saya risau pasal eunji je .. saya tak prnh lupakan korang semua pun .. trust me chingu ...
EXO : em , ye la tu ..
Eunji : mianhae oppa oppa semua .. sebab eunji , yeol oppa kene .. mianhaeyo ..
Suho : eh takpe .. kami saje je nak menyakat si chanyeol nie ..
Baekhyun : betul tu betul .. kami semua mmg camni .. hahahaha ..
Eunji : hehehe .. okayyy ...
EXO : ok la .. kami nak mintak diri dulu la ye .. dah lambat dah nie ..
Eunji : ohh , nae .. thanks sebab sudi datang bakeri sayaa nie ..
EXO : em , kami akan datang lagi .. chanyeol ?? Nak ikut kami sekali ke ?
Chanyeol : hmm , takpe la .. yeol nak temankan eunji sampai tutup kedai harinie .. bolehh tak eunji ??
Eunji : ahh ? Tak susahkan oppa ke ?
Chanyeol : tak pun ..
EXO : ohh , kalau macam tu , takpe la ... kami balik dulu ye .. annyeoung ...
ChanJi : annyeoung ..
Chanyeol : huuuh .. em , eunji .. lusa saya bawakk awak g jumpe mak saya ye .. mintak restu diaa pasal kite ..
Eunji : em , nae .. eunji ikut je .. tapi , tak terlalu awal ke ?
Chanyeol : eh , ape ygg awal nya ? Kite pun makin lama , makin tua .. hehehehe .. lagii lagi awakk uh
. Nnti muke berkedut .. hahahahahahaEunji : eeeiii , jahatnya ... * mencubit pinggang chanyeol *
Chanyeol : aduhh , sakit la .. ganas jugakk awak nie eh ?
Eunji : haa , kalau dhh tau , jangan main main ngnn saya lagii ..
Chanyeol : em , ye la .. mianhae ..
Eunji : hmm .. okayy oppa ...
YOU ARE READING
Lονe Love Bakery
Fanfictionwatak : chanyeol eunji chorong bomi baekhyun sooyoung exo apink sinopsis : eunji , chorong , bomi telah berkawan sejak kecil lagi . mereka juga mempunyai kawan bernama baekhyun . bomi dan baekhyun kerap bergaduh setiap kali mereka bertemu . mereka j...