Jungkook pov
Aku berada di taman bunga di belakang hotel bersama budak kecil bernama imin.
"Er...oppa...jimin dirumah macam mana????"ujar jimin
Eh....budak comel ni pandai cakap korea??woishhh!!!ohsome...hehe
"Dia selalu brsedih akibat kehilangan seol....er..rainy.."aku menjawab...
"Oppa tak kasihan dekat jimin oppa?"tanya imin lagiAku diam....mestilah aku kesian ....ada satu hari tu dia macam makan tak kenyang...mandi tak basah....
"Mesti kesian kan....saya tahu jimin dah cari rainy onni lama dah....oppa nak ke usaha jimin oppa selama ni sia sia??"tanya imin...
Hati kecil ku mengiakan kata kata imin......hari hari jimin berlalu dengan suram....walaupun kami berada....duit tak daoat selesaikan masaalah nya....
"Oppa faham kan apa maksud saya...fikirkanlah....saya nak naik dulu...."ujar imin lau berlalu pergi....
Thanks imin...........
*esoknya...pantai tanjung aru*
jimin pov
"Yohhooooooo!!!"kami hari ni naik banana boat...best sangat...
Tapi....mana hyung???"Jimin!!!jom naik lagi"rainy menarik tangan ku menuju ke laut...
Dia ingat aku ni bagasi...??orang belum bagi lampu hijau..dia dah jalan...kalau kena saman???
Aku,rainy,suga dan teayeon menaiki banana boat sekali lagi.
"Arghhhhhhhhh!!!!!!uwarghhhhhhhhhh!!!!!!!ommmmmmma!!!!!!!!"
Pontianak mana pula yang memekik ni....
Aku menoleh kebelakang
laaaaaaaa.....suga hyung rupanya..ingatkan taeyeon tadi....muka je handsome....tapi...aish..!!!hyung,panggil lah omma hyung kuat macam mana sekalipun....tak kan datang...."Ommaaaaa!!!!!apppppppaaaaa!!!!!!!!onnnnnnnnnnnniiiiii!!!!!hyuuuuuunggggg!!!!!!!!!"
Laaa....bertambahlah pula orang yang suga hyung ni panggil...nenek dan atok tak panggil??
Setelah puas menaiki banana boat dan mendengar sumpah seranah suga hyung akibat takut yang teramat...kami kembali ke hotel.
*bilik bangtan boys*
"Eh ?ni apa"aku mengambil sekeping surat yang diletak di atas bagasi ku....
To:jimin...nadeongsaeng
Surat ni hyung tulis untuk bagi tau awak.....hyung akan serahkan rainy pada awak....saya dan rainy baru putuskan hubungan dan dia menerimanya dengan tenang....
Hyung tahu hati dia sedikit luka...tapi hyung harap kamu akan rawat luka dihati rainy...hyung balik korea sebab omma dan appa baru balik dari canada...kalau hyung dapat tahu yang rainy terluka...siap!!oklah...selamat mengembalikan memori yang hilang....good luck to you...byeBy:your lovely hyung
JEON JUNGKOOKHyung aku ni biar betul?!aku ingat dia memang cintakan rainy....tapi tak boleh bandingkan cinta aku pada seolhyun.....seolhyun,mari berusaha.....to find your lost memory....
"Jimin!!!!jimin!!"v memanggil ku...
"Hyung mianhae...waeyeo??"tanya ku..
"Rainy cari awak...."ujar v
Rainy?ni masanya!!!!
Aku berlari keluar....aku memakai kasut lalu membuka pintu lantas menarik tangan rainy.
"We...wee..waeyeo???"rainy keliru
"Follow me"ujar ku.....
*jambatan gantung depan hotel*
"Sorry sebab buat awak terkejut....tapi saya nak tanya sesuatu"aku cuba bertenang
"Silakan"jawab rainy
"Awak tak ingat masa silam awak kan?"tanya ku
"dari mana awak tahu???"tanya rainy..
"Itu tak penting....tapi awak nak ingatan awak kembali???"tanya ku"Of course lah...!!!tapi...." aku malas berbasa basi lantas menyampuk
"Saya tahu caranya!!!!!!!balik korea nanti kita mula"ujarku
"Jeongmal kamsahamida"ujar rainy lalu tunduk 30°
Ehhh....jangan lah macam tu sekali nak oi....
I will make you remember me........To be continued
YOU ARE READING
Im Your JULIET
Romancemengisahkan tentang jimin yang kehilangan kekasihnya(you) yang meninggal akibat kemalangan .setelah beberapa tahun dia menemui kembali sebagai kekasih abangnya jungkook.seolhyun pula pelik melihat jimin yang seperti lama mengenalinya.seolhyun yang k...